מה מחיר היעד של טסלה: 10, 225 או 500 דולר למניה?

תחזיות האנליסטים בוול סטריט הפכו לקשות במיוחד, אך המקרה של מורגן סטנלי מגיע לדרגה חדשה. בנק ההשקעות מעניק היום 3 תרחישים ליצרנית הרכבים טסלה, כאשר מחיר היעד נע מ-10 דולר למניה עד ל-500 דולר למניה
עמית נעם טל | (2)

תחזיות אנליסטים בנוגע להתנהגות השווקים הפכו בשנים האחרונות לקשות במיוחד ברקע למהלכים לא צפויים מצד הבנקים המרכזיים שמשפיעים על כל התנהלות השוק. היום נראה כי בבנק ההשקעות מורגן סטנלי מצאו פטנט חדש, כאשר הם מעניקים למניית טסלה (סימול:TSLA) מחיר יעד שנע בין 500 דולר למניה ל-10 דולר בלבד, כאשר המניה נסחרת היום סביב רמה של 337 דולר. מה הסיכוי לטעות?

בבנק ההשקעות עדכנו בימים האחרונים את "התסריט האופטימי" עבור החברה. בתרחיש כזה, החברה מצליחה למכור 100,000 רכבים מסוג Cybertruck (הרכש החדש של החברה) עד סוף  2024, לפי מחיר של 50,000 דולר ליחידה. במקביל, המפעל החדש של החברה בסין זוכה להצלחה, ומצליח לייצר כ-45,000 רכבים בשנת 2024. במורגן סטנלי מעריכים כי בסיטואציה כזו צפויה מניית החברה להגיע למחיר של 500 דולר. 

עם זאת, במורגן סטנלי לא משנים את התרחיש הבסיסי שלהם והתרחש הגרוע עבור מניית החברה. התרחיש הבסיסי של בנק ההשקעות מעניק היום מחיר יעד של 250 דולר למניה, מחיר הנמוך ב-25% מהמחיר של החברה הערב. בתרחיש הגרוע (שניתן במאי האחרון), האנליסטים במורגן סטנלי טוענים כי מחיר המניה עשוי לרדת ל-10 דולר למניה. 

גרף מניית טסלה וטווח התחזית של מורגן סטנלי: לאיזה תסריט להאמין?

בתוך כך, מניית החברה עולה היום ב-2.2%, כאשר במקביל לסנטימנט החיובי בשוק, החברה מקבלת רוח גבית מדיווח ברשת החדשות רויטרס. ע"פ הדיווח הערב, דגם "מודל 3" שצפוי להיות מיוצר במפעל בסין, נמצא ברשימת הדגמים המומלצים לקבלת סובסידיה מהממשל הסיני. במידה ואכן החברה תקבל עזרה מהממשל, הדבר צפוי להוזיל משמעותית את עלויות הייצור במדינה, דבר שיתבטא גם בשורת הרווח של החברה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הנביא 07/12/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
    בין 10 ל500 דולר. חוכמה גדולה. זה כמו חעשות מבחן במתמטיקה ולנחש שהציון ינוע בין 0 ל100. במקרה זה הם טועים. מחיר המניה יגיע ל10,000 דולר ללא ספליט.
  • 1.
    דוד 06/12/2019 20:18
    הגב לתגובה זו
    יושבים אנליסטים מקבלים משכורת ולא יודעים כלום
אמנון שעשוע
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc

מובילאיי מקבלת המלצת קנייה מדויטשה בנק

החברה מקבלת המלצה לקראת לקראת התערוכה הבינלאומית לרכבב במינכן, שם צפויה החברה להציג לראשונה את מערכת SuperVision החדשה, המבוססת על שבב EyeQ6 High

רן קידר |
נושאים בכתבה מובילאיי

מניית מובילאיי Mobileye 0.84%  , חלוצת מערכות הסיוע המתקדם לנהיגה, התווספה היום לרשימת Catalyst Call Buy היוקרתית של דויטשה בנק, כהיערכות לקראת תערוכת הרכב הבינלאומית שתיערך במינכן בשבוע הבא. במהלך האירוע צפויה החברה להציג לראשונה דגמי הפקה המצוידים במערכת SuperVision החדשה, המבוססת על שבב EyeQ6 High. 

לפי צוות האנליסטים של הבנק, הדגמת יכולות המערכת החכמה מתפרשת כנקודת מפנה אסטרטגית, שבה צפויים לקוחות מוסדיים ומשקיעים להתרשם לטובה מהביצועים החדשניים של פלטפורמת הרכב החכם. נכון לעכשיו, הסנטימנט בשוק נייטרלי למדי, אך דויטשה בנק מדגישה כי כל עדכון, ובפרט זכייה בעסקת עיצוב משמעותית (design win) חדשה או התקדמות בתכנית הרובוטקסי, עשוי להוביל למיני ראלי בטווח הקצר, "זו תהיה ההדגמה החיצונית הראשונה של המערכת, ואנו סבורים כי הן הלקוחות והן המשקיעים עשויים לצאת מהאירוע עם רושם חיובי מהביצועים" אמרו בדויטשה בנק. 

על פי הבנק, החשש ממכירת אחזקת הרוב של אינטל (INTC) במובילאיי התמוסס לאחר שזו קיבלה לאחרונה מימון משמעותי מהממשל האמריקאי, המגביר את הסיכוי שאינטל תמשיך ותתמוך בפעילות מובילאיי לאורך זמן.  בחודש יולי 2025 הודיעה אינטל על מכירת מניות מובילאיי בשווי של כ-900 מיליון דולר, שכללה מכירת 45 מיליון מניות לציבור, בעוד מובילאיי רכשה מאינטל מניות בשווי 100 מיליון דולר, מה שחיזק את אמון השוק בחברה הבת. בעקבות המהלך, חלקה של אינטל במובילאיי ירד מ-88% לכ-80%, אם כי היא נותרה בעלת השליטה. 

מובילאיי פרסמה דוחות לרבעון השני עם הכנסות של 506 מיליון דולר ורווח מתואם של 13 סנט למניה, שעקפו את התחזיות, והעלתה את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 1.77-1.89 מיליארד דולר. כמו כן, הודיעה על הסכם ייצור ארוך טווח עם TSMC להרחבת בסיס הייצור של שבבי EyeQ ומכ"ם הדמיה פנימי, מהלך שנועד להפחית תלות בספקים קיימים ולהתאים לצמיחה עתידית.


וכך, הדגש עובר מעסקי הליבה של מערכות ADAS המסורתיות לעבר החזון של רכב אוטונומי, תחום שמובילאיי מובילה בו במבחנים ובהדגמות שדה מול יצרנים גלובליים. בעוד מערכות ADAS תוכננו לסייע לנהג, מערכות SuperVision משלבות מצלמות, מכ"מים ולידאר בעצמאות חלקית ועד לתכניות רובוטקסי וכלי רכב שמבצעים משימות ללא נהג פעיל. שינוי המיקוד הזה מכפיל את גודל השוק הפוטנציאלי (ובו בזמן גם את אתגרי הבטיחות והרגולציה). ואכן, למרות תנודתיות המניה בשנה החולפת, התוצאות האחרונות הצביעו על חיזוק הרווחיות ומינוף תכניות הרכב החכם, עם גידול שנתי של 15% בהכנסות ו-44% ברווח למניה ברבעון האחרון.