ננוקס מיטת רנטגן
צילום: ננוקס

ננוקס נופלת ב-9% לאחר הדוחות - פספסה בשורה העליונה והתחתונה

החברה רשמה הפסד של 0.31 דולר למניה על הכנסות של 2.58 מיליון דולר, הרבה מעבר לצפי האנליסטים; המניה נמצאת בירידה של 45% בחודש האחרון
מתן קובי | (5)

חברת ההדמייה הרפואית ננוקס  ננוקס פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני של השנה - החברה רשמה הפסד של 0.31 דולר על הכנסות של 2.58 מיליון שקל בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 0.26 דולר למניה על הכנסות של 3.15 מיליון דולר. ההפסד הגולמי של החברה עמד על 1.69 מיליון דולר לעומת 1.75 מיליון דולר ברבעון המקביל וההפסד התפעולי עמד על 17.8 מיליון דולר בהשוואה ל-22 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סך המזומנים של החברה עמד על 42 מיליון דולר בסוף הרבעון השני בהשוואה ל-51.8 מיליון דולר בסוף הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות השקעה של החברה עלה אל 24.5 מיליון דולר לעומת 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל הודות להכנסות מני"ע. החברה רשמה הכנסות בסך 0.1 מיליון דולר מפתרונות הבינה המלאכותית שלה, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הוצאות המחקר והפיתוח תפחו ל-6.9 מיליון דולר בהשוואה ל-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בסוף חודש אפריל השנה קיבלה החברה אישור לשיווק מערכות ה-Nanox.ARC ו- Nanox.CLOUD שלה. מערכת ה-ARC, היא מערכת להממוגרפיה ב-3D אשר מפיקה סריקות בהסתמך על מספר מערכות רנטגן הבוחנות את המטופל וננוקס קלאוד היא בעצם תשתית שמתווספת למערכת הראשונה אשר מתבססת על שימוש בענן. ננוקס הגישה את הבקשה לאישור המערכת שלה לפני כשנתיים, זאת לאחר שקיבלה את האישור לשווק את מערכת Nanox Cart X-Ray המשתמשת במערכת רנטגן בודדת. 

בעקבות אותו אישור מניית החברה טסה ב-68% ביום המסחר שלאחר מכן ומאז הספיקה אף יותר מהלכפיל את עצמה כשהמניה הגיעה לשווי של כ-22 דולר בתחילת חודש יוני. מאז יוני מניית החברה המגמה במניית החברה השתנתה והיא איבדה 60% כששווי החברה עומד כעת על 493 מיליון דולר.

בשיחת הועידה שלאחר פרסום הדוחות הדגיש מנכ"ל החברה, ארז מלצר, את מאמצי השיווק של מערכות החברה שאושרו לשימוש וכרגע צפוי להפתח דמו של אותן המערכות אשר יאפשר ללקוחות פוטנציאליים להתנסות בהן. מלצר הדגיש את שלושת המטרות העיקריות של ננוקס בנוגע לאסטרטגיית יציאה לשוק - טירגוט לקוחות, בניית צוות מכירות ושימוש במודל עיסקי היברידי. בין המקומות בהם תתמקד החברה: מרפאות אורטופדיות, מתקני סיעוד מיומנים, מחלקות חירום עצמאיות ומתקני טיפול דחוף.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרון 19/08/2023 14:58
    הגב לתגובה זו
    יש מקום לסטארט אפ של תוכנה קוראת בקלפים ובמזלות מבוססת AI
  • 2.
    רועי 19/08/2023 06:33
    הגב לתגובה זו
    הולכת לפשיטת רגל עד 5 שנים
  • מדויק וכתוב היטב (ל"ת)
    משקיע ותיק 10/12/2023 22:10
    הגב לתגובה זו
  • מוצר טוב מוכרים גרועים (ל"ת)
    לילי 19/08/2023 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין שום מוצר או מוצר נחות ממה שכבר קיים (ל"ת)
    שמוליק 18/08/2023 20:37
    הגב לתגובה זו
ביונד מיט
צילום: BEYOND MEAT

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט

ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ביונד מיט קריסה

לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -22.4%  הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.

ההגעה לנאסדק

החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%. 

תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.

המציאות לא עמדה בציפיות


מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.

במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.