אלברטו מרנפלד: "העברנו את המלחמה בסאפ למגרש שלהם"

"אנו מספקים לארגונים יכולות, שירותי Web ויישומים - המתממשקים לכל מערכות הארגון, לרבות ארגונים מבוססי סאפ", אומר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות ויישום פתרונות עסקיים באורקל ישראל
יוסי הטוני |

"לקוחות כל הזמן הביעו חשש שלא נוציא גרסאות חדשות לפיפלסופט וסיבל. ההכרזות הללו מעידות שאנו עומדים בהתחייבות שלנו וממשיכים לשדרג את כל הפלטפורמות והמוצרים של החברות שאורקל רכשה", אומר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות ויישום פתרונות עסקיים, אורקל ישראל, בעקבות ההכרזה של אורקל על גרסה 12 של ה-ERP שלה ועל גרסה 8 של ה-CRM של סיבל.

מה המשותף להכרזות משלשום?

"ארגונים כיום הם מרובי פלטפורמות. לחלק יש סאפ, לחלק – אורקל, לחלק גם וגם. בנוסף, יש מערכות מורכבות, דוגמת בנק הפועלים, שיש לו ERP של סאפ, ו-CRM של סיבל. היתרון שלנו, הוא שאנו מספקים יותר פונקציונליות לא רק עבור לקוחותינו – זה ברור, אלא גם עבור לקוחות סאפ. אנו תוקפים את סאפ דרך יכולת התממשקות שלנו לארגוני IT שיש להם מערכות סאפ. מעבר למלחמה בסאפ – הלקוחות של פיפלסופט וסיבל יוצאים נשכרים מיכולות החיבור וההתממשקות של המערכות למערכות אחרות.

הרי מה מנהלים רוצים? שימוש מיטבי בנתונים, והעברה של ידע ממערכת IT אחת לשניה. המשותף לכל ההכרזות החדשות שלנו, הוא יותר פונקציונליות, יותר יכולות התממשקות ויותר הליכה למימוש מלא של SOA. בסופו של דבר, מה שהבטחנו ללקוחות על יצירת פלטפורמת יישומים אחת - פיוז'ן - קורם עור וגידים וההכרזות שלשום הן עוד אבן דרך משמעותית ביישום שלה.

כל הגרסאות החדשות מספקות יכולות התממשקות מלאות, לא רק עם המערכות הקיימות, אלא יכולות חיבור גבוהות גם למערכות סאפ. זו הגדולה שלנו - אנו מדברים עם כולם. הפילוסופיה של אורקל גורסת שיש לעבוד בארגונים שיש להם יותר ממערכת תשתיתית אחת, ואנו עונים על הצורך והדרישה של הנהלות לקבל נתונים ומידע ממערכות שונות, ביניהן אורקל וסאפ. בעצם, העברנו את המלחמה בסאפ למגרש שלהם.

המשותף לכל ההכרזות ההלו הוא מימוש הלכה למעשה של יישומים מבוססי SOA, מימוש של הפיוז'ן, תוך התבססות על מערכות שנרכשו על ידי אורקל - דוגמת סיבל ופילפלסופט. זו התקדמות משמעותית לקראת פיוז'ן, שתהיה הפלטפורמה לכל היישומים - אורקל ולא אורקל. אנחנו מקפידים להוציא גרסאות חדשות לכל מוצרי פיפלסופט, JD Edwards וסיבל, כחלק מהתפיסה של תמיכה ופיתוח של כל היישומים שאורקל רכשה - ללא הגבלת זמן".

מה יש בגרסה החדשה של סיבל?

"המערכת לניהול קשרי לקוחות של סיבל, Siebel 8 Oracle מספקת תובנות בזמן אמת, ומפשטת את תהליכי ה-CRM. הגרסה החדשה מאפשרת לארגונים מוכווני לקוח לבצע שינוי עסקי ולהציע תובנה בזמן אמת - החל מהמגע הראשוני עם הלקוח. המערכת מאפשרת לבצע החלטות מושכלות יותר, ומתוך כך להגדיל את הכנסות הארגון. הגרסה נותנת למשתמשים יותר פונקציונליות, כאשר שמנו דגש על הטמעה בעלות נמוכה. כיוון שהתחייבנו לתמוך בלינוקס, הרי שהגרסה של סיבל נתמכת לראשונה בלינוקס.

ארגונים חייבים לשמור על תחרותיות בשוק כיום, ולשם כך נדרשים לקבל תהליכים שיאפשרו להם לבצע החלטות נכונות יותר, המורכבות מיותר נתונים אודות הלקוח. צריך להגיע ללקוח במגוון ערוצים, עם יכולות ניהוליות משופרות, ממשק משתמש ידידותי וגמיש יותר, ואינטגרציה מבוססת תקנים.

הגרסה החדשה מייצגת את המחויבות של אורקל להרחיב ולפתח את הערך של ההשקעות הקיימות של הלקוחות שלנו. מחויבות אורקל ישראל, ביחד עם טלדור כלפי הלקוחות רק התחזקה, כי היא נבנתה על פי דרישת הלקוחות, שרצו יותר שיפורים משמעותיים וטכנולוגיה מתקדמת. בנוסף, שמנו דגש על תמיכה מקיפה בארכיטקטורה מוכוונות שירותים, SOA, ובאינטגרציה המבוססת על שירותי Web.

יכולות אלו מפשטות את האינטגרציה של סיבל עם יישומים ושירותים אחרים, ומאיצות את פריסתם של היישומים מבוססי האינטרנט. סיבל גרסה 8 מספק תמיכה רצופה גם בטכנולוגיות לא-אורקליות, כגון יבמ, מיקרוסופט, ו-BEA. כך, הלקוח לא חייב להיות 'נעול' מול ספקית אחת".

ומה לגבי גרסה 12 של ה-ERP של אורקל?

"בגרסה 12 של אורקל ERP, יש לא מעט פונקציונליות חדשה, שיפורים במערכות פיננסיות, טיפול מקיף בנושא ניהול שרשרת האספקה, ניהול משאבי אנוש. ההיבט המשמעותי לטעמי עבור הלקוחות, הוא שהמערכת מגיעה עם שירותי Web רבים, בשל מימוש התפיסה של SOA הלכה למעשה. בנוסף, המערכת מגיעה עם ממשק משתמש משופר – וכך חוויית העבודה משתפרת. ההכרזה על המערכת, שהוצגה לראשונה לפני כמה חודשים, היא חלק מהתפיסה של החברה לתמיכה בלתי מוגבלת בגרסאות - תוכנית ארוכת טווח, שמטרתה לשפר ולעדכן את היישומים הנוכחיים של אורקל.

יישומי ה-ERP החדשים מספקים ארכיטקטורה פיננסית מרכזית, ודגש על בקרה ושקיפות, ומענה לרגולציות. כבר קרוב לעשור אנחנו ממשיכים להוציא לשוק גרסאות חדשות מעודכנות של מערכת ה-ERP שלנו. קרוב ל-90% מהלקוחות שידרגו לגרסאות האחרונות. הגרסה החדשה תחזק את האחיזה שלנו בשוק, במאבק מול סאפ.

שתי ההכרזות הללו, מצטרפות להכרזה מלפני כמה חודשים של פיפלסופט גרסה 9, ששמה דגש על אינטגרציה עם תווכת הפיוז'ן שלנו, תוך ניצול טכנולוגיות עכשוויות כגון BAM ,Customer Data Hub ושימוש נרחב ב-web services ו-Oracle BPEL Process Manager. כך הם יכולים להגיע יותר מהר ל-SOA. המימד הרביעי הוא פלטפורמת התובנה העסקית שלנו, שאנליסטים אומרים שהיא הטובה בעולם: גם לה יש יכולות חיבור גבוהות למערכות סאפ. אנחנו מקיפים את סאפ מכל הכיוונים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.