מותג חדש מנסה "לשתות" את נתח השוק של "נביעות פלוס"

חברת "בי-קריאטיב" משיקה מים מזוככים עם ויטמינים תחת השם: "& water" בהשקעה של כמיליון דולר
אפרת אדיר |

מותג חדש נכנס לשוק משקאות המים בטעמים באמצעות חברת "בי קריאטיב" שבבעלות 4 אנשי עסקים ישראליים. המותג - "& WATER", מכיל מים מזוככים (מי ברז שעברו תהליך סינון, החדרת ויטמינים והוצאת מלחים) בטעמים חדשניים, מועשרים במיצויי צמחים וויטמינים מקבוצת B, C ו-E.

לדברי היזמים, המשקה מציע שלוש תועלות במוצר אחד: טעם, בריאות ופונקציונליות. & Water מצטרף לקטגוריה הצומחת בשוק המשקאות העולמי -added value water. בחלק מארצות אירופה הגיעה הקטגוריה לנתח שוק של למעלה מעשרה אחוזים משוק המים בבקבוקים. מנתוני השוק עולה, כי קצב הגידול של משקאות אלה עומד באירופה על למעלה מ-15% בשנה. הטעמים המושקים בשלב הראשון הם: נענע-ליים ולואיזה-למון גראס ובבקבוק אישי של 500 מ"ל. ההשקעה בפיתוח הטעמים והשקת הסדרה נאמדת בכמיליון דולר.

"& WATER" יופץ בשלב הראשון ב-1,500 נקודות מכירה נבחרות ברחבי הארץ, בהן קיוסקים, פיצוציות, חנויות נוחות וחדרי כושר, כאשר בשנתיים הקרובות מתכוונים בחברה לשווק את המותג ברשתות השיווק הגדולות בגרסת בקבוק משפחתי של 1.5 ליטר, ברשתות הפארם השונות, בבתי קפה, בחכונות משקה אוטומטיות של חברת "אביגיאלי" ואף לצאת לשווקים בחו"ל, זאת לצד יצירת טעמים חדשים למשקה.

גם בפרסום מתכוונת "בי קריאטיב" להשקיע כ-30% ממחזור המכירות המתוכנן לשנת 2007 והצפוי לעמוד על כ-2 מיליון שקל ו-500 אלף בקבוקים. בשלב זה, עדיין לא נבחנה אפשרות לחבור למשרד פרסום לצורת החדרת המותג. "ווטר אנד" יוצע לצרכן במחיר של 7 שקל לבקבוק של 500 מ"ל.

בכך מתחרה, למעשה, "בי-קריאטיב" על נתח השוק של משקה המים בטעמים "נביעות פלוס" ו"סאן בנדטו בטעמים" של טמפו. יצויין, כי המשקה מכיל סוכר ו-22 קלוריות ל-100 מ"ל, עובדה שמונעת מהמוצר להיות דיאטטי, אולם בהשוואה למשקאות ממותקים אחרים, כמו אייס-טי וקוקה קולה, & WATER מכיל פחות סוכר.

פיתוח המותג לווה בשורה ארוכה של ניסויים, שכללו קבוצות מיקוד, בניהולו המקצועי של טכנולוג המזון ד"ר בני שטרים. רק לאחר שהוגדר הטעם הרצוי במינונים הנכונים, אומרים בחברה, רק אז נוספו למשקאות הוויטמינים ותמציות הצמחים בעלות ההשפעות הפונקציונליות.

גלעד שלום, מנכ"ל "בי-קריאטיב": "& WATER" משתלב היטב בסגנון החיים המודרני, הדינמי והלחוץ. הוא נותן מענה לאדם העכשווי שסדר היום שלו גדוש בפעילויות והוא נדרש לתמרן ביניהן בצורה אופטימלית: עבודה, לימודים, מפגש עם חברים, בילויים, אימון במועדון כושר וכו'. הוא המשקה האידיאלי לצעירים שלומדים ועובדים, לאנשי עסקים עם סדר יום עמוס ואפילו לספורטאים. בטווח הארוך אני מאמין שהוא ישתלב בכל סל צריכה יומיומי, כפי שקרה למים המינרליים".

"b-creative" מתמחה בפיתוח של מוצרים וחומרי גלם לברים, תחת המותג KOLIBRY ("יונק הדבש" בעברית). מאחורי הפיתוח של "& water", כמו גם יתר מוצרי החברה, עומד סמנכ"ל הפיתוח אריק חן, שמאחוריו ניסיון רב בתחום המשקאות והסירופים. על ההפצה והשיווק אמונה חברת ג.י.י.א, שהינה חברת אחות ל-"b-creative".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה