BIZ 192
צילום: pixabay

4 דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים מכשיר שמיעה

על פי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), לפחות כ- 13% מקרב בני ה- 20 ומעלה (כ-731 אלף נפשות) סובלים מבעיות שמיעה ברמות משתנות. מתוכם, לפחות 3% (שהם כ- 163 אלף נפשות) זקוקים לעזרי שמיעה שונים בכדי להצליח ולשמוע בצורה תקינה

גיא עיני |

על פי נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), לפחות כ- 13% מקרב בני ה- 20 ומעלה (כ-731 אלף נפשות) סובלים מבעיות שמיעה ברמות משתנות. מתוכם, לפחות 3% (שהם כ- 163 אלף נפשות) זקוקים לעזרי שמיעה שונים בכדי להצליח ולשמוע בצורה תקינה.

 

נתונים נוספים מצביעים על כך כי גם 8% מקרב בני ה65-74  זקוקים לעזרי שמיעה וכך גם 15% מקרב בני ה- 75 ומעלה. מוטב לציין כי קיים היום מגוון נרחב של אביזרי שמיעה אשר פועלים בשיטות ובטכנולוגיות שונות. יחד עם זאת, לא כל אביזר יתאים בהכרח לכל אדם.

 

אז כדי שנוכל לעשות קצת סדר בנושא, הנה 4 דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים מכשיר שמיעה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.