טסלה בדרך להתהפך בימים הקרובים?
הראלי בוול סטריט לא מראה סימני עצירה, כאשר אחת המניות הבולטות בראלי הנוכחי היא יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) שמשלימה עלייה של קרוב ל-140% מהשפל שקבעה מוקדם יותר השנה. מניית החברה נסחרת הערב בשווי שוק של 77 מיליארד דולר, הרבה מעל השווקי שוק של יצרניות וותיקות כמו BMW, ג'נרל מוטורוס ופורד.
האם המנייה מעניינת ברמות הנוכחיות? יש מספר אנליסטים הטוענים שכן. אנחנו ב-BizPortal מצביעים על סיכויים להתהפכות בתחילת 2020.
בעקבות העליות האחרונות, דניאל אייבס, אנליסט ב-Wedbush, טוען כי "המשקיעים בטסלה קיבלו מתנה יפה לחג המולד", והוסיף כי "גם הביקוש של הצרכן האמריקני לדגם 3, והכי חשוב הביקוש באירופה, אמור להתהפך ברבעון זה ולאפשר לטסלה להגיע בקלות ליעד המסירה של 400-360 אלף רכבים בשנה". עם זאת, למרות האופיטימיות של אייבס, הוא מעניק למניית מחיר יעד של 370 דולר למניה בלבד, נמוך משמעותית מהרמה הנוכחית.
למרות האופטימיות סביב המניה בתקופה האחרונה, חשוב להדגיש כי רוב העלייה נובעת מגורם טכני – סגירת פוזיציות "שורט" על מניית החברה. ע"פ נתוני הנאסד"ק, פוזיציות השורט על מניית החברה הגיעו לשיא ביוני האחרון, אך מאז יורדות בחדות. תהליך דומה התרחש גם במהלך החודשים האחרונים של 2018, כאשר מניית החברה הגיעה לשיאים למרות ירידות חדות בשווקים.
אחד ההסברים האפשריים לשינויים בפוזיציות השורט על המניה הוא מצוקת הנזילות במערכת הבנקאית ובפרט של קרנות הגידור בחודשים האחרונים. טסלה הייתה בשנים האחרונות "חביבת סוחרי השורט" לנוכח הנתונים הכלכליים. בדומה לסוף 2018, נראה כי קרנות הגידור נאלצות כעת לסגור כעת פוזיציות במהירות לנוכח מצוקת הנזילות שעלתה לכותרות בחודשים האחרונים.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם אכן זו הסיבה, שינוי בסנטימנט סביב המניה יתרחש כבר בימים הקרובים, כאשר מצוקת הנזילות מקרנות הגידור תעלם והן יוכלו לפתוח שוב "פוזיציות שורט".
פוזיציות השורט על המניה מול מחיר המניה: דמיון לשנת 2018, ינואר יהיה שונה?
נציין כי במקביל, אגרות החוב של החברה זכו בתקופה האחרונה לביקושים רבים, דבר שהוריד את החששות מפני הבעיות הפיננסיות של החברה התשואות על אגרות החוב של החברה נסחרות כעת בשפל של קרוב לשנתיים. עם זאת, מחיר המניה התנתק בשבוע האחרון ממחיר האג"חים (מחיר המניה עלה הרבה יותר).
לקריאה נוספת: מה מחיר היעד של טסלה 10?25?500?
- 6.חברים אתם מסכימים אתי שההזמנות בחודש מרץ אפריל מאי 20/04/2020 06:52הגב לתגובה זוחברים אתם מסכימים אתי שההזמנות בחודש מרץ אפריל מאי יוני ויולי יופחתו, אז לתקופת הדוחות האלה זעזוע קטן במניה אח״כ 2021 חגיגה
- 5.ליאור 13/01/2020 09:36הגב לתגובה זולא יאמן, טסלה לא עוצרת ואתם זורעים אשליות אצל הקוראים
- 4.קניתי PUTים לפני כמה ימים.. (ל"ת)רועי 27/12/2019 09:33הגב לתגובה זו
- 3.סרגיי 27/12/2019 09:00הגב לתגובה זותמשיכו להפיץ שקרים שלכם וסקירה מגמתית. כותרות בארץ מדברות בעד עצמן- תעשיית רכב מקומית עושה כל מאמץ בשביל לפגוע במוניטין של החברה. הבעיה שלכם שהמוצר של טסלה הרבה יותר טוב ונהנה מיתרון טכנולוגי שחברות רכב הישנות לא מצליחות לסגור. לכן התמחור הגבוה של טסלה כי היא העתיד
- 2.עמירם 26/12/2019 23:56הגב לתגובה זואין עןררין על יכולתו המוכחת של אילון מאסק להוביל מהלכים בלתי אפשריים ולהוציאם מהכח אל הפועל אבל האם יכולה טסלה לשרוד בעולם של ייצור המוני כאשר לענקי תעשיית הרכב יתרונות בתחומי הארגון, הלוגיסטיקה והפריסה השיווקית. כולם הולכים בעקבות טסלה - מכונית חשמלית אוטונומית. לא בטוח שטסלה תוכל לשרוד בתחרות המתפתחת בתחום זה
- 1.באש ובמים אחרי אילון מאסק ! (ל"ת)רונן 26/12/2019 20:58הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
