פיפלביז
צילום: SHUTTERSTOCK

Twik, האקזיט הבא? מדוע חברות ישראליות מתעניינות דווקא בשוק הפרסונליזציה

הכירו את טכנולוגיית הפרסונליזציה (AI), ששואף להיכנס לכל תחום בחיינו אבל בנתיים מתפתח בעיקר בעולם השיווק. חברות ישראליות כבר מנסות לכבוש את השוק - הראשונה שעשתה זאת היא חברת Dynamic Yield, שנרכשה בסכום של 300 מיליון דולר על ידי מקדולנד׳ס. חברה נוספת שפיתחה פיתוח ייחודי היא Twik, שנפתחה להשקעה החל ממאות שקלים

פרסונליזציה - הדבר הגדול הבא

 

תחשבו שאתם נכנסים לאתר קניות שכבר ביקרתם בו, ובמקום לברור מכל מגוון המוצרים שיש לאתר להציע את מה שאתם רוצים - האתר יציע לכם רק מוצרים שמותאמים לכם. בנוסף, הוא יתאים את הפרסומות באתר לכאלה שיעניינו אתכם יותר ויציע לכם מוצרים חדשים בסגנון שאתם אוהבים. התסריט הזה הוא לא הדמיוני והוא כבר פועל בזכות התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות ליותר ויותר עסקים להציע ללקוחותיהם הצעות מותאמות אישית. ההצעות המוצעות מתבססות על הרגלי הצריכה שלהם, הרגלי הגלישה שלהם, מאפייניהם האישיים והעדפותיהם.

 

התהליך הזה נקרא בשפה המקצועית פרסונליזציה בשיווק, ועם השנים הוא הפך להיות אחד מהכלים הטכנולוגים ההכרחיים לכל עסק. סקר שנערך בארצות הברית על ידי חברת salesforce מצא כי חברות שמיישמות את כלי הפרסונליזציה באופן השיווק שלהן ובאופן פנייתם ללקוחות מרגישים שיפור בהקיפי המכירות, חיזוק המותג ובשימור לקוחות.

 

הפרסונליזציה מבוססת על טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) - כלומר, המערכת הטכנולגית לומדת על הלקוח את תחומי העניין שלו, את ההעדפות שלו, את חיפושיו האחרונים ברשת ובכך מתאימה אליו את התכנים המתאימים. מערכת זו מאפשרת לבעלי העסקים להיות ממוקדים יותר עבור הלקוחות ולשכלל עבורם את חווית הרכישה המקוונת.

 

הישראלים בשוק ה-AI

 

בחודש האחרון נקנתה החברה הישראלית Dynamic Yield על ידי ענקית המזון המהיר מקדונלד׳ס בסכום של 300 מיליון דולר (!). החברה הישראלית פיתחה מערכת פרסונליזציה שבעתיד תיכנס לקיוסקים בסניפי מקדונלד׳ס (תחנות ההזמנה העצמאיות) וסניפי הדרייב-אין, וישדרגו את חווית ההזמנה ללקוחות.

 

כעת קיימת הזדמנות השקעה בפלטפורמת פיפלביז - חברת Twik, שפיתחה מערכת פרסונליזציה שתפקידה לשפר את שירות הלקוחות באתרים מסחריים ואף להגדיל את המכירות, באמצעות שורת קוד אחת. רועי סורצקי, מנכ״ל החברה, שסיפור הצלחתו בהייטק הישראלי מתחיל מגיל 13, מספר על הפיתוח הייחודי של Twik - ״המטרה של Twik היא לפשט את רעיון שיפור יחס ההמרה באתרים מסחריים אנחנו עושים זאת באמצעות זיהוי משתמשי האתר ואיסוף מידע אודות אופן הגלישה שלהם, תחומי העניין ואילו מוצרים הם מחפשים. הדבר השני הוא לזהות את היעדים העסקיים של החברה וכך להתאים לכל משתמש את התוכן שהכי סביר שיוביל אותו למימוש היעדים העסקיים״. סורצקי מוסיף על פעילות החברה ״אנחנו פעילים בשוק כבר מעל שנתיים ורצים על למעלה מ-50 אתרים של חברות ענק. לפני שבועיים בערך נערך כנס במרכז פרס לשלום, כנס חדשנות של אקסיס אינוושיין במסגרתו Twik נבחרה לאחד מארבעת הסטארטאפים המבטיחים בישראל לשנת 2019 בתחום חוויית המשתמש".

 

Twik יצאה לסבב גיוס דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז ולאחרונה הצטרף אליה משקיע מוביל שהשקיע סכום של מיליון שקלים. נוכחות המשקיע המוביל משפרת את סיכויי ההצלחה של החברה בכך שהחברה מתקרבת ליעד הגיוס בקצב מהיר יותר. בנוסף, כניסתו של המשקיע המוביל מאפשרת לחברה להגדיל את סכום יעד הגיוס - Twik הגדילה את יעד הגיוס שלה ל-4 מיליון ₪. בנוסף, השקעה ממשקיע מוביל מתבצעת על ידי אדם או גוף מנוסה בהשקעות ולכן היא מהווה ״חותמת איכות״ להשקעה ומעידה על סיכוייה הגדולים להצליח.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בקבוק תרופות ביומד תרופה
צילום: Istock

קריאה אחרונה למשקיעים: Concenter BioPharma מגייסת כספים לפיתוח תרופה חדשנית לריפוי מלא מסוכרת

החברה הישראלית קונסנטר ביופארמה יצאה לגיוס חוץ בורסאי בפלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז במטרה להגיע ל-4 מיליון שקלים; עד כה גויסו כ-3 מיליון שקלים ונותרו יומיים בלבד להשקעה

רפואה פורצת דרך: חברת Concenter BioPharma (קונסנטר ביופארמה) פיתחה תרופה ראשונה מסוגה עבור חולי סוכרת סוג 2, המיועדת לריפוי המחלה באמצעות טיפול בשורש הבעיה ולא בסימפטומים בלבד. מדובר בבשורה של ממש עבור אוכלוסייה עצומה של חולים. כעת החברה נמצאת בסבב גיוס כדי לבצע עוד השנה ניסוי קליני במרכז הרפואי שיבא כאשר צפי יציאת התרופה לשוק הינו כ- 3 שנים בלבד הודות לאישור מה-FDA למסלול רגולטורי מקוצר. מחלת הסוכרת עלתה לאחרונה לכותרות בהקשר להתפרצות נגיף הקורונה, שכן נמצא כי סוכרתיים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות סיבוכים רציניים בעת הידבקות מקורונה. נכון להיום, מבין כלל החולים בקורונה במצב קשה, נמצאו שיעורים גבוהים של מטופלים שסבלו ממחלות רקע – ובהן סוכרת. בעולם המודרני – אחד מתוך 3 אנשים סובל מסוכרת או מאובחן במצב טרום סוכרתי! 95% מבין מקרי הסוכרת משתייכים לסוכרת סוג 2. סוכרת היא מחלה כרונית, מורכבת וחשוכת מרפא, בעלת השלכות רפואיות רבות, המתפשטת בעשורים האחרונים במהירות בעולם: כך למשל, בשנות השמונים אובחנו כ-108 מיליון אנשים ברחבי העולם, וכיום מדובר על למעלה מ-422 מיליון חולים. בישראל לבדה, קרוב ל-550 אלף איש חולים בסוכרת ועוד מספר דומה נמצאים בשלב טרום מחלה. כיום, מחלת הסוכרת מסוג 2 היא מחלה חשוכת מרפא. הטיפולים הקיימים בשוק מיועדים לטפל בסימפטומים ובסיבוכים של המחלה ואינם מרפאים אותה. המחלה מחמירה לרוב עם השנים, ובנוסף התרופות הקיימות גורמות לתופעות לוואי קשות. לפרטים והשקעה ב- Concenter BioPharma > היסטוריה בתחום הרפואה החברה הישראלית קונסנטר ביופארמה עושה בימים אלה היסטוריה בתחום הרפואה, ומפתחת לראשונה בעולם תרופה לסוכרת סוג 2, שמחזירה את התנגודת לאינסולין לרמתה הנורמלית (93%), ובכך מטפלת בשורש הבעיה. כלומר, התרופה – זיגוזיד 50 – מטפלת במחלת הסוכרת עצמה, וגם בכול סימפטום או סיבוך שלה, וכל זאת בלי תופעות לוואי. החדשנות של החברה מוגנת בפטנטים בכל העולם. לחברה צוות מנוסה, וועדה מייעצת מדעית שכוללת 3 מבין הפרופסורים המובילים בעולם בתחום הסוכרת: ישראל - פרופ' איתמר רז, ארה"ב - פרופ' ראלף דה-פרונזו, גרמניה - פרופ' פטר נאוורוט. התחום הרגולטורי בחברה מובל ע"י ד"ר סוזן אלפרט, לשעבר מנהלת תחום ב- FDA. בעקבות ממצאי הניסוי ועידוד מה-FDA, פתחה חברת קונסנטר ביופארמה בסבב גיוס בפלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, לצורך ביצוע ניסוי קליני עוד במהלך 2020 והפיכת הפורמלציה לכדי כדור בליעה. הצפי הוא שניתן יהיה לשווק את התרופה תוך כ-3 שנים בלבד כאשר  החברה מתכננת לבצע מהלך של מכירת רישיון (אקזיט חלקי) או הנפקה בורסאית. לפי אתר פיפלביז, עד כה השתתפו במימון למעלה מ-420 משקיעים, שהשקיעו בסך הכל כ-3 מיליון שקלים. יעד המקסימום בקמפיין עומד על 4 מיליון שקל. כעת שנותרו יומיים אחרונים לגיוס וישנם מאות מתטרפים חדשים מידי יום, נראה שהיא בדרך להשלים אותו. לפרטים והשקעה ב- Concenter BioPharma >