איך הופכים דימיון למציאות: כל מה שצריך לדעת על תהליך איפיון אתרים
השלב שבו הופכים את הרעיון העומד מאחורי החברה לדבר המוחשי קורה שהחברה מפתחת את האפליקציה, הפלטפורמה או אתר התדמית של החברה. את תהליך בחירת הממשק ועיצוב הפלטפורמה החברה עושה בדרך כלל בעזרת חברה מקצועית חיצונית - אך הצלחת הממשק תלויה מאוד בהתנהלות החברה לאורך כל תהליך איפיון האתר
השלב הראשוני של פיתוח הממשק נקרא אפיון המוצר - שלב בסיס הנחשב לשלב החשוב ביותר להקמת הפלטפורמה/האפליקציה. שלב באיפיון עתיד להכווין את המפתתחים בעבודתם ולהציג את הפיתוחים הנדרשים בשפתם המקצועית ולכן נדרשת סבלנות והשקעה מתחילת התהליך.
אחת הטעויות הגדולות של יזמים צעירים היא בחירה באפיון לא מקצועי שגוררת הוצאת כספים נוספים וקו לא אחיד באיפיון האפליקציה. חשוב לזכור, כמו שבבניית בניין מסתמכים על שרטוטי האדריכל, כך יש להסתמך על ״שרטוטי״ איפיון האתר ולבחור בחברה מקצועית שתבנה אותם. יצירת איפיון נוח המתאים לחברה שלכם יחסוך בעתיד שאלות, תהיות ושינויים שיגררו עלויות רבות בשלבי ה-QA של המוצר.
מה כולל מסמך האיפיון?
מסמך האפיון אשר מוצג לרוב במסמך PDF, כולל מפרט פונקציונאלי מדויק של האפליקציה בה מציגים את המרכיבים, הפיצ'רים והפונקציות השונות שעתידות להיות באפליקציה. למעשה, מסמך האיפיון מתאר את התכולה המלאה של האפליקציה, מציג את יכולותיה ומתאר את כלל התכונות (הפיצ'רים) של האפליקציה לרבות -
- תיאור של האפליקציה מבחינה פונקציונאלית.
- Wireframes של תכולת המסמכים (לא כולל ה-Design של המסמכים).
- User Flow – מה המעברים ממסך למסך ובאופן כללי נויגציה של האפקליציה.
- תיאור של צד השרת (Back Office).
- תהליכים עיקריים מנקודת המבט של המשתמש: רישום, התחברות, שימוש בפיצ'רים העיקריים וכדומה.
- התייחסות כללית למודל העסקי – כיצד עושים כסף מהאפליקציה? התייחסות לתהליכי הרכישה ולפרמטרים הרלוונטיים.
- 10,000 עובדים עשויים לאבד את עבודתם ב-UBS עד 2027
- "שנת 2025 היא נקודת המפנה של שוק הנדל"ן בארה"ב"- מנכ"ל בוליגו קפיטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באמצעות אפיון מקצועי תוכלו לממש את הרעיון שחבוי במוחכם - אך חשוב להיות ממוקדים בתחילת התהליך ולהשקיע בשלד הפלטפורמה. השאיפה היא לזרוק את כל הרעיונות והחידושים כבר בשלב הראשון וכך למנוע תקלות ואי הבנות עם צוות המפתחים ולקבל אינדיקציה לסיום פיתוח הממשק.
בניית מסמך האפיון
תחילה, על מנת להבין איזה ממשק הוא המתאים ביותר לחברה, יש להגדיר מטרות החברה ולאפיין את המודל העסקי שלה. בשלב זה על היזם ומנהל הפיתוח לענות על שתי שאלות בסיסיות - האם האפליקציה עתידה למכור מוצר ישירות לגולשים? והאם לאפשר למשתמש להשאיר פרטים? דרך השאלות ובאמצעות הגדרת המודל העסקי של החברה, ניתן לקבוע מה יהין האלמנטים שהאפליקציה תציע.
השלב השני הוא אפיון קהל היעד (המשתמשים), שבו יש לכלול את כלל המשתמשים הפוטנציאליים לשימוש באפליקציה מקצה לקצה. שלב זה לרוב מוצג גם בתוכנית העסקית של המיזמים ומפרט על תכונות קהל היעד - גילאים, איזורים, מין וכדומה. קיימים מצבים בהם החברה פונה ליותר מקהל יעד אחד ולכן חשוב להגדיר את הקהל לפני התהליך. אפיון קהל המשתמשים של האפליקציה ופריסה של כלל המשתמשים העתידיים יכוון את מעצבי ה-UX ו-UI בשלבי הפיתוח מויתאים את האפליקציה לקהל היעד המוגדר.
- השקעה באנרגיה מתחדשת - שמוליק ינאי מסביר למה Solar Drone אטרקטיבית להשקעה?
- חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר את האינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קריאה אחרונה למשקיעים: Concenter BioPharma מגייסת כספים...
השלב האחרון הוא שלב הקונספט, החלק האטרקטיבי ביותר עבור היזמים שבו מותאם הממשק לקהל היעד שהוגדר בשלב הקודם. בשלב זה היזמים וחברה האיפיון בונים את יסודות האתר ומחליטים כיצד הוא יראה תוך כדי העברת החזון של החברה או הרעיון המרכזי שלה באמצעות המרכיבים שימחישו את החברה - צבעים, מבנה מסכים ועוד.
קריאה אחרונה למשקיעים: Concenter BioPharma מגייסת כספים לפיתוח תרופה חדשנית לריפוי מלא מסוכרת
החברה הישראלית קונסנטר ביופארמה יצאה לגיוס חוץ בורסאי בפלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז במטרה להגיע ל-4 מיליון שקלים; עד כה גויסו כ-3 מיליון שקלים ונותרו יומיים בלבד להשקעה
