מלחמת הכוכבים: "מדד סנטו" עם סינמה סיטי Vs יס פלאנט
הלכנו לקולנוע
הסניף הראשון של סינמה סיטי נפתח צומת גלילות ב-2002 והביאה את הבשורה החדשה ואת המושג "מתחם קולנוע". כולנו רצינו להגיע מתחם ליהנות מתחם ה-VIP ובעיקר לומר "ביקרנו שם". מאז נפתחו סניפים נוספים ועתידים להיפתח עוד. האם חלוצת מתחמי הקולנוע הראשונה בישראל התאימה את עצמה לעולם הסושיאל?
זאת לא הכמות אלא האיכות?
דף הפייסבוק של של סינמה סיטי מאגד בתוכו כמות יפה של פוסטים. הם מעלים תוכן מדי יום, ואף כמה פעמים ביום. עם זאת קיוויתי מראש שעם כניסתי לעמוד - לא אראה רק אוסף של פרומאים, אלא תכנים נוספים מעניינים ומעשירים, אך לצערי התבדיתי. הדף של החברה אף קיבל אימות, פעולה טכנית מצד פייסבוק שלא כל כך לזכות בה, אבל למה לא לנצל את הדבר?!
הדף עמוס לעייפה בלא פחות מ-5 פוסטים לפחות על כל סרט, ישנה פעילות גולשים מינימליסטית שלא עולה בקנה אחד עם המותג שאמור להיות מוביל בתחומו. ציפיתי להרבה יותר. היו חסרים המון אלמנטים שיכולים להפוך את התוכן בדף לאחד כזה שיביא לקוחות, יכריע מי המתחם המוביל ובעיקר יעלה את זמן שהות הגולשים בדף, שמניסיוני נמוך מאד. הרי מי רוצה לראות 10 פוסטים על אותו סרט? זה לא מושך, לא מעניין וגורם למיצוי זמן השהייה שלך במהירות.
מי הכי יפה בעיר?
אתר האינטרנט של הסינמה סיטי דומה לחיפוש גוגליסטי יבש. אין בו שום דבר מיוחד או מייחד מעבר לאינפורמציה יבשה בנוגע לסרטים עתידיים, סניפי המתחמים, הצגות הילדים המתקיימות במקום ואי אילו נושאים נוספים שיכולים לספק אותנו הגולשים בצורה האינפורמטיבית והבסיסית ביותר. כרגע סינמה סיטי מפסידה בענק הזדמנות פז להיות מובילה בתחום התוכן ובתחום המדיה החברתית - אין לה באתר ולו אזכור אחד על כך שיש לה עמוד פייסבוק, כפתורים חברתיים או פלטפורמות סושיאל נוספות. למה למה למה?
גם במידה והמתחם כפוף להגבלות של זכויות היוצרים מצד התוכן אותו היא רוכשת מהאולפנים, הרשת עדיין יכולה לעשות המון! מישהו שם צריך להתעורר ומהר, כי המשפט הכל כך קלישאתי "תוכן הוא המלך" הוא בדיוק העניין עליו אתר האינטרנט של המותג נופל ובענק.
מעבר לכך לא ראיתי באתר שום אופציה ופונקציונליות לעולם הנגישות, האתר לא עומד בחוק שנחקק בשנים האחורונות. ושוב: למה? ובכלל, מבדיקות טכניות שעשיתי לפחות מצד הפייסבוק, האתר לא "צובע " את קהל הגולשים, פעולה מתבקשת ממותג בסדר גודל כזה שרוצה לחזור לקהל הגולשים מדי פעם בסדרת מסרים.
