אלברטו מרנפלד: "העברנו את המלחמה בסאפ למגרש שלהם"

"אנו מספקים לארגונים יכולות, שירותי Web ויישומים - המתממשקים לכל מערכות הארגון, לרבות ארגונים מבוססי סאפ", אומר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות ויישום פתרונות עסקיים באורקל ישראל
יוסי הטוני |

"לקוחות כל הזמן הביעו חשש שלא נוציא גרסאות חדשות לפיפלסופט וסיבל. ההכרזות הללו מעידות שאנו עומדים בהתחייבות שלנו וממשיכים לשדרג את כל הפלטפורמות והמוצרים של החברות שאורקל רכשה", אומר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות ויישום פתרונות עסקיים, אורקל ישראל, בעקבות ההכרזה של אורקל על גרסה 12 של ה-ERP שלה ועל גרסה 8 של ה-CRM של סיבל.

מה המשותף להכרזות משלשום?

"ארגונים כיום הם מרובי פלטפורמות. לחלק יש סאפ, לחלק – אורקל, לחלק גם וגם. בנוסף, יש מערכות מורכבות, דוגמת בנק הפועלים, שיש לו ERP של סאפ, ו-CRM של סיבל. היתרון שלנו, הוא שאנו מספקים יותר פונקציונליות לא רק עבור לקוחותינו – זה ברור, אלא גם עבור לקוחות סאפ. אנו תוקפים את סאפ דרך יכולת התממשקות שלנו לארגוני IT שיש להם מערכות סאפ. מעבר למלחמה בסאפ – הלקוחות של פיפלסופט וסיבל יוצאים נשכרים מיכולות החיבור וההתממשקות של המערכות למערכות אחרות.

הרי מה מנהלים רוצים? שימוש מיטבי בנתונים, והעברה של ידע ממערכת IT אחת לשניה. המשותף לכל ההכרזות החדשות שלנו, הוא יותר פונקציונליות, יותר יכולות התממשקות ויותר הליכה למימוש מלא של SOA. בסופו של דבר, מה שהבטחנו ללקוחות על יצירת פלטפורמת יישומים אחת - פיוז'ן - קורם עור וגידים וההכרזות שלשום הן עוד אבן דרך משמעותית ביישום שלה.

כל הגרסאות החדשות מספקות יכולות התממשקות מלאות, לא רק עם המערכות הקיימות, אלא יכולות חיבור גבוהות גם למערכות סאפ. זו הגדולה שלנו - אנו מדברים עם כולם. הפילוסופיה של אורקל גורסת שיש לעבוד בארגונים שיש להם יותר ממערכת תשתיתית אחת, ואנו עונים על הצורך והדרישה של הנהלות לקבל נתונים ומידע ממערכות שונות, ביניהן אורקל וסאפ. בעצם, העברנו את המלחמה בסאפ למגרש שלהם.

המשותף לכל ההכרזות ההלו הוא מימוש הלכה למעשה של יישומים מבוססי SOA, מימוש של הפיוז'ן, תוך התבססות על מערכות שנרכשו על ידי אורקל - דוגמת סיבל ופילפלסופט. זו התקדמות משמעותית לקראת פיוז'ן, שתהיה הפלטפורמה לכל היישומים - אורקל ולא אורקל. אנחנו מקפידים להוציא גרסאות חדשות לכל מוצרי פיפלסופט, JD Edwards וסיבל, כחלק מהתפיסה של תמיכה ופיתוח של כל היישומים שאורקל רכשה - ללא הגבלת זמן".

מה יש בגרסה החדשה של סיבל?

"המערכת לניהול קשרי לקוחות של סיבל, Siebel 8 Oracle מספקת תובנות בזמן אמת, ומפשטת את תהליכי ה-CRM. הגרסה החדשה מאפשרת לארגונים מוכווני לקוח לבצע שינוי עסקי ולהציע תובנה בזמן אמת - החל מהמגע הראשוני עם הלקוח. המערכת מאפשרת לבצע החלטות מושכלות יותר, ומתוך כך להגדיל את הכנסות הארגון. הגרסה נותנת למשתמשים יותר פונקציונליות, כאשר שמנו דגש על הטמעה בעלות נמוכה. כיוון שהתחייבנו לתמוך בלינוקס, הרי שהגרסה של סיבל נתמכת לראשונה בלינוקס.

ארגונים חייבים לשמור על תחרותיות בשוק כיום, ולשם כך נדרשים לקבל תהליכים שיאפשרו להם לבצע החלטות נכונות יותר, המורכבות מיותר נתונים אודות הלקוח. צריך להגיע ללקוח במגוון ערוצים, עם יכולות ניהוליות משופרות, ממשק משתמש ידידותי וגמיש יותר, ואינטגרציה מבוססת תקנים.

הגרסה החדשה מייצגת את המחויבות של אורקל להרחיב ולפתח את הערך של ההשקעות הקיימות של הלקוחות שלנו. מחויבות אורקל ישראל, ביחד עם טלדור כלפי הלקוחות רק התחזקה, כי היא נבנתה על פי דרישת הלקוחות, שרצו יותר שיפורים משמעותיים וטכנולוגיה מתקדמת. בנוסף, שמנו דגש על תמיכה מקיפה בארכיטקטורה מוכוונות שירותים, SOA, ובאינטגרציה המבוססת על שירותי Web.

יכולות אלו מפשטות את האינטגרציה של סיבל עם יישומים ושירותים אחרים, ומאיצות את פריסתם של היישומים מבוססי האינטרנט. סיבל גרסה 8 מספק תמיכה רצופה גם בטכנולוגיות לא-אורקליות, כגון יבמ, מיקרוסופט, ו-BEA. כך, הלקוח לא חייב להיות 'נעול' מול ספקית אחת".

ומה לגבי גרסה 12 של ה-ERP של אורקל?

"בגרסה 12 של אורקל ERP, יש לא מעט פונקציונליות חדשה, שיפורים במערכות פיננסיות, טיפול מקיף בנושא ניהול שרשרת האספקה, ניהול משאבי אנוש. ההיבט המשמעותי לטעמי עבור הלקוחות, הוא שהמערכת מגיעה עם שירותי Web רבים, בשל מימוש התפיסה של SOA הלכה למעשה. בנוסף, המערכת מגיעה עם ממשק משתמש משופר – וכך חוויית העבודה משתפרת. ההכרזה על המערכת, שהוצגה לראשונה לפני כמה חודשים, היא חלק מהתפיסה של החברה לתמיכה בלתי מוגבלת בגרסאות - תוכנית ארוכת טווח, שמטרתה לשפר ולעדכן את היישומים הנוכחיים של אורקל.

יישומי ה-ERP החדשים מספקים ארכיטקטורה פיננסית מרכזית, ודגש על בקרה ושקיפות, ומענה לרגולציות. כבר קרוב לעשור אנחנו ממשיכים להוציא לשוק גרסאות חדשות מעודכנות של מערכת ה-ERP שלנו. קרוב ל-90% מהלקוחות שידרגו לגרסאות האחרונות. הגרסה החדשה תחזק את האחיזה שלנו בשוק, במאבק מול סאפ.

שתי ההכרזות הללו, מצטרפות להכרזה מלפני כמה חודשים של פיפלסופט גרסה 9, ששמה דגש על אינטגרציה עם תווכת הפיוז'ן שלנו, תוך ניצול טכנולוגיות עכשוויות כגון BAM ,Customer Data Hub ושימוש נרחב ב-web services ו-Oracle BPEL Process Manager. כך הם יכולים להגיע יותר מהר ל-SOA. המימד הרביעי הוא פלטפורמת התובנה העסקית שלנו, שאנליסטים אומרים שהיא הטובה בעולם: גם לה יש יכולות חיבור גבוהות למערכות סאפ. אנחנו מקיפים את סאפ מכל הכיוונים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.