משיח. סלקום TV
צילום: יח"צ/ יוטיוב

בתוך פחות מ-8 חודשים: כ-42 אלף לקוחות הצטרפו לשירות הטלוויזיה של סלקום TV

מדוחות סלקום שמתפסמים הבוקר, עולה כי למרות התחרות מצד HOT, yes ועידן פלוס, מצליח שירות של סלקום למשוך לקוחות - לא מעט בזכות הקמפיין המוצלח של "משיח"
אלכסנדר כץ | (3)
חברת סלקום דיווחה הבוקר (יום ה') כי הכנסותיה לרבעון השני של 2015 הסתכמו ב-1.04 מיליארד שקלים, ה-EBITDA לרבעון השני הסתכם ב-216 מיליון שקלים המהווה 20.8% מסך ההכנסות לרבעון, ואילו הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-12 מיליון שקלים.   מהנתונים עולה כי מספר המנויים לשירות הסלולר ירד ב-180 אלף לערך בתוך שנה, מ-3.029 מיליון לקוחות ל-2.848 מיליון, וההכנסה הממוצעת ללקוח עמדה על 65.5 שקלים מול 75.4% שנה לפני כן.   מהדוחות עולה נתון מעניין נוסף: בתוך פחות מ-8 חודשים כ-42 אלף בתי אב התחברו לשירות הטלוויזיה החדש של החברה, סלקום TV. שירות זה מהווה תחרות לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית HOT ו-yes, וגם שירות עידן פלוס שמופעל על ידי הרשות השנייה. שירות סלקום TV מועבר באמצעות האינטרנט וכולל שידור ערוצי טלוויזיה ו-VOD במחירים תחרותיים של 99 שקלים.   לטובת השקת סלקום TV, לקחו במשרד הפרסום גיתם BBDO את אודי כגן, בדמותו של "משיח", והוא מוביל את הקמפיין מאז תחילת השנה, עם סדרה של סרטונים שכבר הפכו לקאלט. לא ניתן להפריד בין הצלחת השירות, לבין הקמפיין שזוכה לתשבוחות ופופולאריות מטורפת ברשתות החברתיות.  
משיח, למה לא לעבור לסלקום טריפל?

במקום קמפיין שישכנע אתכם לעבור לסלקום טריפל - עשינו קמפיין עם כל התירוצים לא לעבור לסלקום טריפל.ויש עוד מלאן: http://bit.ly/1IwWPsI

Posted by Hooligans on Sunday, July 26, 2015
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, מסר כי "הצלחת סלקום TV ממשיכה במלוא עוצמתה גם ברבעון השני. נכון להיום אנחנו עם למעלה מ-40 אלף בתי אב שנהנים מהטלוויזיה החדשה של ישראל. גם במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי החברה חווה הצלחה גדולה עם כ-42, אלף בתי אב שנהנים ממחירים אטרקטיביים ושירות אינטרנט אחוד. הרחבת סל המוצרים הקוויים והשקת הטריפל מייצרות לנו יתרון תחרותי בשוק".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    dd 14/08/2015 22:01
    הגב לתגובה זו
    ולכן, מנועים מלצרף לקוחות חדשים, שזקוקים גם לתשתית, שאגב כלולה במחיר הטריפל... אני ממתין יותר מחודש וכל פעם מקבל תירוצים וסיפורים. יד ימין לא יודעת מיד שמאל ולא נראה שיש לבלקום אפשרות לכוף את בזק. לכן, סלקום לא יכולהל לספק כרגע שירות מלא וכל הפרסומים שלה צריכים להיות מלווים בהערת אזהרה...
  • 2.
    בני 13/08/2015 17:35
    הגב לתגובה זו
    לקוח שלהם כמה חודשים. בסהכ תמורה טובה למחיר הבעיה שהם בקושי מוסיפים תכנים חדשים ואחרי שצופים ברוב המאגר שלהם זה הופך ללא שימושי
  • 1.
    שי 13/08/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    בכניסה פשוטה לדף הפייסבוק של סלקום tv ניתן לקרוא בכ99 אחוז מההודעות פוסטים של כעס וזעם הנוגע לשירות לקוי ותמורה מועטה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.