NIO משיקה מוצר חדש - מזנקת 17% לאחר ירידה של 13% אתמול
יצרנית הרכבים החשמלית הסיני NIO הנסחרת גם בארצות הברית מזנקת היום במסחר על רקע ידיעה שהעלתה "טיזר" באתר הבית לקראת השקת מודל חדש. המניה מזנקת בתגובה ב-17% לאחר שאיבדה כ-41% מתחילת השנה. הזינוק היום מגיע לאחר שאתמול נפלה המניה ב-13.5%.
מוקדם יותר הודיעה החברה כי מכרה 7024 רכבים בחודש מאי, כולל 5317 רכבי SUV פרמיום ו-1707 מכוניות מדגם ET7 - הסדאן החשמלית החדשה של החברה. לדברי החברה היא מתאוששת בהדרגה מהסגרים שהוטלו בסין עקב התפרצות האומיקרון.
על פי ההודעה החברה היא צפויה להשיק ב-15 ביוני מוצר חדש בהשקה שתשודר בשידור חי בפלטפורמות אינטרנטיות שונות. לפי הערכות שונות ההשקה תהיה של רכב מסוג ES7 - מודל הSUV של החברה. המודל החדש יהיה השישי של החברה. הוא צפוי להיות SUV בגודל בינוני - גדול עם חמש מקומות ישיבה, בין מודל ES6 ו-ES8 מבחינת הגודל.
ES6 הוא המודל הזול ביותר של החברה והיוה את מרבית המכירות. השקת ה-ES7 יכולה להוות קטגוריה נוספת מעט יותר רכבית עבור החברה
- 2.חברה פח של נוכלים סינים. כל הדוחו"ת שקריים. (ל"ת)לא להתקרב 15/06/2022 15:35הגב לתגובה זו
- 1.ET5 זה המודל הכי זול של NIO והמתחרה של טסלה 3 (ל"ת)א 15/06/2022 08:19הגב לתגובה זו
כמה עולה טסלה משומשת והאם המחיר ימשיך לרדת?
רוצים לקנות טסלה? מתלבטים אם רכב חדש או יד-שנייה? יהיו כאלה שהנתונים של מחירון לוי יצחק וההצעות שמופיעות בלוחות השונים, לרבות ביד2, יגרמו להם להפסיק להתלבט ויביא אתכם היישר לשולחן המחשב להזמין רכב מהאתר. מחירי הרכבים המשומשים יורדים, הם יורדים בגלל הרכבים החדשים שמחירם יורד. הרכב החדש נעשה יותר נוח לרכישה, אבל אף אחד לא מבטיח שהירידה לא תימשך.
ענקית המכוניות החשמליות הודיעה פעם אחר פעם על הורדות מחירים כאשר בפעם האחרונה היא הורידה את המחירים של רכבי דגם Y מגרסת "long range" ו"performance" ב-3,000 דולר כל אחד ואת דגם 3 מגרסת "rear-wheel drive" ב-2,000 דולר ל-39,990 דולר. החברה בראשות אילון מאסק הורידה את המחירים בארה"ב של דגם הבסיס שלה ב-11% עד כה השנה ושל דגם Y שלה ב-20% - מהלכים שמגיעים בזמן שארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה, מתכוננת להציג סטנדרטים מחמירים יותר שיגבילו זיכוי מס על רכבים חשמליים. הורדת המחירים בעולם הגיעה כמובן גם למחירים בארץ. אתם יכולים לקנות טסלה 3 חדשה במחיר של קצת מעל 190 אלף שקל.
כשלוקחים בחשבון את העלויות השוטפות של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין, מבינים שהפער בעת הרכישה בין טסלה לרכב על בנזין שמגיע ל-50 אלף שקל בממוצע, מוחזר תוך כמה שנים של שימוש ברכב החשמלי. יש סיכונים כלכליים - הסוללה הולכת ומשתפרת ובעוד כמה שנים, הסוללות הקיימות יהיו כמעט לא רלבנטיות. מעבר לכך, השחיקה וירידת המחירים בחשמליות צפויה להיות משמעותית יותר, גם כי בסוף הדרך וזה לא רחוק - מחירי הרכבים החשמליים יתקרבו למחירי הרכבים על בנזין. ועדיין רכב חשמלי מספק כדאיות כלכלית לארוך זמן. הכדאיות הזו רק תלך ותגבר במקביל לירידת מחירי הרכבים האלו. למי שמעוניין להתעמק בעניין - הנה מדריך: איזו מכוניות משתלמת כלכלית? בנזין או חשמלית?