נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ
צילום: whitehouse

טראמפ: "לא נסיר מכסים עד שסין תעמוד בכל תנאי ההסכם"

הנשא האמריקני הפריך את הציפיות ששני העמים יסכימו להוריד לגמרי את המכסים כחלק מ"הפסקת אש" המתמשכת במלחמת הסחר ביניהם. הצדדים יגיעו לעמק השווה?
Bloomberg | (3)

הנשיא דונלד טראמפ אמר כי ישאיר את המכסים על סין עד שהוא יהיה בטוח שבייג'ינג עומדת בכל תנאי הסכם עליו יחליטו, והפריך את הציפיות ששני העמים יסכימו להוריד לגמרי את המכסים כחלק מ"הפסקת אש" המתמשכת במלחמת הסחר ביניהם.

"אנחנו לא מדברים על הסרתם, אנחנו מדברים על להשאיר אותם לתקופה משמעותית של זמן, כי אנחנו צריכים לוודא שאם אנחנו עושים את העסקה עם סין, שהיא אכן עומדת בכל התנאים של העסקה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן. "היו להם הרבה בעיות לעמוד בעסקאות בעבר."

מדברי הנשיא אפשר להעריך כי משא ומתן מסביב לשעון בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם עשוי להוביל להסרתם של כ -360 מיליארד דולר במכסים שהטילו על יבוא זה של זה. בייג 'ין לוחצת על ממשל טראמפ להסיר את המכסים כחלק מכל עסקה.

דוחף אחורה

פקידי הממשל האמריקני מוטרדים מכך שבייג'ינג חזרה בה מהסכמתה לדרישות האמריקניות בשיחות הסחר, וזאת כי לאחר שהסכימו לשינויים במדיניות הקניין הרוחני שלהם, הם לא קיבלו הבטחות מממשלת טראמפ, כי המכסים שיוטלו על היצוא שלהם יוסרו, לדברי גורמים רשמיים.

למרות הערותיו לגבי המכסים, אמר טראמפ כי "העסקה מתקדמת יפה", והוסיף כי גורמים בכירים יצאו לסין בסוף השבוע הזה להמשיך את השיחות על ההסכם.

"זה רק משא ומתן. טראמפ לא רוצה לתת לסינים שום קלף לאחוז בו מוקדם מדי", אמר שיין אוליבר, ראש אסטרטגיית ההשקעה ב AMP קפיטל. "הוא לא רוצה שוק דובי במניות ועלייה באבטלה שתהרוס את סיכויי הבחירות שלו בשנה הבאה. יש עדיין סיכוי גבוה לעסקה, שני הצדדים רוצים בכך".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בדיחה 21/03/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    הביא את הכלכלה העולמית לראש צוק...משק כנפיו של פרפר קטן עלול להביא לאפקט דומינו...ולקריסה מטורפת...וזה מה שאנחנו יודעים...אפשר רק לדמיין מה אנחנו לא יודעים...ולאחל לו שאלוהים יבחר בו וייקח אותו אליו !!!
  • 2.
    מחפשים דרכים 21/03/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    לא מבין למה?! שחררו כבר את השווקים תנו להם לעבוד
  • 1.
    מיסטר פרזידנט 21/03/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
    אחרי שהסינים הורידו אותו על הברכיים...משחק אותה גבר...ברגע שהסינים ימצמצו שוב...הוא יחזור ללקק להם וחוזר חלילה...בינתיים, מתרחש ההיפוך לנגד עינינו, חילופי כסאות בין המעצמות. מס' 1 יורדת ל -2 וסין הופכת למס' 1.
אמזון
צילום: iStock

אמזון תתריע 30 יום לפני סגירת חשבון למוכר צד שלישי

אמזון חסמה 250 אלף מוכרים לצמיתות ועוד 30 אלף באופן זמני מן הפלטפורמה הגרמנית שלה, כשהיא לא מסבירה אפילו את הסיבה או מוכיחה את הטענות כלפי המוכרים
Bloomberg |

כחלק מהסדר עם רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה, אמזון אישרה שינויים בחלק גדול משיטות העבודה עסקיות שלה. המהלך צריך לשמש מודל לחברות טכנולוגיה אמריקאיות אחרות המעדיפות לשלם קנסות לאיחוד האירופי ולעמוד לדין על החלטות עסקיות ולא לשנות את התנהגותן בהתאם לכללים המקומיים. הבונדסקרטלמרט (BKA) החל את ההליכים בנובמבר, לאחר שחברות אחרות המשתמשות בפלטפורמה של אמזון כדי למכור את מרכולתן התלוננו על הקונפליקט הברור בין התפקיד של ענקית הטכנולוגיה כפלטפורמה עבורן לבין מעמדה כחנות קמעונאית גדולה. לאמזון יש גם את התמריץ וגם את האמצעים לשים את מוכרי הצד שלישי בעמדת נחיתות. בין היתר, יכולה אמזון למשל, להשעות אותם באופן בלתי צפוי או למנוע מהם תשלומים. בשנת 2018, אמזון חסמה 250,000 מוכרים לצמיתות ועוד 30,000 באופן זמני מן הפלטפורמה הגרמנית שלה, בעיקר בחשד של הונאה או פיראטיות, כשהיא לא מסבירה אפילו את הסיבה או מוכיחה את הטענות כלפי המוכרים. ה- BKA סירב להתמודד עם תלונות אחרות של המוכרים, שטענו כי אמזון עושה שימוש בנתונים שלהם כדי להגביר את המכירות של המוצרים שלה. הסוכנות הגרמנית השאירה זאת לאיחוד האירופי, אשר פתחה בחקירה שלה מול אמזון אתמול, בדיוק בזמן בו הוכרעה המחלוקת מול ה-BKA. יש לצין כי אמזון, בצורה מפתיעה להפליא, שיתפה פעולה לאורך כל הדרך. במקום לדרוש שכל תלונה נגדה תוגש בלוקסמבורג, שם מושתתת זרועה האירופית, היא הסכימה להתדיין בבתי המשפט המקומיים של המוכרים באירופה. אמזון הסכימה לקחת יותר ברצינות מקרים בהם מוכרי צד שלישי עומדים בפני החזרות או תביעות אחרות, כגון הפרות זכויות יוצרים והתחייבה לתת הודעה של 30 יום לפני סגירת חשבון של סוחר. בנוסף, אמזון הורידה את הדרישה כי המוכרים יצטרכו למסור מידע וחומר פרסומי על המוצר שלהם, שיוכיחו שהוא בדיוק כפי שמופיע באתר שלהם. המהלך האחרון הוא פיתוח חשוב עבור סוחרים שרוצים לתעדף חנויות מקוונות אחרות שלהם על פני אמזון. כל אחד מהשינויים האלה אינו מזעזע. יחד עם זאת, הם יוצרים סביבה ידידותית הרבה יותר לעסקים שמייצרים עד 60% מהיקף המכירות השנתיות של אמזון גרמניה שנאמד בכ -17 מיליארד אירו (19 מיליארד דולר), השוק השני בגודלו אחרי ארה"ב.