TGI: עלייה של מעל 25% בזמן המוקדש לגלישה באינטרנט

זאת בהשוואה לנתוני הסקר משנת 2004 לנוער בגילאי 12-17; הזמן המוקדש לקריאת מגזינים מצוי בירידה מתמשכת משנת 2002; 60% מבני הנוער מחזיק מכשיר מדיה נייד
אפרת אדיר |

נתוני סקר ™TGI לבני נוער בגילאי 12-17 לשנת 2006-7, שפורסמו היום (ד'), מעידים על עלייה של מעל 25% בזמן המוקדש לגלישה באינטרנט בשבוע ממוצע לעומת הסקר הקודם שנערך בשנת 2004, וזאת על חשבון הזמן שהם מקדישים לאמצעי מדיה אחרים, כגון רדיו ומגזינים.

מממצאי הסקר החדש, שנערך בין החודשים נובמבר 2006-ינואר 2007, עולה עוד, כי קיימת סטגנציה בזמן קריאה בעיתונים היומיים, אך הזמן המוקדש לקריאת מגזינים מצוי בירידה מתמשכת משנת 2002. כך, בעיתונות היומית, זמן קריאה ממוצע ביום חול עומד על כ-18 דקות, בדומה לנתוני 2004, בעוד בקריאת מגזינים, הירידה היא בממוצע מ-30 דקות בשבוע ב-2004 ל-26 דקות ב-2006.

העיתון "ידיעות אחרונות" הוא העיתון היומי אשר זוכה לשיעורי החשיפה הגדולים ביותר בקרב בני נוער, הנאמדים ב-36.2% לעומת 33.2% ב-2004. לעומתו, שיעורי חשיפה של "מעריב" בקרב בני הנוער עומדים על 18.5% לעומת 19.4% ב-2004. הישג מרשים של 10.4% נרשם בסקר הנוכחי לחינמון "ישראלי" שהושק בתחילת 2006. בקטגוריית השבועונים, שבועון הנוער "ראש 1" הוא עדיין השבועון המוביל כאשר נתוני החשיפה אליו עומדים על 18.2%, אולם הוא מציג ירידה לעומת 2004, אז שיעורי החשיפה אליו נאמדו ב-23.3%. לעומתו, המתחרה "מעריב לנוער" שרושם נתוני חשיפה של 15.2% בסקר הנוכחי מציג ירידה משמעותית לעומת 2004, אז שיעורי החשיפה אליו עמדו על 22.3%. במקום השלישי מבין השבועונים הנקראים ביותר על ידי בני הנוער נמצא "פנאי פלוס", אשר שיעורי החשיפה השבועיים אליו עומדים על 14.5%, זאת לעומת 7.9% למתחרה "רייטינג".

בבחינת זמן הצפייה בטלוויזיה, גם השנה קיימת יציבות של כשעתיים ועשרים דקות צפייה ביום חול ממוצע. הרדיו ממשיך במגמת ירידה בזמן המוקדש להאזנה ועומד על 53 דקות ביום חול ממוצע לעומת מעל שעה ב-2004. מעניין לציין בנקודה זו, כי אחוז בני הנוער בעלי מכשיר מדיה נייד (נגן MP3, MP4 וכו') עלה מכ-16% ב-2004 ללמעלה מ-60% ב-2006, מתוכם 20% ציינו כי יש ברשותם מכשיר בעל נפח דיסק של 20 ג'יגה בייט ומעלה.

בתחום האינטרנט, קיימת, כאמור, עלייה בזמן גלישה מהבית מ-6 שעות ו-22 דקות בשבוע ממוצע ב-2004 ל-8 שעות ו-9 דקות ב-2006.

הנוער מודאג ממלחמה גרעינית ומהחינוך בארץ

נתון מעניין נוסף השנה, מצביע על שינוי מסוים בנושאים המטרידים את בני הנוער של היום לעומת 2004, כאשר בדומה ל-2004 הנושא המדאיג ביותר את בני הנוער הוא "התעללות בילדים" - כ-75% ציינו נושא זה כמאוד מדאיג. בנוסף, נושא הנזקים משימוש בסמים דורג כנושא השני בחשיבותו (כמו ב-2004) ע0 63% התעניינות. למרות הדאגה מטרור (כ-60% ציינו אותו כמאוד מדאיג), הנוער פחות מודאג מהנושא בהשוואה לשנת 2004 בה 63% ציינו אותו כמאוד מדאיג. לעומת זאת, בשל החדשות בנושא התפתחות היכולת הגרעינית באזור, הדאגה ממלחמה גרעינית עלתה מ-49% ל-57% ואף הדאגה ממלחמה כללית עלתה מ-44% ל-49%.

תחום החינוך מדאיג אף הוא את בני הנוער - 44% ציינו נושא זה כמדאיג לעומת 41% ב-2004, למרות זאת החיים לאחר סיום הלימודים בבית הספר נראים לבני הנוער יותר בטוחים, וכ-37% מהם מודאגים מאבטלה לעומת 45% ב-2004 כאשר שוק העבודה היה פחות יציב. תחום אחר שדווקא לא נטמע בקרב בני הנוער הוא איכות הסביבה וקיימת ירידה בחשיבות או בדאגה לגבי נושאים אלה, כאשר רק 30% מהנוער מודאגים מזיהום האוויר ו-24% מהחור באוזון - שני הפרמטרים הנ"ל נמוכים מאלה שהתקבלו ב-2004. ממצא נוסף שעלה מהסקר הוא ש-63% מילדי ישראל מחשיבים את דמות האם לדמות המוערצת ביותר, בעוד רק 5.5% ציינו מנהיג פוליטי ישראלי כמוערץ (ירידה מ-6.4% ב-2004), ו-3.2% ציינו מנהיג פוליטי מחו"ל (עלייה מ1.8% ב-2004).

איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל מסר, כי סקר TGI™ נוער 2006 מהווה מענה לצורך של עולם השיווק להבין לעומק את עולם הנוער שמוגדר במקרים רבים כקהל מטרה אסטרטגי לארגונים ומותגים רבים ומתווסף היום לכלי העבודה של מנהלי השיווק והפלנרים השואפים למקסם את תהליכי קבלת ההחלטות השיווקיות על בסיס מידע ולא על פי אינטואיציה. "TGI™ נוער 2006 הנו נדבך נוסף במכלול השירותים שאנו מספקים לענף השיווק והפרסום בהבנת קהלי מטרה ממוקדים לצורך תכנון שיווקי ותכנון פרסום אופטימאלי", אמר כסיף.

יצויין, כי מאגר ה-™TGI מסתייע בתוכנות הניתוח מבית Telmar המאפשרות בניית תמהילי מדיה אופטימליים לקהל מטרה ממוקד. בסיס נתוני ™TGI מהווה כיום כלי תכנון מדיה לעיתונות , לרדיו, ולחוצות. מאגר המידע השיווקי TGI™ מבוצע על-ידי חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת טלסקר ומבוססעל מדגם מייצג של 1,000 מרואיינים בקרב האוכלוסייה היהודית בגילאי 12-17, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-500 אלף נפש. סקר TGI™ נוער נערך כל שנתיים, והנתונים החדשים מהווים את הסקר החמישי מאז השקתו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה