פיפלביז
צילום: SHUTTERSTOCK

המדריך לסטארטאפיסט: חמשת הכלים הטכנולוגיים היעלים ביותר לסטארט-אפ שלך

אחד הקשיים השכיחים ביותר אצל סטארטאפיסטים מתחילים הוא היכולת לעשות סדר ברעיונות הגדולים והרבים שבראשם. הקושי ליצור סדר יכול להוביל לבעיות גדולות בחברה, ולכן בשנים האחרונות התפתחו כלים טכנולוגים שיכולים לעזור לכם  במגוון התחומים - ניהול זמן, סידור משימות ופיתוח טכנולוגי בסיסי. ריכזנו עבורכם את חמשת הכלים הטכנולוגים היעילים ביותר לסטארט-אפ שלך

 

1. WIX – צרו אתר תדמיתי ועמודי נחיתה

הפלטפורמה של וויקס מאפשרת לכל משתמש בעל עכבר ומקלדת ליצור אתרי תדמית יפהפיים, בקלות ובמהירות, וללא כתיבת שורת קוד אחת. זאת בשיטת DRAG & DROP – גרירת אלמנטיים אל תוך העמוד המתאים, עריכתם והתאמתם.

לWIX מאות תבניות (טמפלטים) אשר תוכלו להתאים לצרכים העסקיים או האישיים שלכם - טפסי השארת פרטים, תוספת חנות וירטואלית להזמנות מוצרים ועוד. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לכם להתאים גרסת מובייל (תצוגה לסמארטפונים) של האתר שלכם וכך להגדיל את נגישות האתר לגולשים שלכם.  חשוב לציין שהגרסה החינמית של וויקס טומנת באתר פרסומת קטנה העשויה להציק ולהוריד מיוקרתיות האתר.

 

2. TRELLO – ניהול מידע בצוותים

 

 

Trello היא פלטפורמה לניהול תהליכים, מידע, רשימות, תזכורות וקבצים. התוכנה מאפשרת להקים לוחות משותפים (BORADS) עם אנשי הצוות שלכם,  בהם ליצור מספר בלתי מוגבל של רשימות (LISTS) ובתוך כל רשימה ליצור מספר בלתי מוגבל של משימות (TASKS). חשוב לציין שהשימושים הם רבים ולא בהכרח מיועדים למשימות. כל "משימה" היא עולם ומלואו – ניתן לפתוח אותה, לצרף אליה קבצים, מידע, צ'קליסטים, וכן ניתן לקשר אליה אנשי צוות, לתת לה צבעים המעידים על מצבה, לקבוע לה תאריכים ועוד.

לטרלו גם אפליקציה אשר מסונכרנת עם הגרסה המקוונת, והיא עוזרת לייעל אלפי צוותים מזה זמן רב.

 

3. LINKEDIN – רשת חברתית עסקית

לינקדאין היא רשת חברתית לקשרים מקצועיים ועסקיים. בדומה לרשתות חברתיות אחרות, לינקדאין מאפשרת לכל משתמש בה לפתוח פרופיל אישי ובאמצעותו לשתף את המידע העסקי לגביהם - כלומר, ניסיון תעסוקתי, הכשרות מקצועיות ואקדמיות וכן פעילות התנדבותית. המשתמשים בלינקדאין מגיעים מהעולם העסקי, לכן אפשרויות הפרסום עשויות להיות ממוקדות יותר מרשתות אחרות וקיימת חשיפה ללקוחות ומשקיעים רבים. בנוסף, חברות סטארטאפ צעירות יכולות למצוא דרך ליקנדין עובדים חדשים.

 

4. Google – שימושים רבים לסטארטאפים

 

 

לגוגל מסםר פיצ׳רים שיכולים לעזור לכם בניהול הסטארטאפ:

תוויות ב-Gmail – יזמים רבים מגלים שללא סדר וארגון בתיבת הדואר הנכנס, ההודעות הולכות לאיבוד וכך תפקדוכם כיזמים הופך לבלתי יעיל. פיצ'ר קטן בג'ימייל שהרבה אנשים לא מכירים עשוי לשפר משמעותית את תפקדוכם – "תוויות". באמצעותן ניתן "לתייג" הודעות ושרשורים בתוויות בעלות שמות וצבעים שונים.

 

דומיין פרטי – במידה ורכשתם כתובת אינטרנט פרטית, תוכלו להשתמש בג'ימייל כתיבת הדואר שלכם. גוגל גובה 5$ לחודש עבור כל משתמש תיבה הנפתחת תחת הדומיין.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

 

Drive – גוגל מספקת תשתית נוחה לשיתוף ועריכת מסמכים בצוותים. ניתן לפתוח תיקיות משותפות אשר מסונכרות עם גרסה מקוונת, גרסת מובייל ותוכנה המותקנת על המחשב.

 

Calender – היומן המשותף של גוגל הוא אחד הכלים החזקים ביותר שיש לצוותים. ניתן להשתמש ביומן כלוח פגישות, אירועים ותזכורות, וכן ניתן להזמין אנשים נוספים לפגישה ולצפות ביומנים של חברי צוות אחרים.

 

5. Streak – ניהול תהליכים מתוך Gmail

 

סטריק הוא פלאגין אשר מותקן בתוך הג'ימייל שלכם, והוא מאפשר ליצור "צינורות" שהם בעצם תהליכים הנקראים Pipelines.

סטריק מגיע עם 14 צינורות מובנים, אשר מציגים תהליכים מוכרים, כגון Sales CRM אשר עוזר בקליטת ותפעול לידים מכירתיים, או לדוגמה צינור בשם Fundraising אשר מפשט את תהליך גיוס ההשקעה באמצעות תיבת הדואר. כמובן שניתן גם ליצור צינורות באופן עצמאי וללא תבנית.

כל צינור מורכב ממספר שלבים אשר כל שלב מכיל Boxes שהן תיבות מידע. התיבות יכולות להכין שם של אדם או חברה, פרטי יצירת קשר, סטטוס נוכחי ואיש צוות המופקד על אותה תיבה.

 

 

כלים שימושיים נוספים –

ActiveTrail –יצירה ותפעול רשימות דיוור מורכבות, עמודי נחיתה, ניהול ניוזלטר ועוד.

InVision – גם סטארטאפ ישראלי המאפשר יצירה מקוונת של גרסאות מדומות של המוצר הוירטואלי שלכם.

Slack – כלי מצוין לעבודת צוות פנימית. מאפשר חלוקת הפרויקט לקטגוריות, ובתוכן לנהל צ'אט, מסמכים, תהליכים ועוד.

SlidesCarnival – באתר המון תבניות של מצגות בעלות מראה יוקרתי המאפשרות ליזמים לייצר פרזנטציות יפהפיות ולבזבז על יצירתן כמה שפחות זמן – וכל זאת בחינם.

StartupStash – אתר גדוש במידע שימושי לסטארטאפים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גרושים ויכוח זוג
צילום: Istock

הפתרון לבעיה של 1 מתוך 4 גברים בעולם

סטארט-אפ ישראלי מבטיח שמפתח בימים אלה מדבקה חדשנית, עם פוטנציאל להשתלט על שוק עולמי שנאמד כיום בכ-2 מיליארד דולר וצומח בכ-9% בכל שנה

בקומדיות של צעירים, הרבה פעמים רואים את הבחור המסכן שלא מצליח להתמודד עם בחורה יפה ולצחוק של הקהל "גומר" מהר. אז רק שתדעו, שעבור 1 מכל 4 גברים, זו ממש לא בדיחה. רבים הגברים שבמקרה כזה או אחר סובלים ממה שמכונה בעגה המקצועית 'שפיכה מהירה', אך ישנם כאלה שמוגדרים כסובלים מהבעיה באופן קליני. בשבילם הוקמה Verility Medical, הפתרון של ה-21 לאחת מהבעיות העתיקות ביותר של גברים בכל מקום.   שפיכה מהירה נמדדת בהגעה לשפיכה בפחות מ-2 דקות. עבור רבים, רבים מדי, זו בעיה שמשפיעה לא רק על הביטחון העצמי, אלא יכולה להוביל לדכאונות ואף להוביל לבעיות משמעותיות בזוגיות ואף לפרידה וגירושים. נתון שאי אפשר להתווכח עמו הוא שהבעיה מספיק חמורה, שכ-16 מיליון גברים בוגרים בוחרים במיני טיפולים הקיימים בשוק, בהם ספריי השהייה או טיפול תרופתי כדי לנסות ולהתמודד עם אחת מהבעיות החמורות הפוגעות בכל גבר, תחושה של חוסר גבריות. הבעיה עם תרופות אלה, שיכולות להיות להן השפעה חמורה על הגוף.   המרכיב הפיזי השכיח ביותר המוביל לשפיכה מהירה, הוא היחלשות רצפת האגן של הגבר. כך שבקרוב יהיה לאותם סובלים פתרון חדש ולא תרופתי מבית Verility Medical, סטארט-אפ ישראלי מבטיח שמפתח בימים אלה מדבקה חדשנית, עם פוטנציאל להשתלט על שוק עולמי שנאמד כיום בכ-2 מיליארד דולר וצומח בכ-9% בכל שנה.   לפרטים והשקעה ב Verility >   הפאטצ' של Verility, שבימים אלה עובר הליך לקבלת 2 פטנטים, הנו חידוש רפואי בינלאומי. הפאטצ' החד פעמי מודבק על הפרינאום (האזור בין איבר המין לפי הטבעת) ונשלט על ידי אפליקציה. משם הוא מעביר פולסים לשרירי רצפת האגן ומאפשר שליטה עצמית טובה יותר של המשתמש. המדבקה עברה כבר שני ניסויים קליניים מתקדמים והיא לקראת קבלת אישורים של ועדת אישור התרופות האמריקאית ה-FDA וגם אצל מקבילתה האירופאית (CE). בתחילת 2020, ממש מעבר לפינה החברה תתחיל בשלב הניסויים הראשי.   החברה מורכבת מאנשים מוכרים מתחום הביומד ואנשי עסקים מובילים. יו"ר החברה הוא ירון מירון, מי שהיה בעבר מנכ"ל טבע ישראל. טל גולן, מייסד החברה הוא מפתח מכשור רפואי ואיש ביומד כבר למעלה מעשור והמשקיע המוביל הוא רון צוקרמן, מי שייסד את Sapiens, חברה הנסחרת בנאסד"ק. יחד עם המנכ"ל דוד סלטון, שכיהן כקונסול כלכלי בבוסטון, אלה המומחים המובילים את הצוות שהולך להשתלט על השוק עם הפאטצ' החדשני.  לפרטים והשקעה ב Verility >  איך החברה תרוויח כסף? כל פאטצ' הוא לשימוש חד פעמי, כך שכמו השימוש בקונדומים, כל משתמש ירכוש פאטצ'ים. בנוסף, ציבור המשתמשים יוכלו לקבל נתוני DATA מתקדמים שנאספים על ידי האפליקציה ושירותים נוספים שיינתנו בתשלום. בקיצור, Verility Medical הנה מהחברות הביומד המבטיחות כיום בישראל, שפוטנציאל השוק שלה הוא עצום.