אילן שילוח: קשה לבנות מותג רק באמצעות האינטרנט

יו"ר מקאן אריקסון אמר את הדברים היום (ב') בוועידת האינטרנט הבינלאומית של דה-מרקר
אפרת אדיר |

בוועידת האינטרנט הבינלאומית של "דה מרקר" הנערכת ביומיים האחרונים, התקיימו היום (ב') פאנלים בתחום השיווק, בניית מותג ויחסי ציבור באינטרנט.

הפאנל הראשון עסק בנושא: "מי מפספס את האינטרנט וכמה הוא שווה" ודן בחלקו של האינטרנט ותרומתו לעוגת הפרסום והשיווק בארגונים.

את הפאנל הנחה המייסד והעורך הראשי של TheMarker, גיא רולניק, ובו השתתפו: אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל; גיל אונגר, מנכ"ל הריבוע הכחול ישראל; מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10; אבי ניר, מנכ"ל קשת; אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד; אילן שילוח, יו"ר מקאן אריקסון; וניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב.

בפאנל התעורר דיון סוער סביב הסוגיה היכן אפקטיבי יותר לפרסם בטלוויזיה או באינטרנט ומה יהיה מקומו של האינטרנט בעולם יצירת והעברת התכנים ההולך ומתרחב?

נציג זכיינית ערוץ 2, קשת, אבי ניר ציין, כי "גוף מדיה שמגביל את עצמו להיות זכיין בערוץ 2 בלבד ולא נכנס לעולם האינטרנט, סותם את הגולל על יכולת הצמיחה והגידול שלו. הפרסום בטלוויזיה הוא אמנם הכי אפקטיבי נכון להיום, אבל אנחנו תמיד מחפשים מודלים משולבים, מתחילים בטלוויזיה וממשיכים באתר למשל". על מהפכת הווידיאו ברשת ועל אתר קשת אינטראקטיב שהתמקם במקום ה-8 בסקר TIM האחרון אמר: "לא פספסנו את מהפכת הווידיאו באינטרנט".

נציג עולם הפיננסים, אריה היילוייל, דיבר על שירותים פיננסיים ברשת וסיפר כי במהלך 6 השנים האחרונות, כמות המשתמשים במוסדות הפיננסיים עלה ב-120%. היילוייל אף ציין את נושא הרגולציה בתחום זה ולדבריו, היה רוצה לפשט את התהליך. "בעולם הבנקאי ישנה בעיית הרגולציה, המקשה על תהליך השימוש והעברת הנתונים לאינטרנט. אנחנו פועלים רבות מול הרגולציה בישראל כדי לנסות ולפשט את התהליכים כמה שיותר". למרות הקושי, הוא רואה את הפרסום באינטרנט כאפקטיבי יותר. "הפרסום הוא ממוקד יותר ומיידי יותר".

נציג משרד הפרסום הגדול בישראל, אילן שילוח ביקש לעשות סדר בדברים ולדעתו: "אם אתה רוצה לבנות מותג, קשה לעשות זאת רק באינטרנט. לטובת עוצמת המותג, הטלוויזיה והקולנוע הכי משפיעים על העוצמה, אבל מבחינת מכירות ותפוצה, האינטרנט יותר יעיל".

על תחום הפיננסיים וכניסתו לעולם המקוון אמר שילוח: "יש פספוס עצום של התעשייה בישראל מבחינת ניצול פלטפורמת האינטרנט. היינו מצפים שגורמים בנקאיים או גורמי ביטוח יעבירו את מרבית הפעילות שלהם לרשת. התעשייה בישראל נמצאת בפיגור עצום לעומת התעשייה בארצות הברית, בכל הקשור לשימוש באינטרנט".

בתשובה לשאלתו של המנחה, גיא רולניק, איך תסבירו שגוגל נחלו הצלחה אדירה כל כך באינטרנט בלי פרסום, השיב שילוח: "כשיש לך מוצר מנצח אתה לא צריך משרד פרסום".

נציג ערוץ 10, מודי פרידמן המשיך להגן על מעמדה של הטלוויזיה: "האינטרנט מהווה איום גדול על הפרינט, כאשר שעות האינטרנט שאנחנו צורכים ביום הולכות וגדלות, אבל בואו לא נאבד פרופורציה, בשביל לקבל מסה וחוויה גדולה יותר, המדיום הטוב ביותר לפרסום הוא הטלוויזיה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה