GEELY GEELY
צילום: GEELY

ג'ילי מכרה מעל 7,100 רכבים בישראל ב-2023; 1.7 מיליון רכבים בעולם

החברה הציגה צמיחה של 4.6% בישראל לעומת השנה המקבילה; דגם הג'יאומטרי שיא הוא הדגם ה-5 הנמכר ביותר בישראל מבין כל הרכבים (חשמליים ולא חשמליים)
רוי שיינמן | (4)

חברת הרכבים החשמליים ג'ילי הציגה תוצאות חזקות לשנת 2023 - בך הכל מכרה החברה 1.7 מיליון רכבים ברחבי העולם, גידול של 18% לעומת שנת 2022, ומעל ליעד המכירות שהציבה החברה שעמד על 1.65 מיליון. מתוך אלה נמכרו 487 אלף רכבים המושתתים על אנרגיה חדשה (NEV), גידול של 48% בהשוואה לאשתקד, שהוא כ-1/3 מכלל המכירות השנתיות של ג'ילי וצמיחה חיובית בהשוואה לשנה הקודמת, של 11 חודשים רצופים.

יעד המכירות של החברה לשנת 2024 נקבע על 1.9 מיליון כלי רכב וקצב גידול המכירות של רכבי NEV לשנה החדשה נקבע על 66%.

בנוסף, ג'ילי ייצאה 273 אלף כלי רכב לחו"ל, גידול של 38% בהשוואה לשנה קודמת, כולל 21 אלף כלי רכב שנשלחו בחודש דצמבר, גידול של 9% מול התקופה המקבילה אשתקד. במקביל, ג'ילי פרסה ברחבי המזרח התיכון, אסיה-פסיפיק, אפריקה, אמריקה הלטינית ובאירופה 532 נקודות מכירה ושירות ב-70 מדינות, עם 10 מוצרים שהושקו ב-43 מדינות. החברה גם הקימה את חברת הבת הרביעית שלה בשוק המקסיקני, כדי לקדם את חדירתה לשווקי אמריקה הלטינית.  

בישראל, חברת גיאו מוביליטי מסרה 7,129 רכבים חדשים בשנת 2023 - 4.6% צמיחה בעוד כלל השוק סיים בעלייה של 0.7%. זו השנה שנייה מאז ההשקה (נובמבר 2021) שמותג ג'ילי הוא אחד מעשרת המותגים הנמכרים בישראל.  דגם הג'יאומטרי C הינו הדגם ה-5 הכי נמכר בישראל מבין כלל הדגמים בשוק (חשמלי ולא חשמלי). כיום נוסעים על כבישי ישראל מעל 14 אלף רכבי ג'ילי. 

בנוסף, ג'ילי ישראל הודיעה כי לאחרונה הרחיבה את פעילותה ופתחה אולם תצוגה ומרכז שירות חדש, שמיני במספר, בירושלים (ברחוב האומן 14 באזור התעשיה תלפיות). מרכז זה יצטרף ל-7 מרכזי השירות והמכירה הקיימים בארץ – ת"א, חיפה, מודיעין, נתניה, באר שבע, עפולה, ראשל"צ וירושלים.

בינתיים, בניגוד ללחצים שמפעילים משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר מפגין עמידות אינו מסכים לדחות את העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים מ-20% ל-35%. באוצר נלחמים על כל שקל, במיוחד בהינתן המלחמה שתעלה כ-200 מיליארד שקל. לצד זאת, מחירי הרכבים החשמליים בעולם בירידה משמעותית. טסלה TESLA INC , BYD הסינית ובכלל - כל החברות, דגש על חברות הרכבים החשמליות הסיניות מתחרות גם במחיר וזה אומר שליבואנים המקומיים יש מרווח תמרון מאוד גדול. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יואל 08/01/2024 11:44
    הגב לתגובה זו
    בדיוק כמו רוסיה, טורקיה וצפון קוריאה
  • 2.
    רועי 06/01/2024 19:56
    הגב לתגובה זו
    מתלהבים מהמחיר הסיני וכשצריך תיקון ויש מאה מכוניות בכל העיר, ברור. שלא יהיה מוסך שידע לתקן.
  • 1.
    דן 03/01/2024 17:26
    הגב לתגובה זו
    סין היום שונאת את ישראל והיהודים, בחדשות אומרים שחבל שהיטלר לא סיים את העבודה. מי שקונה רכב סיני בוגד בישראל
  • יהודים יותר נוכלים מסינים. מעדיף סינים. (ל"ת)
    מתן 07/01/2024 09:31
    הגב לתגובה זו
רכב חשמלי
צילום: shutterstock

צי הרכבים הממשלתי עובר להנעה אלטרנטיבית, חשמלית והיברידית

החשב הכללי במשרד האוצר פירסם את רשימת הדגמים שזכו בתיחור הרכבים ההיברידיים של מנהל הרכב הממשלתי

רן קידר |

שדגככ

החשב הכללי במשרד האוצר פרסם את רשימת הרכבים ההיברידיים שזכו בתיחור החדש של מינהל הרכב הממשלתי. מדובר במהלך רחב היקף שנועד לקדם את יישום החלטת הממשלה על מעבר הדרגתי לרכבים עם הנעה אלטרנטיבית בלבד – היברידיים וחשמליים. בין הדגמים שזכו: יונדאי אלנטרה על כל גרסאותיה, MG ZS HYBRID, רנו ארקנה, ניסאן ג'וק היברידי, קיה נירו, טויוטה יאריס קרוס, דאצ'יה דאסטר וג'וגר, טויוטה קורולה קרוס, קיה ספורטאז', טויוטה ראב 4, קאמרי, יונדאי סונטה וסנטה פה, ודגמים נוספים.

לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך. הרחבת ההיצע ההיברידי מתבצעת במקביל להיערכות לקראת פרסום תיחור נוסף עבור רכבים חשמליים, שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.

חשוב לציין כי בשוק הרכב הממשלתי והפרטי, עובדי ציי רכב נהנים מהטבת שווי שימוש חודשית – 1 310 שקל לרכב חשמלי, 1 090 שקל לפלאג‑אין, ו‑540 שקל להיברידי מלא. עם זאת הטבות אלה מוגבלות לעד סוף 2025 והמדינה עשויה לרענן אותן לאחר מכן. 

לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך.

צמצום עלויות ושיפור סביבתי

המעבר להנעה אלטרנטיבית אינו רק צעד טכנולוגי, אלא גם כלכלי וסביבתי. במשרד האוצר מדגישים כי השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים מפחית את הוצאות הממשלה על דלק ותחזוקה, מפחית את זיהום האוויר, ומייעל את פעילות גופי המגזר הציבורי.