המנכ"לית הטריה איריס בראל משנה קונספט לרשת סטימצקי
מנכ"לית רשת סטימצקי, איריס בראל, נכנסה לתפקידה לפני כ-7 חודשים וכעת היא מבצעת שינוי אסטרטגי מהותי ברשת ומשפצת את החנויות בהשקעה של 15 מיליון שקל. טרם כניסתה לתפקיד זה, שימשה בראל כמשנה למנכ"ל "כלל בריאות".
מטרת השקת הקונספט החדש של הרשת נובעת מהרצון לנער את תדמיתה המיושנת והמוכרת של רשת הספרים המובילה בישראל וכן לעמוד בתחרות מול היריבה המשמעותית "צומת ספרים", כמו גם חנות "דיונון", הנרכשה על-ידי אופיס דיפו ונותנת מענה לסטודנטים בתל-אביב.
חלק מהותי מהשינוי הקונספטואלי של הרשת הוא פתיחת 3 חנויות דגל. האחת ברחוב שינקין, רחוב אשר הפך, לדברי בראל, למייצג של הרוח העירונית ובו יתמקדו במגגון רחב של תכנים מעולם הפילוסופיה, שירה ופואטיקה, ספרות הומולסבית ומוסיקת ג'ז. חנות דגל נוספת תיפתח על פני 400 מ"ר בגרנד קניון בחיפה ותכלול מגוון רחב של ספרים בתחומים שונים וכן בית קפה ופינות ישיבה. החנות השלישית תיפתח במרכז "ממילה" בירושלים על פני שטח של 700 מ"ר.
לדברי בראל: "הקו המנחה שלנו ברשת הוא ליצור בחנויות חווית קנייה אחרת. אנחנו רוצים להיתפס כבית תרבות עם ערכים נוספים למותג. לצד 3 חנויות הדגל נפתח 7 חנויות נוספות ברחבי הארץ".
שוק הספרים בישראל מוערך בכ-2.7 מיליארד שקל בשנה, כאשר סטימצקי היא עדיין הרשת הגדולה בענף ובבעלותה כ-150 סניפים (לעומת כ-40 סניפים של צומת ספרים). מאז מכירת החברה לקרן מרקסטון אשר בבעלות רון לובש ואמיר קס באוקטובר 2005, החלה הרשת לעבוד עם משרד פרסום חדש - שלמור-אבנון-עמיחי ומינתה סמנכ"ל שיווק חדש, רועי פריבך.
לאחר הפסח מתכננת בראל לעלות עם קמפיין תדמיתי לרשת שיספר על הקונספט החדש של החנויות. בשנת 2007 מתכננת החברה להשקיע כ-3 מיליון דולר בפרסום ולשדרג את אתר האינטרנט.
אמיר קס, מנכ"ל משותף קרן מרקסטון, בעליה של רשת סטימצקי אמר היום (א'): "באוקטובר 2005 החלטנו לרכוש 100% מרשת סטימצקי וזאת מתוך הכרה והבנה כי רשת סטימצקי הינה רשת מובילה בתחומה עם פוטנציאל צמיחה אשר ניתן לשלב בה פתוח עסקי מוצלח ואהבת ספרים ותרבות".
רון לובש, מנכ"ל משותף קרן מרקסטון, בעליה של רשת סטימצקי, הוסיף כי "סטימצקי הינו מותג ישראלי, מיתולוגי בעל ערכים תרבותיים ומסורתיים הניתן למינוף לתחומי תרבות מגוונים, זיהינו בסטימצקי פוטנציאל צמיחה וחדשנות גבוהה במתן שירות אמיתי, ממוקד ללקוח".
בין השירותים שמוצעים ללקוחות סטימצקי בחנויות החדשות: יעוץ מקצועי על ספרים, מוסיקה, סרטים ומשחקים, שירות שליחת ספר עד בית הלקוח, עמדות מחשב מחוברות לאינטרנט. כמו כן, חלק מהחנויות יהיו פתוחות עד השעה 22:00.
לקראת הפסח, צופים בסטימצקי להגדלת מכירות הספרים בכ-12.5% ולכן נערכו ברשת מראש וציידו את המחסנים במלאי של ספרים ודיסקים, כהצעה למתנת חג אישית.
בנוסף, הכריזה הרשת על מבצע במהלך חודש מרץ במסגרתו ימכרו רבי מכר מגוונים בהנחות של עד 50%. בראל מוסרת כי בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה של מעבר מקניית מתנות מסורתיות כגון: כלי בית, פרחים ודברי מתיקה לספרים המהווים מתנה אישית יותר למארחים.
יצויין, כי קרן מרקסון מתמקדת בחברות מבוססות מתוך כוונה להצמיח ולהשביח אותן. הקרן השקיעה במגוון של חברות כגון: רכישת בעלות מלאה בקבוצת "דפי זהב", "זרעים גדרה" ובית ההשקעות "פריזמה"; רכישת 20% מ"נילית"; 40% מחברת התשתיות PRS ורכישת 20% מ"נטפים". הקרן מנוהלת על ידי רון לובש, אמיר קס ואליוט ברוידי.