אקסטרה מייל: על הנשים של H&M והסיפורים של סטימצקי
לאחרונה יוצאים מותגים רבים מדרכם ומשגרת יומם ואפילו מהארון, כדי להדביק את קצב צעדיהם של קהלי היעד. ניסאן סנטרה הגדירה מחדש את מושג המשפחה, ונתנה לכולנו רשות להשתייך למשפחות לא קונבנציונליות. המותג H&M, שהתרגלנו לקבל אותו כמותג דיסקאונט שתולה את בגדיו על סופר-מודלס, החליט להניח על סדר היום את סוגיית הסוגיות בתחום הנשיות - אשה זה הרבה דברים. היא מגיעה בכל מיני מידות וגילאים, ונשיות זה attitude ולא פלקט.
הגישה מערערת את הסטטוס קוו ומוציאה אותנו מהשגרה. והשגרה תמיד מציגה לתפארת את הקולקציה החדשה על נשים צעירות ויפות, וכן, גם נשים מלאות ומבוגרות מוכנות לזה. אז כנראה שכבר לא כל כך.
השנה, אולי בפעם הראשונה מאז שריפת החזיות בסוף שנות הששים, סופסוף מחלחלת התובנה למקומה הראוי: אפשר להיות גם אשה משוחררת וגם אופנתית. זה לא עומד בסתירה. אולי היתה זו אשלי גרהאם שדמותה גדולת המימדים נמרחה בבקיני, במופגן על השער של ספורטס אילוסטרייטד, אשר סחפה אחריה את הנשים שמסרבות להרעיב את עצמן למוות אבל מתעקשות להיות אופנתיות ויפות.
אולי היה זה המותג Dove שכבר שנים נלחם בפוטושופ, בריטושים האסטטיים שהוא מייצר, ובעיוותים הפנימים שהוא חורט בנפשה של הנערה הצעירה. אולי היה זה ברוס ג'נר ששלף את עצמו מאזור הנוחות כראש משפחת הקרדאשיאנז והפך לקטלין ג'נר בערוב ימיו, אחרי לבטים רבים. אולי היו אלה אינספור המסרים שהגיעו אלינו דרך מותגים כגון Always ,Pantene ו-Under Armor - שהתריסו נגד הסגידה של הרוב לרזון המיעוט, ולנשיות הכנועה והפאסיבית כנשיות ה'נכונה'.
- H&M מזנקת בבורסת שטוקהולם - אחרי שהפתיעה בתוצאות הרבעוניות
- H&M תשלם 36 מיליון דולר: שמרה כרטיסים שאנשים לא פדו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עולם האופנה מוצא את עצמו נאלץ להתייחס כך או אחרת לנושא האישה העדכנית, זו שכבר לא צריכה רשות מאף אחד להיות מי שהיא והיא גם לא מוכנה להתנצל יותר. פאנטן, שלוקח את מושג ה"ברק" - shine באנגלית - למטאפורה, מציג בסרטון כיצד נשים מתנצלות בכל הזדמנות בלי בכלל להיות מודעות לכך. תפסיקו כבר להתנצל ותבריקו, מציע לנו המותג. הסרטון מציג בדיוק אותן סיטואציות עם ובלי התנצלויות.
המותג Under Armor מציע לנשים לשבור את תקרת הזכוכית ומביא את הסיפור של Misty Copeland הבלרינה השחורה שהצליחה להגיע לתפקיד הנחשק ביותר בזירת הבלט למרות שהסיכויים, הסביבה והמדיה - היו נגדה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
נשיות עדכנית מגדירה את עצמה מחדש באופן פלורליסטי ומגוון, בלי לנסות להיכנס למסגרות. הפמיניזם התבגר וכבר פחות זקוק להתרסה ולהסברים. המותג H&M מביא, בלי למצמץ, בקליפ אינטנסיבי לצלילי עיבוד חדש של She's Lady של טום ג'ונס, מנעד מגוון וצבעוני של נשים מסוגים שונים, כולן לובשות H&M שלכאורה מוותר על 'לוק' או קו אחיד, כי חשוב מי את ולא מה אנחנו מעצבים.
מה שהקליפ עושה זה להגיד לנו שלמרות שיש הרבה סוגי נשים, רוב מותגי האופנה לא מוכנים לקבל את זה. הם רואים לנגד עיניהם רק את האישה הצעירה הגבוהה והרזה וזה מיועד להעליב את רובנו, ולהציע לנו לדחוס את עצמינו לתוך קופסא סטנדרטית במטרה להתקרב לאידיאל הלא הגיוני הזה.
אז הנשים של H&M מלאות ורופסות, שריריות ומהודקות, הן מנהלות, הן מבלות, הן מבוגרות, הן ילדות, הן קרחות, הן קשות והן רכות. הן מסולסלות שיער והן חלקות שיער, והן מגיעות בכל הגזעים והצבעים. ונמשיך. הן שטוחות חזה ואוהבות את זה, הן עצומות חזה ונהנות מזה. הן גבריות והן נשיות. הן אוכלות מה שבא להן ומתמקמות איפה שעושה להן טוב. הן ליידי, והכי חשוב - הן באמת אנחנו. כלומר: אנחנו, באמת.
הן לא מתחנפות למצלמה. הקמפיין נראה כאילו חדר לפרטיות הקדושה שלהן. הן מסתכלות על המצלמה כמו מגבוה וכן, נעים לי לחשוב שכמותן, גם אני רוצה לא למצוא חן, אחרי שנים שחשבנו אחרת...הקליפ נותן לגיטימציה אמיתית לא סתם לשרוף חזיות ולהישאר מחוץ לאופנה אלא להיות במרכז הסצנה, בלי לנסות למצוא מכנה משותף כי אין כזה.
ועוד משהו// סטימצקי "לא יוצאים מהדמות" למרות המבצע
מה שאני אוהבת בתשדיר הזה זה את ה-extra mile שהוא עושה, במקום לעצור את שגרת המותג ולחרוג מהנרטיב במטרה להציע מבצע מכירות. זה קורה במותגים הכי טובים. בונים אסטרטגיה ומממשים אותה בקמפיינים עתירי השקעה אבל כשמגיעה סוף עונה או הנחה לחגים - זה הופך פתאום להיות "ארבע במאה", "אחד ועוד אחד", או מה שאנחנו קוראים לו - הכל בשקל.
אז סטימצקי נותרו נאמנים לסיפור שלהם שלמעשה אומר שסטימצקי זה ספרים וספרים, איך לומר, זה סיפורים. וסיפורים זה משהו שמכניס אותנו, הקוראים, לתוך הסצנה אפילו בשתי שניות. כדי לספר על המבצעים לחגים מקפידה הרשת לשלב את כל סוגי המבצעים בתוך סיפורים - סיפורי מתח, אהבה וביוגרפיה. הדיל עצמו משתלב בסיפור כמו עוד גיבור, ולמרות שמבחינה כספית ראינו ופגשנו אותו אלפי פעמים, הוא הופך להיות משוייך קונספטואלית למותג סטימצקי.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
