שחקן חדש בתחום אופנת הילדים ותינוקות: Mimo&Co
שחקן חדש בתחום אופנת הילדים ותינוקות: רשת אופנת הילדים הבינלאומית Mimo & Co שבסיסה בארגנטינה, עלתה לישראל ובימים אלה השיקה חנות ראשונה בארץ, ברמת השרון. בהקמת הסניף הושקעו כ-200 אלף דולר. החנות הושכרה ל-3 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות בדמי שכירות של 55 דולר למ"ר.
חברת Mimo & Co מתמחה בייצור בגדי איכות ואביזרים אופנתיים לילדים ותינוקות מגיל 0-12, כולל תיקים ונעליים. החברה נוסדה ב-1965 בארגנטינה על ידי משפחת רחיימוביץ, יהודים תושבי ארגנטינה. לחברה מעל 300 חנויות בארגנטינה בלבד ועוד כ-200 סניפים נוספים ברחבי העולם, בארה"ב, ברזיל, איטליה, צילה, רוסיה ועוד.
כמו כן, לחברה שני מפעלי ייצור בבואנוס איירס המשתרעים על כ-6,000 מ"ר. לפי דיווחי החברה, מחזור המכירות של הרשת בשנה מגיע לכ-500 מיליון דולר.
את היוזמה להביא את הרשת לארץ הגו לורי קציר (26) וטלי ברדה (32) שגדלה על בגדי הרשת בצ'ילה, אשר התחייבו בחוזה לפתוח בכל שנה 2 סניפים חדשים, כאשר עד סוף שנת 2010 בכוונתן להגיע לרשת של 10 חנויות בישראל.
החנות הראשונה מעוצבת ככלל חנויות הרשת בעולם. קולקציות הבגדים מחולקות לשלוש נישות, לפי חלוקת גילאים. לצורך הקמת החנות הגיע צוות מיוחד ומקצועי מהחברה אשר דאג לעצב את החנות.
טלי ברדה, זכיינית המותג בישראל מוסרת: "בשבילי, כאחת מהמוני הילדים בדרום אמריקה שגדלה בצ'ילה על בגדי Mimo & Co זוהי סגירת מעגל, ואני שמחה להביא את האופנה האיכותית של החברה לילדיי הפרטיים ולכל ילדי ישראל".
עוד מוסיפה ברדה, כי החברה בישראל תיצמד לקונספט השיווקי של המותג הבינלאומי על מנת לשמור על מיצוב זהה של המותג.
שוק אופנת הילדים והתינוקות מתברך במספר שחקנים חזקים הפועלים כרשת, ביניהם פוקס קידס ופוקס בייבי, קדס קידס, ילדותי, זארה קידס, הוניגמן קידס, שילב, סריגמיש ועוד. זאת, לצד פעילותם של מספר מותגים פרטיים הפועלים באמצעות חנות אחת או שתיים. רשת נוספת הנכנסת למגרש זה עומדת בפני תחרות ממשית ותיאלץ לעמוד ברמת התמחור הרווחת בשוק.
לורי קציר, מזכייניות המותג החדש, אומרת שטווח המחירים דומה ליתר הרשתות. מחירי השמלות נעים בין 155 ל-120 שקל, חצאיות 95-115 שקל, מכנסי בנים 55-115 שקל, חולצות טריקו ומכופתרות 45-115 שקל, בגד גוף 65-95 שקל, נעליים 85-125 שקל.

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל
היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים
בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.
המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון
חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.
כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?
ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.
- נדחתה תביעה לביטול מתנה: הדירה תישאר בידי האחות הקטנה
- דור ההמשך: איך להיערך נכון להעברה בין־דורית של רכוש לילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
הנפקת חברת הנדל"ן של רמי לוי, מספרת על יזם בלתי נלאה שהצליח להפוך מכולת לרשת השנייה בגודלה בישראל ועל הדרך לקנות ולהשביח נדל"ן בשווי של מיליארדים. כך הגיעה משפחת לוי להון של 7 מיליארד שקל
רמי לוי מנפיק את חברת הנדל"ן שלו בבורסה. השווי המבוקש - 4.5 מיליארד שקל. ייתכן שלוי יסגור על פחות. אבל, השווי של הנדל"ן מבחינתו גדול משמעותית מהשווי של הקמעונאות (בנדל"ן הוא מחזיק ב-100%, בקמעונאות כ-40%). חשבתם שרמי לוי זה בעיקר רשת מובילה? טעיתם, גם אנחנו טעינו. רמי לוי זה טייקון של נדל"ן, קמעונאות, עם החזקות ברשת פארם, תעופה, סלולר ועוד. ההחזקה של רמי לוי ברשת הקמעונאות שווה כ-1.7 מיליארד שקל, לצד השקעות פרטיות ונכסים נוספים ועם ההחזקה בחברת הנדל"ן שעומדת להנפיק, ההון של המשפחה באזור 7 מיליארד שקל.
לוי הוא מעשירי הארץ והכל ב-10 אצבעות. לא ירושה, לא מתנה. עבודה קשה. זו הזדמנות לספר את הסיפור של רמי לוי, סיפור חובה ליזמים - כל הדרך מחנות קטנה לאחד מאנשי העסקים המובילים בארץ.
רמי לוי נולד ב-1955 בשכונת נחלאות בירושלים, אחת השכונות הוותיקות והצפופות של העיר. המשפחה התגוררה בדירה קטנה, וההורים התקשו לפרנס את הילדים הרבים. "גדלתי עם הפחד שיום אחד לא יהיה לחם בבית", סיפר לוי בראיון לפני יותר מעשור. "זה פחד שמלווה אותי עד היום. גם כשיש לי מיליארדים, אני עדיין זוכר את התחושה הזאת של חוסר ביטחון".
בגיל 14, במקום להמשיך ללימודים תיכוניים מלאים, החל לוי לעבוד בשוק מחנה יהודה. תחילה כסבל, סוחב ארגזים כבדים תמורת גרושים, ואחר כך כעוזר לסוחרים ותיקים. "השוק היה האוניברסיטה שלי", אמר בראיון בעבר. "שם למדתי שהכי חשוב זה להיות הוגן עם הלקוח. אם אתה גונב אותו פעם אחת, הוא לא יחזור".
- דף חדש במשפחת לוי: מנפיקים את הנדל"ן ומערבים את הילדים
- רמי לוי מעלה את המחיר בהצעת הרכש לקופיקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים בשוק עיצבו את תפיסת העולם העסקית שלו. הוא ראה איך סוחרים מרוויחים אחוזים בודדים על כל עסקה אבל מצליחים להתפרנס בכבוד מהמחזור הגדול. הוא הבין שהמפתח הוא נפח - למכור הרבה במרווח קטן ולא מעט במרווח גדול.