מצ'עמם לי
פוסט טראומה
בפלטפורמת הפייסבוק - התוכן ששוט לא מעניין. הדף עמוס במסרים שיווקיים עד שנדמה לי שמישהו ישב פיסית וביצע את הדבר הכי לא נכון באסטרטגיית תוכן - וזה פשוט "העתק הדבק". לדוגמא: פרומו לסרט 'האשליה 2' קיבל 10 תכנים ברצף, ואני שואל אתכם האם הייתם רוצים לפרסם את תמונת ילדכם 10 פעמים במשך 10 ימים? אני כמעט בטוח שהתשובה היא לא.
גם אם התוכן מוצג בצורות שונות של GIF, יציאה לפרומו או תמונה, העין שלנו בדיוק כמו עיוורון באנרים מתרגלת ומעבירה הלאה (הרי יש לנו עד 75 סיפורים לראות היום בסמארטפון שלנו).
ראוי לציין שזמן התגובה לטענות ומענות בפייסבוק הוא לא פחות ממצוין. הן נענות תוך 60 דקות, זמן נהדר בימינו אלו.
לסיכום
יצאתי מאוכזב. לא מהסרט, מהדיגיטל. בין אם המותג כפוף לזכויות יוצרים ולהגבלות תוכן, ובין אם לא, הייתי מצפה ממותג גדול להיות נוכח בכל הרשתות החברתיות, להבליט את הנוכחות שלו באתר האינטרנט, לערוך המון פעילות גולשים, ולהניע לפעולה באופן פיסי במתחמים (דוגמת תיוג והעלאה, יחצון הסדנאות וימי ההעשרה המתקיימים במקום).
בענף שמושך כל כך הרבה ילדים שמגלגלים עשרות מיליוני שקלים, הייתי יוזם אפילו דף נפרד לקהילה סגורה עם שיתופי פעולה מסחריים. סנאפצ'ט עליה אני מדבר לא הרף כבר חודשיים, לא נפתחה עדיין למותג שמייצר בדרך קבע תכנים מתאימים בדיוק לרשת החברתית הכי חמה היום בעולם. כמו כן לא הצלחתי למצוא ערוץ יוטיוב ראוי שמרכז את כל הפרומאים והפעילויות הנ"ל כמו שצריך.
אני חושב שבאמצעות שינוי קטן, הכל יכול להשתנות לטובה. מבחינה תקציבית המתחם לא חוסך ומעניק לנו חוויית צפייה בסרטים כבר הרבה שנים, ואני מקווה לראות בעתיד הקרוב התערבות גסה של המדיה החברתית על מנת שהמותג יהיה חזק יותר ואפילו עוצמתי יותר ממה שהוא היום.
הגיעה לתת תשובה
אחרי כמה שנים בשליטת הסינמה סיטי, הצטרפה ב-2006 גם יס פלאנט על מנת לתת תשובה ראויה. תוך זמן קצר, בדיוק כמו הרשת הראשונה, גם זו החדשה הפכה למקום עלייה לרגל לכל צרכני הקולנוע באשר הם. האם יס פלאנט יודעת היום לנצל את הרשתות החברתיות לטובתה? מהו סגנון התוכן אותו היא מביאה לידי ביטוי בפייסבוק ואיך כל זה מתחבר עם סנאפצ'ט יצאתי לבדוק ולהלן התוצאות.
זאת לא הכמות אלא האיכות?
לשמחתי הרבה, ביס פלאנט השכילו להבין שבפייסבוק אנחנו חייבים אסטרטגיית תוכן, אחרת העמוד שלנו ייראה כמו לוח מודעות. אז דף הפייסבוק של החברה מקפיד להעלות בין פוסט לשניים ביום, מהירות התגובה של המותג היא תוך כמה שעות ובאופן כללי נראה שנעשית שם עבודה טובה בתחום התוכן.
מי הכי יפה בעיר?
יס פלאנט, בדיוק כפי המתחרה, לא השכילה לנצל את אתר האינטרנט שלה עד תום. הוא עמוס לעייפה בים אינפורמציה על הסרטים החדשים, פרומואים בלתי פוסקים מידע על אופציה לערוך אירועים וכנסים במתחם.
