פיפלביז
צילום: SHUTTERSTOCK

איך הופכים דימיון למציאות: כל מה שצריך לדעת על תהליך איפיון אתרים

השלב שבו הופכים את הרעיון העומד מאחורי החברה לדבר המוחשי קורה שהחברה מפתחת את האפליקציה, הפלטפורמה או אתר התדמית של החברה. את תהליך בחירת הממשק ועיצוב הפלטפורמה החברה עושה בדרך כלל בעזרת חברה מקצועית חיצונית - אך הצלחת הממשק תלויה מאוד בהתנהלות החברה לאורך כל תהליך איפיון האתר

השלב הראשוני של פיתוח הממשק נקרא אפיון המוצר - שלב בסיס הנחשב לשלב החשוב ביותר להקמת הפלטפורמה/האפליקציה. שלב באיפיון עתיד להכווין את המפתתחים בעבודתם ולהציג את הפיתוחים הנדרשים בשפתם המקצועית ולכן נדרשת סבלנות והשקעה מתחילת התהליך.

אחת הטעויות הגדולות של יזמים צעירים היא בחירה באפיון לא מקצועי שגוררת הוצאת כספים נוספים וקו לא אחיד באיפיון האפליקציה. חשוב לזכור, כמו שבבניית בניין מסתמכים על שרטוטי האדריכל, כך יש להסתמך על ״שרטוטי״ איפיון האתר ולבחור בחברה מקצועית שתבנה אותם. יצירת איפיון נוח המתאים לחברה שלכם יחסוך בעתיד שאלות, תהיות ושינויים שיגררו עלויות רבות בשלבי ה-QA של המוצר.

 

מה כולל מסמך האיפיון?

 

מסמך האפיון אשר מוצג לרוב במסמך PDF, כולל מפרט פונקציונאלי מדויק של האפליקציה בה מציגים את המרכיבים, הפיצ'רים והפונקציות השונות שעתידות להיות באפליקציה. למעשה, מסמך האיפיון מתאר את התכולה המלאה של האפליקציה, מציג את יכולותיה ומתאר את כלל התכונות (הפיצ'רים) של האפליקציה לרבות -

 

  • תיאור של האפליקציה מבחינה פונקציונאלית.
  • Wireframes של תכולת המסמכים (לא כולל ה-Design של המסמכים).
  • User Flow – מה המעברים ממסך למסך ובאופן כללי נויגציה של האפקליציה.
  • תיאור של צד השרת (Back Office).
  • תהליכים עיקריים מנקודת המבט של המשתמש: רישום, התחברות, שימוש בפיצ'רים העיקריים וכדומה.
  • התייחסות כללית למודל העסקי – כיצד עושים כסף מהאפליקציה? התייחסות לתהליכי הרכישה ולפרמטרים הרלוונטיים.
 

באמצעות אפיון מקצועי תוכלו לממש את הרעיון שחבוי במוחכם - אך חשוב להיות ממוקדים בתחילת התהליך ולהשקיע בשלד הפלטפורמה. השאיפה היא לזרוק את כל הרעיונות והחידושים כבר בשלב הראשון וכך למנוע תקלות ואי הבנות עם צוות המפתחים ולקבל אינדיקציה לסיום פיתוח הממשק.

 

בניית מסמך האפיון

 

תחילה, על מנת להבין איזה ממשק הוא המתאים ביותר לחברה, יש להגדיר מטרות החברה ולאפיין את המודל העסקי שלה. בשלב זה על היזם ומנהל הפיתוח לענות על שתי שאלות בסיסיות - האם האפליקציה עתידה למכור מוצר ישירות לגולשים? והאם לאפשר למשתמש להשאיר פרטים? דרך השאלות ובאמצעות הגדרת המודל העסקי של החברה, ניתן לקבוע מה יהין האלמנטים שהאפליקציה תציע.

 

השלב השני הוא אפיון קהל היעד (המשתמשים), שבו יש לכלול את כלל המשתמשים הפוטנציאליים לשימוש באפליקציה מקצה לקצה. שלב זה לרוב מוצג גם בתוכנית העסקית של המיזמים ומפרט על תכונות קהל היעד - גילאים, איזורים, מין וכדומה. קיימים מצבים בהם החברה פונה ליותר מקהל יעד אחד ולכן חשוב להגדיר את הקהל לפני התהליך. אפיון קהל המשתמשים של האפליקציה ופריסה של כלל המשתמשים העתידיים יכוון את מעצבי ה-UX ו-UI בשלבי הפיתוח מויתאים את האפליקציה לקהל היעד המוגדר.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

 

השלב האחרון הוא שלב הקונספט, החלק האטרקטיבי ביותר עבור היזמים שבו מותאם הממשק לקהל היעד שהוגדר בשלב הקודם. בשלב זה היזמים וחברה האיפיון בונים את יסודות האתר ומחליטים כיצד הוא יראה תוך כדי העברת החזון של החברה או הרעיון המרכזי  שלה באמצעות המרכיבים שימחישו את החברה - צבעים, מבנה מסכים ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בקבוק תרופות ביומד תרופה
צילום: Istock

קריאה אחרונה למשקיעים: Concenter BioPharma מגייסת כספים לפיתוח תרופה חדשנית לריפוי מלא מסוכרת

החברה הישראלית קונסנטר ביופארמה יצאה לגיוס חוץ בורסאי בפלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז במטרה להגיע ל-4 מיליון שקלים; עד כה גויסו כ-3 מיליון שקלים ונותרו יומיים בלבד להשקעה

רפואה פורצת דרך: חברת Concenter BioPharma (קונסנטר ביופארמה) פיתחה תרופה ראשונה מסוגה עבור חולי סוכרת סוג 2, המיועדת לריפוי המחלה באמצעות טיפול בשורש הבעיה ולא בסימפטומים בלבד. מדובר בבשורה של ממש עבור אוכלוסייה עצומה של חולים. כעת החברה נמצאת בסבב גיוס כדי לבצע עוד השנה ניסוי קליני במרכז הרפואי שיבא כאשר צפי יציאת התרופה לשוק הינו כ- 3 שנים בלבד הודות לאישור מה-FDA למסלול רגולטורי מקוצר. מחלת הסוכרת עלתה לאחרונה לכותרות בהקשר להתפרצות נגיף הקורונה, שכן נמצא כי סוכרתיים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות סיבוכים רציניים בעת הידבקות מקורונה. נכון להיום, מבין כלל החולים בקורונה במצב קשה, נמצאו שיעורים גבוהים של מטופלים שסבלו ממחלות רקע – ובהן סוכרת. בעולם המודרני – אחד מתוך 3 אנשים סובל מסוכרת או מאובחן במצב טרום סוכרתי! 95% מבין מקרי הסוכרת משתייכים לסוכרת סוג 2. סוכרת היא מחלה כרונית, מורכבת וחשוכת מרפא, בעלת השלכות רפואיות רבות, המתפשטת בעשורים האחרונים במהירות בעולם: כך למשל, בשנות השמונים אובחנו כ-108 מיליון אנשים ברחבי העולם, וכיום מדובר על למעלה מ-422 מיליון חולים. בישראל לבדה, קרוב ל-550 אלף איש חולים בסוכרת ועוד מספר דומה נמצאים בשלב טרום מחלה. כיום, מחלת הסוכרת מסוג 2 היא מחלה חשוכת מרפא. הטיפולים הקיימים בשוק מיועדים לטפל בסימפטומים ובסיבוכים של המחלה ואינם מרפאים אותה. המחלה מחמירה לרוב עם השנים, ובנוסף התרופות הקיימות גורמות לתופעות לוואי קשות. לפרטים והשקעה ב- Concenter BioPharma > היסטוריה בתחום הרפואה החברה הישראלית קונסנטר ביופארמה עושה בימים אלה היסטוריה בתחום הרפואה, ומפתחת לראשונה בעולם תרופה לסוכרת סוג 2, שמחזירה את התנגודת לאינסולין לרמתה הנורמלית (93%), ובכך מטפלת בשורש הבעיה. כלומר, התרופה – זיגוזיד 50 – מטפלת במחלת הסוכרת עצמה, וגם בכול סימפטום או סיבוך שלה, וכל זאת בלי תופעות לוואי. החדשנות של החברה מוגנת בפטנטים בכל העולם. לחברה צוות מנוסה, וועדה מייעצת מדעית שכוללת 3 מבין הפרופסורים המובילים בעולם בתחום הסוכרת: ישראל - פרופ' איתמר רז, ארה"ב - פרופ' ראלף דה-פרונזו, גרמניה - פרופ' פטר נאוורוט. התחום הרגולטורי בחברה מובל ע"י ד"ר סוזן אלפרט, לשעבר מנהלת תחום ב- FDA. בעקבות ממצאי הניסוי ועידוד מה-FDA, פתחה חברת קונסנטר ביופארמה בסבב גיוס בפלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, לצורך ביצוע ניסוי קליני עוד במהלך 2020 והפיכת הפורמלציה לכדי כדור בליעה. הצפי הוא שניתן יהיה לשווק את התרופה תוך כ-3 שנים בלבד כאשר  החברה מתכננת לבצע מהלך של מכירת רישיון (אקזיט חלקי) או הנפקה בורסאית. לפי אתר פיפלביז, עד כה השתתפו במימון למעלה מ-420 משקיעים, שהשקיעו בסך הכל כ-3 מיליון שקלים. יעד המקסימום בקמפיין עומד על 4 מיליון שקל. כעת שנותרו יומיים אחרונים לגיוס וישנם מאות מתטרפים חדשים מידי יום, נראה שהיא בדרך להשלים אותו. לפרטים והשקעה ב- Concenter BioPharma >