טראמפ
צילום: gettyimages

טראמפ חזר בו מדרישתו לבטל את העמלות לחברות הביטוח הרפואי

מניות החברות שמפעילות בתי מרקחת מזנקות בחדות, כאשר בולטות במיוחד CVS Health Corp שעולה ב-6% ב'טרום מסחר'  ו-UnitedHealth גרופ שמטפסת בכ-3%
Bloomberg | (1)

הבית הלבן חזר בו מדרישתו לעצור את העמלות ששולמו למתווכים שמנהלים משא ומתן על מחירי התרופות מטעם חברות הביטוח הרפואי, במהלך שעשוי שוב להעמיד בספק את המצב לפיו יצרניות התרופות למעשה מכתיבות בעצמן את המחירים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שם את הורדת מחירי התרופות בראש סדר העדיפויות של הממשל שלו, וסיום נוהל העמלות נתפס כחלק חיוני של מאמץ זה.

ההיפוך בגישתו של הממשל גרם למשקיעים לכייל מחדש את הציפיות שלהם. לאחר שרובן רשמו ירידות השנה, מניות החברות שמפעילות בתי מרקחת מזנקות בחדות, כאשר בולטות במיוחד CVS Health Corp שעולה ב-6% ב'טרום מסחר' ו-UnitedHealth גרופ שמטפסת בכ-3%.

דרישתו של הנשיא היתה למעשה לאסור על יצרניות התרופות לשלם עמלות כחלק מתוכניות ממשלתיות כגון Medicare, כאשר המהלך היה יכול למעשה לעצב מערכת מורכבת המשפיעה על עשרות מיליארדי דולרים של הוצאות רפואיות.

"בהתבסס על ניתוח זהיר ושיקול יסודי, הנשיא החליט לסגת מדרישתו", אמר ג'אד דרה, דובר הבית הלבן.

העמלות הפכו ליעד קבוע של ביקורת מצידה של וושינגטון לאחר שחברות התרופות ניצלו את הפרצה כדי לקבוע מחיר גבוה ולנהל משא ומתן עם חברות הביטוח הממשלתיות על גובה העמלה, כך שהן היו נשארות בהרבה מהמקרים עם חלק נכבד בכיסן. ובכך, אמרו המבקרים, ניתנה ליצרניות התרופות סיבה לשמור על רמת מחירים גבוהה.

השינוי מייצג תפנית דרמטית נוספת השבוע בנסיונותיו של ממשל של טראמפ לרסן את עלויות התרופות המטפסות. מוקדם יותר השבוע, שופט פדרלי פסק שמשרד הבריאות חרג מסמכותו עם תוכניתו לאלץ את יצרניות התרופות לחשוף את המחירים בפרסומות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המטיף בשער 11/07/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם מטורף, חושב שהוא יכול לנהל מדינהכמו חנות מכולת.
משאית
צילום: Istock

הברקזיט הוא כמו חג המולד עבור חברות השכרת משאיות באירופה

לקראת מה שמסתמן כיציאה של בריטניה מאירופה ללא הסכם, העסקים בבריטניה אוגרים מלאי בשל חשש משיבושים במעברי הגבול
Bloomberg |

עבור היזם הספרדי איניגו חואנטגיו (Inigo Juantegui), חששות מהברקזיט הגבירו את הביקוש למוצרי החברה שלו לרמות שנרשמות בדרך כלל רק בתקופות שיא של קניות כגון חג המולד. הסטראט-אפ שלו, OnTruck, מאפשר לחברות לשכור קיבולת הובלה לתקופות קצרות מציי רכב שנשאר להם מקום פנוי במשאיות. לקראת מה שהולך להיות יציאה של בריטניה מאירופה ללא הסכם, זה בדיוק מה שעסקים בבריטניה עושים כעת, כאשר הם ממהרים לאגור מלאי, אומר חואנטגיו. "אנחנו רואים עלייה גדולה בפעילות, ובמקרים מסוימים הביקוש כפול מהרגיל", אמר חואנטגיו, מנכ"ל OnTruck בראיון, "בהתבסס על שיחות שלי עם לקוחותינו, אנחנו מאמינים שזה קשור לאחסון מלאי לקראת הברקזיט". התוכנה של OnTruck מפנה חברות שצריכות לשנע מוצרים, למשאיות בעלות שטח פנוי. המודל דומה למודל של אובר (Uber Technologies). חברת המשלוחים איננה מפעילה ציי רכב משלה, אלא מקשרת ציי רכב ללקוחות המבקשים לשנע סחורות. גם ב-Uber זיהו את ההזדמנות: החברה כבר הודיעה על כוונתה להרחיב את שירות המשלוחים שלה לאירופה. לקראת המועד המקורי של ה-29 במרץ אשר נקבע לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי, החלו חברות לחשוש שאם הממשלות לא יגיעו להסכם המסדיר את היציאה, יהיו הפרעות מהותיות במעברי הגבול בין בריטניה ואירופה. בין החברות שהכריזו על תוכניות לאגור מלאי נמנות Associated British Foods ו- Rolls Royce, וראש עיריית לונדון סאדיק חאן (Sadiq Khan) אמר כי הוא מודאג גם מהפרעות באספקת תרופות חיוניות. "מצבים מתוחים כאלה גורמים לחברות להגדיל את המלאי שלהן, כי הן לא בטוחות מה יהיה מחר", אמר בראיון מקסים לגארדז (Maxime Legardez), מייסד Everoad הצרפתית, מתחרה של OnTruck. "זה קורה כאשר יש שביתות רכבות, ואנחנו ראינו את זה עם הברקזיט - בכל אופן, המתח הזה עושה טוב לעסקים שלנו". OnTruck מתמקדת בהבולות לטווח קצר, ופועלת ברדיוס של 200 ק"מ מסביב לערים כגון ברצלונה, מדריד, פריז ולונדון, בעוד ששירות המשלוחים של Uber מתמקד בהובלות לטווחים ארוכים יותר. Everoad פועלת בשני התחומים, ומציעה משלוחים חוצי גבולות עבור לקוחות כגון Procter & Gamble ,Nestle, ו-Schneider Electric. החברות האירופיות יש מספר מממנים בולטים. OnTruck קיבלה השקעות מקרנות ההשקעה Atomico ,Cathay Capital ויצרנית הנפט Total. מנכ"ל Apple לשעבר, טוני פאדל (Tony Fadell), וטייקון התקשורת הצרפתי חאווייר ניל (Xavier Niel), סייעו במימון Everoad. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019