תוצאות כספיות

דו"חות מעריב ל-2011: ירידה של 16% בהכנסות, 211 עובדים הלכו הביתה; והמנכ"ל - הוא משך 119 א' ש' בחודש

העיתון מעריב מפרסם את תוצאותיו השנתיות תחת שליטת IDB. ההפסד התכווץ ל-96 מיליון שקלים "בלבד". מספר העותקים ירד ב-24,000
יוסי פינק | (13)

חברת מעריב מפרסמת הערב את תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 ואומנם העיתון הצליח לצמצם את ההפסד אך ההכנסות הראו שחיקה משמעותית, זאת בשל הירידה בתפוצה לנוכח התחרות הקשה (בעיקר 'ישראל היום') והעובדה שעוגת הפרסום בעיתונות הצטמצמה בשנה החולפת.

הכנסות העיתון ירדו מ-323 מיליון שקלים ב-2010 ל-271 מיליון שקלים ב-2011. הסיבה העיקרית לשחיקה בהכנסות היא, כאמור, הירידה של העיתון מבחינת החשיפה לציבור ומעבר של תקציבי פרסום לחינמון ישראל היום. בשורה התחתונה החברה הצליחה לצמצם את ההפסד מרמה של 117 מיליון שקלים ב-2010 לרמה של 96 מיליון שקלים "בלבד".

על פי דוח יפעת בקרת פרסום ואיגוד הפרסום, אשר פורסם בינואר האחרון, היקף ההוצאה לפרסום בכל המדיות, עמד על 3.76 מיליארד ש"ח בשנת 2011 לעומת 3.9 מיליארד ש"ח בשנת 2010. היקף הפרסום בעיתונות הכתובה בשנת 2011, עמד על 1.16 מיליארד ש"ח לעומת 1.22 מיליארד ש"ח בשנת 2010. נתח הפרסום בעיתונות הכתובה בכלל עוגת הפרסום בשנת 2011 נותר כ-31% כפי שהיה בשנת 2010.

מבחינת מעריב, הפגיעה היא גם בשל הירידה החדה בחשיפה. בשנת 2011 רמת החשיפה לעיתון מעריב ביום חול ובסוף שבוע עמדה על 11.5% ו- 13.1% בהתאמה, לעומת רמת חשיפה של 13% ו-16%, ב-2010. במספרים, בשנת 2011 חלה ירידה של כ-24,000 במספר עותקי העיתון היומי "מעריב" שנמסרו להפצה בימי חול ובסופי שבוע, לעומת העותקים שנמסרו להפצה בשנת 2010.

ההכנסות מפרסום ירדו ל-129 מיליון שקלים

מבחינת חלוקת עוגת ההכנסות, העיתון רשם הכנסות של 129 מליון שקלים מפרסום, זאת לעומת הכנסות של 151 מיליון שקלים מפרסום ב-2010. ממכירת עיתונים ירדה ההכנסה ל-89 מיליון שקלים. אתר האינטרנט NRG רשם ירידה בהכנסה מ-9.4 מיליון שקלים ל-8.3 מיליון שקלים.

מבט על מספר העובדים בעיתון מעביר מסר של קיטון והתייעלות. 211 עובדים הלכו הביתה במהלך 2011 ונכון לסוף דצמבר מספר העובדים עומד על 2,010 בלבד. מלבד מהלך הפיטורים, החברה גם נקטה ועדיין נוקטת (לאחר מועד הדו"ח) בקיצוצי שכר ושאר פעולות התייעלות.

המנכ"ל היוצא הרוויח 119 אלף שקל בחודש

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    כל רבעון עוד סיאנס. מעלים באוב פגר שמת מזמן (ל"ת)
    שוקי 29/03/2012 01:58
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    איכס 27/03/2012 07:17
    הגב לתגובה זו
    שאי אפשר להעלות להם את השכר ואין כסף ובלה בלה בלה, גועל
  • 11.
    לא יאומן 26/03/2012 23:56
    הגב לתגובה זו
    מה הוא כבר עשה? העיתון המשיך בקריסה באותה מהירות.
  • 10.
    נוני 26/03/2012 20:09
    הגב לתגובה זו
    שם הירידה התלולה והפסדי הכספים. קחו עורך טוב שיקפיץ לכם את סופשבוע ויאללה צאו לדרך חדשה
  • 9.
    פסח 26/03/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    זה העיתון היחיד בארץ שמעסיק שני ראשי אגף חדשות , שלושה כתבים צבאיים שמקבלים מכוניות צמודות. מנהלים ועורכים שמקבלים משכורות עתק ואפס תפוקה. רז טל תתעורר. עובדים עליך בסופשבוע התת רמה ובדבק החדשות המתפורר . תלמדו מידיעות אחרונות. עיתון עשיר וצנועט
  • 8.
    עיתונאי 26/03/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    נוחי, זו הודעה אישית: אתה גומר את דרג הביניים כדי למנות מנהלים חדשים ולתת להם שכר גבוה אפילו מקודמם. אולי תתעורר כבר? אם עד עכשיו לא סגרו את מעריב, אז נראה שאתה תעשה את זה בקלות
  • 7.
    זורנל = נישה לא מעניינת! (ל"ת)
    עופר 26/03/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הדרך 26/03/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    בסך הכל להחליף כמה עורכים ולהביא תותחים אמיתיים והכל ייראה אחרת. עם מה שקורה עכשו בחדשות ובסופשבוע קשה לנצח. זה אפשרי, זה לא בשמים, אתם בעצמכם לא תאמינו כשתראו איך עורך אמיתי בסופשבוע מקפיץ את המוסף. עצה קטנה: כדאי לעשות את זה כמה שיותר מהר, חבל על כל שבוע שמדרדר את העיתון יותר ויותר עמוק.צודק 5, הירידה בחדה בתפוצה בסופשבוע לא מקרית, יש לזה סיבה
  • 5.
    אזרח מודאג 26/03/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    אתם חייבים למצוא דחוף ביותר עורך טוב לסופשבוע, מה שקורה שם זו בדיחה שעולה המון כסף וגורמת לירידה חדה מאוד בתפוצה. נוחי, שים לב, על סופשבוע אתה תיפול בענק, יש המון עורכים מצויינים בשוק, קח דחוף דחוף אחד מהם כדי שיציל את מה שהיה פעם ספינת המזומנים של העיתון
  • 4.
    הם עדיין משלמים על טעויות העבר אבל משתפרים... (ל"ת)
    יונתן 26/03/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דודי 26/03/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    איך גוף מסחרי שמפסיד שנה אחר שנה כבר עשר שנים(אפילו יותר)ממשיך להתקיים ועוד לחלק משכורות שמנות לבכירים ...אלק בכירים.שיסגרו כבר את הבדיחה הזאת שנקראת מעריב.
  • 2.
    הכיוון שלהם חיובי מבחינת התוכן וגם בעסקי (ל"ת)
    רמי 26/03/2012 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חפץ חשוד 26/03/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    ץ ושי גולדן. אותי מעניין כמה כסף נוחי זורק עליהם
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״