טראמפ
צילום: gettyimages

טראמפ חזר בו מדרישתו לבטל את העמלות לחברות הביטוח הרפואי

מניות החברות שמפעילות בתי מרקחת מזנקות בחדות, כאשר בולטות במיוחד CVS Health Corp שעולה ב-6% ב'טרום מסחר'  ו-UnitedHealth גרופ שמטפסת בכ-3%
Bloomberg | (1)

הבית הלבן חזר בו מדרישתו לעצור את העמלות ששולמו למתווכים שמנהלים משא ומתן על מחירי התרופות מטעם חברות הביטוח הרפואי, במהלך שעשוי שוב להעמיד בספק את המצב לפיו יצרניות התרופות למעשה מכתיבות בעצמן את המחירים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שם את הורדת מחירי התרופות בראש סדר העדיפויות של הממשל שלו, וסיום נוהל העמלות נתפס כחלק חיוני של מאמץ זה.

ההיפוך בגישתו של הממשל גרם למשקיעים לכייל מחדש את הציפיות שלהם. לאחר שרובן רשמו ירידות השנה, מניות החברות שמפעילות בתי מרקחת מזנקות בחדות, כאשר בולטות במיוחד CVS Health Corp שעולה ב-6% ב'טרום מסחר' ו-UnitedHealth גרופ שמטפסת בכ-3%.

דרישתו של הנשיא היתה למעשה לאסור על יצרניות התרופות לשלם עמלות כחלק מתוכניות ממשלתיות כגון Medicare, כאשר המהלך היה יכול למעשה לעצב מערכת מורכבת המשפיעה על עשרות מיליארדי דולרים של הוצאות רפואיות.

"בהתבסס על ניתוח זהיר ושיקול יסודי, הנשיא החליט לסגת מדרישתו", אמר ג'אד דרה, דובר הבית הלבן.

העמלות הפכו ליעד קבוע של ביקורת מצידה של וושינגטון לאחר שחברות התרופות ניצלו את הפרצה כדי לקבוע מחיר גבוה ולנהל משא ומתן עם חברות הביטוח הממשלתיות על גובה העמלה, כך שהן היו נשארות בהרבה מהמקרים עם חלק נכבד בכיסן. ובכך, אמרו המבקרים, ניתנה ליצרניות התרופות סיבה לשמור על רמת מחירים גבוהה.

השינוי מייצג תפנית דרמטית נוספת השבוע בנסיונותיו של ממשל של טראמפ לרסן את עלויות התרופות המטפסות. מוקדם יותר השבוע, שופט פדרלי פסק שמשרד הבריאות חרג מסמכותו עם תוכניתו לאלץ את יצרניות התרופות לחשוף את המחירים בפרסומות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המטיף בשער 11/07/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם מטורף, חושב שהוא יכול לנהל מדינהכמו חנות מכולת.
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה מתכננת להעלות מיליון מוניות רובוטיות לכביש בשנה הבאה

יצרנית הרכבים החשמליים מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים כבר ב-2020
Bloomberg |

טסלה מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים. לדבריו של אילון מאסק, שילוב הטכנולוגיה של נהיגה עצמית עם שירות שיתוף יעשה את זה מטורף עבור הצרכנים לקנות מכוניות אחרות. המנכ"ל אמר כי עד אמצע השנה הבאה, מיליון מכוניות נהיגה עצמית של טסלה יהיו על הכביש והוסיף כי הלקוחות יוכלו לשים את המכוניות שלהם על גבי רשת משותפת של מוניות רובוטיות, שיהיו מסוגלות לנוע ללא שליטת אדם. אפילו למאסק, בן ה-47, שמעולם לא נרתע מתחזיות המוזרות, ציר הזמן הוא מאוד שאפתני. אפילו מנכ"ל אלפהבית, וואימונו, שנחשב באופן נרחב למוביל בתחום הרכב האוטונומי, נרתע מלהניח לכלי הרכב האוטונומיים שלו לשוטט ללא נהגי בטיחות. אבל כשטסלה ניצבת מול חששות גוברים לגבי הביקוש למכוניות חשמליות שלה, מנכ"ל החברה לא חושש לומר כי החברה ולקוחותיה יקצרו  "הטבות כספיות גדולות" ברגע שמערכת הרובו-מוניות תהיה מוכנה. "המסר הבסיסי שהלקוחות צריכים לקחת איתם היום הוא שזה מטורף מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה", אמר מאסק ביום שני במטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה. "זה יהיה כמו בעלות על סוס בעוד שלוש שנים". הקאצ' עבור המשקיעים של טסלה היא שכל זה הולך להיות יקר בטווח הקרוב. כשנשאל כמה טכנולוגיה אוטונומית עולה לטסלה, השיב מאסק: "זה בעצם כל מבנה ההוצאות שלנו". בעוד שטסלה אמרה בעבר כי היא מצפה לתזרים מזומנים חיובי בכל רבעון מעבר לשלושת החודשים הראשונים של השנה, מאסק טוען עכשיו כי אומר המטרה היא תזרים מזומנים נייטרלי בזמן שהחברה עומלת על בניית צי של רכבי נהיגה עצמית אשר יעשו את דרכם לשירות המוניות הרובוטיות. "מעתה ועד היום בו הרובו-מוניות תהיינה פרוסות ברחבי העולם, הדבר היחידי מבחינתנו הוא למקסם את מספר היחידות האוטונומיות שנוצרו ולהוביל את החברה לכיוון ניטרלי של תזרים מזומנים", אמר מאסק. "ברגע שצי המוניות הרובוטיות יהיה פעיל, אני מצפה לתזרים מזומנים מאוד חיובי." מניית טסלה סיימה אמש את יום המסחר בירידה של 3.8% לשער של 262.75 דולר. המניה ירדה מתחילת השנה ב -21%. במשך שנים, ההבטחה של טסלה הסתמכה על החדרת מודל 3 של החברה להמונים. עם זאת, מוקדם יותר החודש, טסלה ביטלה את האפשרות להזמין את הגירסה של מודל 3 באינטרנט. על פי התוכנית, לקוחות אשר בחרו לשכור את מודל 3 לא יוכלו לקנות את המכונית בסוף התקופה, כאשר המכוניות המושכרות יחזרו בסופו של דבר לשמש ברשת של החברה. כאשר אנליסט אחד אמר למוסק שזה נשמע כאילו טסלה עושה מחויבות מאסיבית למאזן, ושאל על האסטרטגיה המימונית של החברה, המנכ"ל  רמז לכך שייתכן גיוס בקרוב. "קשה לדבר על סיבוב הגיוס במקום הזה", אמר. "אני חושב שנעשה את המהלכים הנכונים. אני חושב שאנחנו נעשה את המהלכים שאתה חושב שאנחנו צריכים לעשות".