מנכ"ל ה.שטרן: רוב הזכיינים התאכזבו מקניון "שחקים"

למרות שנסגרו כבר 6 חנויות מתוך 12 בקניון המיועד לתיירים ולקהל הרחב המגיע לנתב"ג, מנכ"ל ה.שטרן מביע שביעות רצון ממכירות החנות שלו בקניון; בנוסף, מרחיבה הרשת 3 חנויות בטרמינל 3 בהשקעה של 1.6 מיליון שקל
אפרת אדיר |

"רוב הזכיינים התאכזבו מקניון "שחקים" בנתב"ג ורשות שדות התעופה קיבלה את החלטתן של 6 חנויות מתוך 12 להפסיק את פעילותן בקניון ואף ויתרה על הסכום הנותר לשכירות השנתית", כך אמר היום (ג') מנכ"ל ה.שטרן ישראל קורט במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל הרחבת הפעילות של המותג במתחם הדיוטי פרי.

על אף האכזבה מהקניון וסגירתן של מחצית מהחנויות ומותגים כמו סולאריס וסקאל שעונים, ש-50% מרשת זו עברו ב-2006 לבעלות ה.שטרן לפי שווי של 10 מיליון שקל, קורט דווקא מביע שביעות רצון מהחנות במתחם הקניון ולדבריו, המכירות דווקא עלו ובחנות נמצאות 18 דיילות המלוות את התיירים אל החנויות בטרמינל עד לביצוע הרכישה. קורט מציין כי בתחילת 2006 כ-70% מהפעילות הופנתה לתיירים והיתר לשוק המקומי, כאשר במחצית השנייה של 2006, בשל המלחמה, המכירות נחלקו באופן שווה בין 2 הקטגוריות הצרכניות.

מהלך נוסף של הרשת להביא צרכנים לקניון הוא הזמנת תושבי האזור ממודיעין ועד קיראון להשקות של קולקציות חדשות ולארועי ה"טראנק שואו" (החלפת זהב ישן בחדש). "אנחנו גם מהרשתות הבודדות שמחזיקות במדיניות של אחריות בכל העולם. גם אם רכשת תכשיט בישראל, תוכל להחזירו או לקבל עליו זיכוי בכל מדינה אחרת בעולם", מוסיף קורט.

4 מיליון דולר השקעה בפרסום

המהלך האסטרטגי שמשיקה היום הרשת הוא הרחבת 3 חנויות בטרמינל 3, מתוך 6 חנויות הקיימות, בהשקעה של 1.6 מיליון שקל על שטח כולל של 180 מ"ר. כיום, חנויות ה.שטרן משתרעות על שטח כולל של 450 מ"ר בדיוטי פרי, ביניהן: חנות בקניון שחקים, חנות באזור הדיוטי פרי בכיכר, חנות נוספת בכיכר מצד שמאל למודיעין, חנות בשרוול B + בשרוול C + שרוול D.

לדברי קורט ההחלטה האסטרטגית להרחיב הפעילות בדיוטי פרי נובעת מגידול משמעותי בפעילות החנויות. "מדובר בגידול של כ-30% במכירות תכשיטי ושעוני ה.שטרן בשנת 2006 לעומת 2005 ב-6 החנויות הקיימות. בנוסף, אנשים לא אוהבים להוציא הרבה כסף על מוצר שנקנה בדוכן או בחנות קטנה ויש צורך לספק להם תנאי קנייה אופטימליים".

הגידול במכירות נובע גם מהתייקרות מחירי התכשיטים בעולם ב-16% בשנת 2006, זאת בשל עליית מחירי הזהב והיהלומים, כאשר מרכיב העבודה נשאר קבוע. כמו כן, קיים מרכיב העלייה ברמת החיים התורם לגידול.

"אנו רואים בדיוטי פרי פוטנציאל אדיר. על-פי נתוני רשות שדות התעופה במהלך שנת 2006 עברו בנתב"ג 8.8 מיליון נוסעים, גידול של 4% לעומת שנת 2005", אומר קורט ומעריך כי ב-2007 יחול גידול משמעותי נוסף במספר הנוסעים בנתב"ג. "אנו מתכננים להציע בחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג את מלאי המוצרים הרחב ביותר של ה.שטרן הן בתחום התכשיטים והן בתחום השעונים של ה.שטרן".

במלאי לחנויות אלה מתכננת ה.שטרן להשקיע כ-5 מיליון דולר, לצד פעילויות שיווק מתחת לקו. "אנו צופים באמצעות הרחבת החנויות להגביר את המכירות בכ-20% במכירות תכשיטים ושעונים בשנת 2007 ולהגיע לגידול של 2 מיליון דולר מ-3 החנויות החדשות", מסכם קורט את הפעילות.

בפעילות הפרסומית תשקיע השנה ה.שטרן כ-4 מיליון דולר. עד כה מטופל תקציב הרשת ביהושע TBWA ברמת הגרפיקה, הזמנות לארועים והתאמות גודל של מודעות, אולם את המדיה רוכשת ה.שטרן בעצמה ופועלת בהתאם למסר הפרסומי העולמי. בקרוב, מגלה קורט, יעבור התקציב מיהושע לטיפולו של סטודיו עירית חיון על מנת לחסוך בעלויות פרסום ולהתמקד בצד הגרפי.

כזכור, רשת ה.שטרן זכתה במרץ 2003 במכרז רשות שדות התעופה, להפעלת חנויות התכשיטים בדיוטי פרי שבטרמינל 3 בנתב"ג. הרשת מפעילה את חנויות התכשיטים בדיוטי פרי בטרמינל הנוכחי מאז שנת 1963 וזכתה ל-7 שנים נוספות. שווי המכרז הסתכם בכ-21 מיליון דולר.

הרשת מפעילה למעלה מ-200 חנויות ברחבי העולם. בישראל מפעילה ה. שטרן 36 סניפים ברחבי הארץ, כאשר הפעילות החזקה ביותר נרשמת בברזיל עם 40 חנויות בקניונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה