האירועים העסקיים שיעשו את השבוע

נתוני למ"ס על המדד המשולב, רשתות השיווק, התעסוקה, התיירות ועוד, לצד סיכום שנה במעלות, חשיפת הפעילות השיווקית של פרטנר ומיזם של רוני אויקנין
שי פאוזנר |

יום ראשון 17/12/06

בנק ישראל יפרסם היום את שיעור האינפלציה החזוי ואת נתוני אמצעי התשלום במשק. באוקטובר עמד השיעור החזוי של האינפלציה על 1.4% ל-12 חודשים. נזכיר כי ביום שישי האחרון פורסם מדד שלילי של 0.2% לנובמבר במהשך למדדים שליליים בחודשיים שקדמו לו.

יום שני 18/12/06

היום יפרסמו אנשי הלמ"ס את נתוני המגמה בתחום האבטלה (בלתי מועסקים) במשק לאוקטובר. בינואר ספטמבר עמד נתון המועסקים בממוצע על 55.6% מתוך הבגירים במשק. כך שנתון הבלתי מועסקים בתקופה זה עמד על 8.6% בממוצע.

יום שני 18/12/06

עמוס ספיר, יו"ר מעלות, ודורית סלינגר, מנכ"לית מעלות, יקיימו היום מפגש עם העיתונות לסיכום שנת 2006 וסקירת מגמות צפויות בשנת 2007. המפגש יתקיים במשרדי מעלות בבית איילון ביטוח, רמת גן. ומה במפגש?

סקירת ההתפתחויות בשנת 2006 בשוק ההון ובתחומי פעילות שונים. TRANSITION MATRIX וסטטיסטיקות שונות של דירוגים; השוואה לעולם. מה בין אג"ח מדורג ואג"ח ללא דירוג. דירוגים לקופות גמל וקרנות השתלמות. הצוות הבכיר של מעלות יענה לשאלות וירחיב גם בנושאים נוספים שיועלו.

יום שלישי 19/12/06

עוד יפורסם היום על ידי הלמ"ס - נתון היקף התיירים שנכנסו לישראל בחודש נובמבר. באוקטובר נציין, נרשמו 144 אלף ו-800 כניסות תיירים לארץ - שהיו 12% פחות מבחודש המקביל בשנה שעברה.

יום שלישי 19/12/06

היום תפרסם הלמ"ס את נתוני סחר החוץ של ישראל לחודש נובמבר. בנובמבר נרשם יבוא בהיקף של 3.9 מיליארד דולר מול יצוא של 3.5 מיליארד דולר לסחורות בלבד. בחודשיים שקדמו לנובמבר נציין, כי נרשמה עליה של 2% ביבוא מאירופה וזינוק של כמעט 20% ביבוא מארה"ב.

יום שלישי 19/12/06

חברת אלמוג מים מקבוצת אלמוג, תציג היום יוזמה עסקית חדשה וייחודית בישראל. היזם רוני אויקנין זימן מפגש עיתונאים מיוחד וחשיפה ראשונה של יוזמה נדל"נית ניהולית חדשה המיועדת לקידום עסקים קטנים בישראל.

באירוע יציג אויקנין את פעילות הנדל"ן הענפה של החברה בכל רחבי הארץ ואת הקונספט הניהולי העסקי שמיושם לראשונה בישראל.

יום רביעי 20/12/06

היום יפורסמו נתוני הביקוש לעובדים בלשכות התעסוקה על ידי שירות התעסוקה לגבי חודש נובמבר. נזכיר כי בחודש אוקטובר נרשמו 17 אלף ביקושים לעובדים בלשכות - ירידה של 17.6% מול החודש שלפניו.

יום רביעי 20/12/06

דוד אבנר, משנה למנכ"ל פרטנר תקשורת ואיריס בק, סמנכ"לית השיווק והתוכן של פרטנר תקשורת יקיימו מסיבת עיתונאים בה הם יציגו את פעילות השיווק של החברה בחורף 2007. מעניין מה תהיה התשובה של פרטנר לפעילות הבולטת של סלקום עם מבצע ה"משהו חם וטוב" שממושך שלה.

יום חמישי 21/12/06

הלמ"ס תפרסם היום את נתוני פדיון המסחר והייצור התעשייתי באוקטובר. בספטמבר עלה הייצור התעשייתי ב-2.5% לעומת אוגוסט. בחודש אוקטובר אף נרשמה עליה של 1.2% בפדיון המסחר במשק מול אוגוסט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.