אלון מאסק
אלון מאסק

מה מחיר היעד של טסלה: 10, 225 או 500 דולר למניה?

תחזיות האנליסטים בוול סטריט הפכו לקשות במיוחד, אך המקרה של מורגן סטנלי מגיע לדרגה חדשה. בנק ההשקעות מעניק היום 3 תרחישים ליצרנית הרכבים טסלה, כאשר מחיר היעד נע מ-10 דולר למניה עד ל-500 דולר למניה
עמית נעם טל | (2)

תחזיות אנליסטים בנוגע להתנהגות השווקים הפכו בשנים האחרונות לקשות במיוחד ברקע למהלכים לא צפויים מצד הבנקים המרכזיים שמשפיעים על כל התנהלות השוק. היום נראה כי בבנק ההשקעות מורגן סטנלי מצאו פטנט חדש, כאשר הם מעניקים למניית טסלה (סימול:TSLA) מחיר יעד שנע בין 500 דולר למניה ל-10 דולר בלבד, כאשר המניה נסחרת היום סביב רמה של 337 דולר. מה הסיכוי לטעות?

בבנק ההשקעות עדכנו בימים האחרונים את "התסריט האופטימי" עבור החברה. בתרחיש כזה, החברה מצליחה למכור 100,000 רכבים מסוג Cybertruck (הרכש החדש של החברה) עד סוף  2024, לפי מחיר של 50,000 דולר ליחידה. במקביל, המפעל החדש של החברה בסין זוכה להצלחה, ומצליח לייצר כ-45,000 רכבים בשנת 2024. במורגן סטנלי מעריכים כי בסיטואציה כזו צפויה מניית החברה להגיע למחיר של 500 דולר. 

עם זאת, במורגן סטנלי לא משנים את התרחיש הבסיסי שלהם והתרחש הגרוע עבור מניית החברה. התרחיש הבסיסי של בנק ההשקעות מעניק היום מחיר יעד של 250 דולר למניה, מחיר הנמוך ב-25% מהמחיר של החברה הערב. בתרחיש הגרוע (שניתן במאי האחרון), האנליסטים במורגן סטנלי טוענים כי מחיר המניה עשוי לרדת ל-10 דולר למניה. 

גרף מניית טסלה וטווח התחזית של מורגן סטנלי: לאיזה תסריט להאמין?

בתוך כך, מניית החברה עולה היום ב-2.2%, כאשר במקביל לסנטימנט החיובי בשוק, החברה מקבלת רוח גבית מדיווח ברשת החדשות רויטרס. ע"פ הדיווח הערב, דגם "מודל 3" שצפוי להיות מיוצר במפעל בסין, נמצא ברשימת הדגמים המומלצים לקבלת סובסידיה מהממשל הסיני. במידה ואכן החברה תקבל עזרה מהממשל, הדבר צפוי להוזיל משמעותית את עלויות הייצור במדינה, דבר שיתבטא גם בשורת הרווח של החברה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הנביא 07/12/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
    בין 10 ל500 דולר. חוכמה גדולה. זה כמו חעשות מבחן במתמטיקה ולנחש שהציון ינוע בין 0 ל100. במקרה זה הם טועים. מחיר המניה יגיע ל10,000 דולר ללא ספליט.
  • 1.
    דוד 06/12/2019 20:18
    הגב לתגובה זו
    יושבים אנליסטים מקבלים משכורת ולא יודעים כלום
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.