מלם-תים בראש קבוצת המגה-ספקים, ואחריה – מטריקס ונס
קבוצת מלם-תים עומדת בראש החברות ה-"מגה-ספקים" הפעילות בישראל ברוב תחומי ה-IT, כשאחריה לפי הסדר מדורגות מטריקס, נס טכנולוגיות, בינת, טלדור ו-One1; כך עולה מתוצאות מחקר שוק מערכות המידע השנתי בישראל ודירוג חברות ה-IT לשנת 2007. ממצא זה ואחרים נחשפו אתמול (ד') בכנס השנתי שערכה חברת הייעוץ והמחקר STKI במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, אמר כי "הנתונים נאספו בחודשים האחרונים על ידי צוות האנליסטים של STKI בראשותי, במהלך שיחות עומק עם מנמ"רים מכל מגזרי המשק הישראלי ומהצלבות נתוני ספקים והערכות שלנו".
היקף שוק ה-IT הישראלי, על פי שוורצקוף, עמד על 3.901 מיליארדי דולרים בשנת 2006 – גידול של 15.55% לעומת שנת 2005. שוק ה-IT המקומי צפוי לגדול ב-9.2% השנה ולהגיע ל-4.260 מיליארדי דולרים השנה. התחזית לשנת 2008 היא גידול של 4.15% - וצפויה לעמוד על היקף שוק של 4.437 מיליארדי דולרים.
השוק הישראלי מורכב מ-240 ארגוני אנטרפרייז, להם יותר מאלף עובדים, 340 ארגונים גדולים מאוד, להם בין 500-1,000 עובדים, 700 ארגונים גדולים, המונים 250-500 עובדים, 2,800 ארגונים בינוניים להם 100-250 עובדים, 55,000 ארגוני SMB להם 6-100 עובדים ו-70,000 ארגוני SOHO המעסיקים 2-5 עובדים.
כיצד ערכתם את הדירוג?
"חילקנו את דירוג הספקים השנה לשתי קטגוריות מרכזיות: האחת, דירוג החברות על פי גודל החברה ומגוון סל המוצרים. השניה, דירוג החברות בתוך כל אחת מקטגוריות השירותים והמוצרים. דירוגי הספקים בקטגוריות השונות, נקבעו על פי ההכנסות ורמת המודעות אליהם בקרב הלקוחות. בהתייחס לגודל החברה ולמגוון סל המוצרים, מיינו את החברות על פי הסרגל הבא: ספקים בינלאומיים; מגה-ספקים – אשר פעילים בישראל ברוב תחומי ה-IT; סופר-ספקים – אשר פעילים בתחומים רבים בשוק ה-IT, אולם לא בכל התחומים; ספקי-בוטיק – אשר מובילים בתחומם הספציפי; וספקים אחרים, Body Shops – אשר מתמחים בעיקר במוצרים ושירותים סטנדרטים".
מי מוביל את הספקים הבינלאומיים?
"את דירוג הספקים הבינלאומיים מובילים - בשוויון - יבמ ו-HP, ואחריהן בסדר יורד החברות מיקרוסופט, לנובו, דל, סיסקו ו-EDS. לאחריהן – אורקל, סאן, EMC, נורטל, CA, סיליקון גרפיקס (SGI) ונטוורק אפליינס. מתחתיהן מדורגות צ'ק פוינט, אקסנצ'ר, אווייה, HDS, אמדוקס ישראל, סימנטק, יוניסיס ומק'אפי".
ומי בראש הסופר-ספקים?
"את דירוג הסופר-ספקים מובילה השנה א.מ.ת מיחשוב, ואחריה באות - בסדר יורד - יעל תוכנה ומערכות, י.א. מיטווך, נטקום, החברה לאוטומציה, SPL, קסור, סיסנט (טסנת), קבוצת אמן מחשבים ואלעד.
בראש ספקי הבוטיק מדורגת אדוונטק ואחריה גלאסהאוס (MBI ואינטגריטי לשעבר), נטווייז, כלנית כרמון, קונסיסט, HMS ואחרות. בסך הכל, מדורגות בקטגוריה זאת 43 חברות. את דירוג הספקים המוגדרים על ידינו כ-Body Shops, מובילה חיון, ולאחריה - ליגד, CMS, ושילוב ג'וב".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
