אדובי מציגה הכנסות שיא של 3.2 מיליארד דולר ברבעון האחרון
כאשר אנחנו פותחים קובץ PDF, בין אם לקריאה או לעריכה, אנחנו עושים שימוש באפליקציה הפופלרית ביותר של חברת אדובי (סימול: ADBE). עם נכסים נוספים כמו פוטושופ, Adobe Sensei ועוד, אדובי ממוצבת כמובילה עולמית בתחום של תוכנות המייצרות תוכן ויזואלי. המעבר שחל בשנים האחרונות לשימוש באפליקציות השונות על ידי טכנלוגיית הענן, ותשלום על התוכנות על פי צריכה (תשלום חודשי) במקום רכישת האפליקציה הופך את אדובי לאחת מחברות ה-SaaS - Software As A Service המובילות בעולם והמכפילים שמשקיעים מוכנים לשלם עבור חברת SaaS איכותית, הינם גבוהים בהתאם.
הצמיחה של החברה תורגמה כמובן גם לשווי החברה בשנים האחרונות: בשנתיים האחרונות זינקה מניית החברה ביותר מ-160% והחברה נסחרת היום לפי שווי שוק של 238 מיליארד דולר.
החברה דיווחה אמש לאחר הסגירה על הכנסות שיא של כ-3.23 מיליארד דולר, עלייה של כ-14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 3.15 מיליארד דולר בלבד. הכנסות החברה מתחום המדיה הדיגטלית הסתכמו ב-2.34 מיליארד דולר, עלייה של 19% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מתחום הקריאיטיב הסתכמו ב-1.96 מיליארד דולר, עלייה של 19% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, ההכנסות מתחום הענן הסתכמו ב-375 מיליון דולר - עלייה של 22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 955 מיליון דולר או 1.99 דולר למניה, לעומת נתון של 793 מיליון דולר או 1.63 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בנתון המתואם, החברה רושמת רווח של 2.57 דולר למניה, גבוה מהצפי המוקדם בשוק שעמד על רווח של 2.41 דולר למניה.
- אדובי עקפה את התחזיות, אז למה המניה מדשדשת?
- אורקל, אנבידיה, המדד, החוזים - מה יהיה היום בוול סטריט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד המושגים החשובים כאשר מדובר בחברות כמו אדובי שמספקות שירותים עבור דמי מנוי חודשיים או שנתיים נקרא ARR - Annual Recurring Revenue שמתייחס להיקף הכספי של סך השירותים על בסיס מנוי שהחברה מעניקה. למעשה ARR שווה לגודל בתחילת התקופה, פלוס הרחבת בסיס המנויים (הוספת מנויים חדשים ו/או הוספת שירותים למנויים קיימים) מינוס אובדן מנויים. כאשר הנתון הזה נמצא במגמה חיובית, זה סימן מעודד עבור המשקיעים ואינדיקציה חיובית לגבי צמיחת החברה. בסעיף זה מציגה החברה גידול של כ-24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
- 1.לרון 16/09/2020 18:47הגב לתגובה זולפני מס' שנים שזו המניה "שלי",היום עדיין מחזיק תוך מימושים אך היא גבוהה!!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
