מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד לטסלה בתרחיש הגרוע ל-10 דולר
טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי, אשר קיצצו את מחיר היעד בתרחיש הגרוע ביותר עבור המניה ל-10 דולר בלבד על רקע החששות כי שוק המכונית החשמליות רווי.
"הביקוש הוא לב הבעיה", אמרו האנליסטים בראשות אדם ג'ונאס. "טסלה גדלה בקצב מהיר מדי יחסית לביקוש בטווח הקרוב, באופן אשר מכביד על תוצאותיה".
ג'ונאס הוריד את מחיר היעד שלו בתרחיש 'דובי' למניות טסלה מאומדן קודם של 97 דולר, בהנחה שטסלה תחמיץ את תחזית המכירות הנוכחית בסין בכמחצית, ושמר על מחיר יעד מרכזי של 230 דולר.
טסלה משכה לא מעט ביקורת לאחרונה ברקע לנתוני משלוחים חלשים. החברה מסרה רק 63,000 מכוניות ברבעון הראשון, אך מצפה לספק עד 100,000 מכוניות ברבעון השני. להכות את היעד לשנה כולה תהיה "משימת הרקולס", אמר דן איבס, אנליסט דן ודס ביום ראשון.
כדי להגדיל את הביקוש, טסלה תצטרך להתרחב באגרסיביות לתוך סין ולהציע כלי רכב במחיר נמוך יותר, על פי ג'ונאס ממורגן סטנלי. המתחים המסחריים בין ארה"ב לסין וסביבת השוק בינה לבין המתחרים החדשים מעמידים את האסטרטגיה הזו בסיכון.
- דיווח: החותים הגיעו להסכם עם סין ורוסיה - לא יתקפו ספינות שלהם
- שער הדולר עולה ב-0.4% לעומת השקל, נסחר סביב 3.71
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה ירדה ב-38% מתחילת השנה וביום שני פרצה את רמת ה-200 דולר למניה, לפני שסגרה בעלייה של 2.7% במחיר 203.36 דולר. המנכ"ל אילון מאסק קרא בשבוע שעבר לסקירה של כל ההוצאות של החברה, תוך התרעה על ירידה משמעותית בהכנסות.
מאסק גם העלה חששות בנוגע לשריפת המזומנים של החברה, בהתייחסו לטסלה שהפסידה 700 מיליון דולר ברבעון הראשון. יצרנית הרכב גייסה לאחרונה כ-2.4 מיליארד דולר, אך מאסק אמר שזה לא יספיק לזמן רב.
- 1.הנביא 21/05/2019 19:47הגב לתגובה זוזה כלל את GM ואת BEOING. הם לא פשטו את הרגל. מה שקורה בחברות כאלה, שהעלויות יצור כה גבוהות, אך גם המחזור וגם הרווחים מאוד גבוהים והם תלויי מוצר, כך שבחודש אחד יכולים לכסות הכל. טסלה היתה בגדר של סטארטאפ בחזון של אילון מאסק. לא בטוח שטעות, כי אחרת לא היו מגיעים לשווי שוק יותר מחברות ותיקות. צריך להעז כדי להרים חברה כזו. בשל כך נכנס להלוואות, וכשנכנסים להלוואות של מיליארדים זה נכנס להפסדים של המניה. להוציא את ההלוואות - החברה רווחית ומעלה, אך גובה ההלוואות גבוה, מה שמחייב ייצור גבוה. נראה שכעת טסלה במצב שכן יכולים להחזיר את ההלוואות. הבנקים לא ייתנו למניה לקרוס. מה שקרה בימים האחרונים זה משיכת כספים כדי לממן פעילות. מה שנקרא buyback. אני מאמין שבהתנהלות נכונה, וכן - אילון מאסק עם כל השטויות שעשה, כן מכוון לזה - החברה תצליח להתאושש מהר מאוד ממה שאנו מצפים. בהצלחה!
אמזון תתריע 30 יום לפני סגירת חשבון למוכר צד שלישי
כחלק מהסדר עם רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה, אמזון אישרה שינויים בחלק גדול משיטות העבודה עסקיות שלה. המהלך צריך לשמש מודל לחברות טכנולוגיה אמריקאיות אחרות המעדיפות לשלם קנסות לאיחוד האירופי ולעמוד לדין על החלטות עסקיות ולא לשנות את התנהגותן בהתאם לכללים המקומיים. הבונדסקרטלמרט (BKA) החל את ההליכים בנובמבר, לאחר שחברות אחרות המשתמשות בפלטפורמה של אמזון כדי למכור את מרכולתן התלוננו על הקונפליקט הברור בין התפקיד של ענקית הטכנולוגיה כפלטפורמה עבורן לבין מעמדה כחנות קמעונאית גדולה. לאמזון יש גם את התמריץ וגם את האמצעים לשים את מוכרי הצד שלישי בעמדת נחיתות. בין היתר, יכולה אמזון למשל, להשעות אותם באופן בלתי צפוי או למנוע מהם תשלומים. בשנת 2018, אמזון חסמה 250,000 מוכרים לצמיתות ועוד 30,000 באופן זמני מן הפלטפורמה הגרמנית שלה, בעיקר בחשד של הונאה או פיראטיות, כשהיא לא מסבירה אפילו את הסיבה או מוכיחה את הטענות כלפי המוכרים. ה- BKA סירב להתמודד עם תלונות אחרות של המוכרים, שטענו כי אמזון עושה שימוש בנתונים שלהם כדי להגביר את המכירות של המוצרים שלה. הסוכנות הגרמנית השאירה זאת לאיחוד האירופי, אשר פתחה בחקירה שלה מול אמזון אתמול, בדיוק בזמן בו הוכרעה המחלוקת מול ה-BKA. יש לצין כי אמזון, בצורה מפתיעה להפליא, שיתפה פעולה לאורך כל הדרך. במקום לדרוש שכל תלונה נגדה תוגש בלוקסמבורג, שם מושתתת זרועה האירופית, היא הסכימה להתדיין בבתי המשפט המקומיים של המוכרים באירופה. אמזון הסכימה לקחת יותר ברצינות מקרים בהם מוכרי צד שלישי עומדים בפני החזרות או תביעות אחרות, כגון הפרות זכויות יוצרים והתחייבה לתת הודעה של 30 יום לפני סגירת חשבון של סוחר. בנוסף, אמזון הורידה את הדרישה כי המוכרים יצטרכו למסור מידע וחומר פרסומי על המוצר שלהם, שיוכיחו שהוא בדיוק כפי שמופיע באתר שלהם. המהלך האחרון הוא פיתוח חשוב עבור סוחרים שרוצים לתעדף חנויות מקוונות אחרות שלהם על פני אמזון. כל אחד מהשינויים האלה אינו מזעזע. יחד עם זאת, הם יוצרים סביבה ידידותית הרבה יותר לעסקים שמייצרים עד 60% מהיקף המכירות השנתיות של אמזון גרמניה שנאמד בכ -17 מיליארד אירו (19 מיליארד דולר), השוק השני בגודלו אחרי ארה"ב.