בריטיש איירווייס השיקה בעולם ובישראל את האתר שלה

בחברה מעריכים, כי העובדה שהישראלים נחשבים ל'מאמצים מהירים' של חידושים טכנולוגיים מבטיחה, כי השימוש בשירותים הטכנולוגיים המקוונים באתר ba.com ילך ויצמח
שי פאוזנר |

על רקע העובדה כי נמשך הגידול בשימוש באינטרנט בישראל וכי 72% ממשקי הבית היהודים מחוברים כיום לרשת (סקר TNS טלסקר, מארס 2006), השיקה בריטיש איירווייס מחדש בישראל, את אתר האינטרנט שלה ba.com, כחלק מפרויקט עולמי.

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס ישראל מסרה היום נתונים אודות האתר החדש וכן אודות היקף השימוש בשירותים המקוונים של החברה בארץ, באירופה ובעולם. לדבריה: "העובדה כי הישראלים נחשבים ל'מאמצים מהירים' של חידושים טכנולוגיים מבטיחה, כי השימוש בשירותים הטכנולוגיים המקוונים באתר ba.com ילך ויצמח".

בריטיש איירווייס ישראל - בין המדינות המובילות בשימוש בשירותים מקוונים כיום (אוקטובר 2006) כ-13.4% מהנוסעים בקו תל אביב – לונדון משתמשים בשירות הבידוק לטיסה באינטרנט, לעומת 6.6% באוקטובר 2005 – מדובר בגידול של כ-102% תוך שנה. זהו היקף השימוש הרביעי בגודלו בכל המדינות האירופאיות, בהן פועלת בריטיש איירווייס.

בנוסף, 2 מתוך כל 3 נוסעי בריטיש איירווייס מנתב"ג, אשר בצעו בידוק לטיסה באינטרנט, ממשיכים ומדפיסים גם את כרטיס העלייה למטוס במדפסת האישית. גם כאן מדובר בגידול של כ-117% בשימוש בשירות זה בתקופה של שנה (כ-9% מכלל הנוסעים בקו תל אביב – לונדון באוקטובר 2006 לעומת שיעור של כ-4.1% באוקטובר 2005).

אתר האינטרנט, אשר מושק מחדש בארץ ובעולם, מארח כבר היום יותר מ- 1.5 מיליון גולשים מידי שבוע, כאשר 70% מהם מדרגים אותו "טוב מאד" ו"מצוין". קטן הוסיפה

"בריטיש איירווייס היתה חברת התעופה הראשונה בישראל אשר השיקה כבר בשנת 2004 שירות חדשני, המאפשר תהליך מושלם של בידוק לטיסה באינטרנט (Online Check In), כולל בחירת המושב במטוס והדפסת כרטיס העלייה למטוס (Online boarding Pass) במדפסת האישית. יצויין, כי בריטיש איירווייס הינה בין חברות התעופה היחידות בארץ, המאפשרות כיום לנוסעים לבצע בידוק לטיסה באינטרנט (Online Check In) גם לטסים בטיסות המשך. בנוסף, גם משפחות וקבוצות של עד 6 איש יכולים לבצע בידוק לטיסה בפעולה אחת באינטרנט.

בין החידושים של אתר האינטרנט ba.com המחודש: האפשרות לבצע הדפסה חוזרת של כרטיס העליה למטוס, מפה אינטראקטיבית שממחישה לחברי מועדון הנוסע המתמיד לאן הם יכולים לטוס עם כמות המיילים שנצברה בחשבונם, עצות בנושא כבודה ובריאות, מפת יעדים אינטראקטיבית, מדריך אירועים עולמי לפי יעדים או תחומי עניין ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.