ישנו כפתור מדיה חברתית המוציא את הגולשים החוצה אל דף הפייסבוק של החברה במידה וירצו לעשות זאת, והוא מבקש מהם לסנכרן את הפרופיל האישי שלהם עם המערכת אופציה הזויה בימנו, כאשר אנו נדרשים ורוצים להשאיר כמה שפחות פרטים.
האתר עומד בחוק הנגישות ומבצע פעולת רימרקטיניג לקהל הגולשים (שיווק מחדש), ובאופן כללי מעניק הרגשה הרבה יותר חיה מהמתחרה שלו. יחד עם זאת, ניתן לעשות המון עבור קהל הגולשים שנכנס לקבל מידע. ברור לי שעם עבודה נוספת, ניתן להפוך את אתר יס פלאנט למרכז בידורי מדהים, כזה שמחבר את קהל הצופים שמגיע לקולנוע עם הפלטפורמות האינטרנטיות, לראייה האתר או דף הפייסבוק שעליו נפרט מיד.

מישהו עדיין מתחבר ככה?
פוסט טראומה
ביס פלאנט יודעים את עבודת התוכן. דף הפייסבוק שלהם שזור בסוגים שונים של פוסטים הגורמים ללקוח להישאר בו , ולקחת חלק אינטגרלי בפעילות. ישנה אופציה להצטרפות למועדון הילדים, המון אייטמים שמדברים על תוכן הסרטים בדיעבד ולא באופן ישיר.
אהבתי את פעילות החתן-כלה בה קראו לזוגות טריים להגיע למתחם החדש בבאר שבע כדי להצטלם. דף הפייסבוק של החברה מוכיח שלצד פמפום פרומואים של סקטים, ניתן לייצר פעילות תוכן איכותית שבסופו של דבר מחזקת את המותג בצורה הטובה ביותר שניתן. קבלו שאפו! אהבתי מאד.
פעילת תוכן מובהקת ביוטיוב ובסנאפצ'ט לא ראיתי. כפי שציינתי לגבי הסינמה סיטי, זאת הזדמנות פז לנצל פלטפורמות נוספות היכולות בקלות להכריע לאן קהל הצופים ילך בסופו של יום.
ככה מחזקים מודעות מותג!
לסיכום
יחד עם זאת, ענף הקולנוע לא יכול להתעלם ממה שקורה היום בעולם המדיה החברתית, קבלת ההחלטות ורוב החלטות הקנייה נמצאות במרחק של לחיצת כפתור לסמארטפון הקרוב.
ניהול קהילה נכונה, פמפום באמצעות הרשתות החברתיות, וחשיפה אגרסיבית יותר של המותג לקהל אשר מבקר חדשות לבקרים יותר באתר וביתר הזירות תעשה רק טוב לענף.
והנה הציונים שלי:
אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן
- 5.לימור 15/07/2016 10:47הגב לתגובה זולא ברור למה לא בדקתם את רשת גלובוס מקס שקיימת במגוון ערים בישראל עם פעילות דיגיטל ענפה !
- 4.רקפת 14/07/2016 22:44הגב לתגובה זולפני שמודדים את הסושיאל תבדקו את רמת השירותים כמו הניקיון בשירותים ובכלל מתחם סינמה סיטי בפארק רעננה. מלוכלך, מסריח ושירות גרוע. אז בשביל מה לצאת מהבית לשם?
- 3.דניאל 14/07/2016 19:37הגב לתגובה זוכל אולמות הקולנוע, ושיפסיקו לגבות תשלום על הזמנה באינטרנט.
- 2.גלעד 14/07/2016 15:14הגב לתגובה זולהיות יותר קשוח ויותר ביקורתי
- 1.ראובן הגאון 14/07/2016 14:45הגב לתגובה זואם סנטו פה אני רגוע, חשבתי שקרה משהו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
