סנאפ (גרוק)
סנאפ (גרוק)

תוצאות מאכזבות לסנאפ: ההכנסות נמוכות מהצפוי, המניה צונחת ב-16%

התוצאות של סנאפ, התחזית קדימה ומה ההכנסה הממוצעת ממשתמש?

רן קידר | (2)
נושאים בכתבה סנאפצט

חברת סנאפ, פרסמה דוחות מאכזבים לרבעון השני. המניה צנחה בכ-16% במסחר המאוחר. ההכנסות ברבעון היו 1.345 מיליארד דולר, קצת מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 1.35 מיליארד. ההפסד עמד על 16 סנט למניה, גבוה במעט מהתחזית של 15 סנט, וההפסד הנקי הכולל היה 263 מיליון דולר, עלייה לעומת 249 מיליון דולר הפסד בשנה שעברה.

סנאפ היא אחת האפליקציות הפופולריות בעולם, בעיקר בקרב צעירים, עם תכונות כמו תמונות שנעלמות אחרי זמן קצר ומסננים מצחיקים. אבל בשנים האחרונות היא מתמודדת עם תחרות קשה מפייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם, שגונבות לה משתמשים. 

מספר המשתמשים היומיים הפעילים (DAU) זינק ל-469 מיליון, עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעט מעל התחזיות של 467.4 מיליון. גם המשתמשים החודשיים (MAU) גדלו ל-932 מיליון, עלייה של 7%. המנכ"ל אוון שפיגל אמר בשיחת הוועידה כי "הקהילה שלנו ממשיכה לגדול, ואנחנו מתרגשים מההזדמנויות להגדיל את ההכנסות דרך שיפורים בפרסום".


אבל ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) אכזבה – רק 2.87 דולר, לעומת ציפיות של 2.89 דולר.


הנהלת סנאפ הסבירה שהצמיחה בהכנסות נפגעה מכמה סיבות, כולל קשיים בפלטפורמת הפרסום ועדכונים בתקנות מיסוי. במיוחד, ביטול הפטור ממכס על חבילות זולות על ידי ממשל טראמפ גרם לעלייה בעלויות יבוא לארה"ב. חברות ששלחו סחורה זולה מסין וממקומות אחרים צריכות עכשיו לשלם יותר, מה שגורם להן לקצץ בתקציבי פרסום או לעבור לפלטפורמות גדולות יותר כמו גוגל או מטא.

המנכ"ל שפיגל הדגיש בשיחת המשקיעים את הצמיחה במשתמשים ואת ההשקעות בטכנולוגיות חדשות. הוא ציין שהאינטראקציות היומיות עם מציאות רבודה (AR) הגיעו ל-8 מיליארד, בזכות יותר מ-400 אלף יוצרים שבנו מעל 4 מיליון עדשות. "אנחנו בונים קהילה גלובלית של יוצרי AR שמביאה חוויות חדשות למשתמשים שלנו", אמר שפיגל. הוא גם התייחס לשירות Snapchat+, שגדל ל-16 מיליון מנויים,  עלייה של 64% לעומת השנה שעברה ועם הכנסות שנתיות משוערות של כ-700 מיליון דולר.


ההכנסות מפרסום גדלו ב-4% ל-1.174 מיליארד דולר, בעיקר בזכות פרסומות ישירות (DR) שעלו ב-5% ומשיכת עסקים קטנים ובינוניים. אבל שינויים במחירי מכירות פומביות (auctions) גרמו לירידה בהכנסות ממשתמשים מסוימים, ולא ברור האם Sponsored Snaps באמת מגדילים מעורבות או רק מרגיזים משתמשים.

סנאפ צופה שההכנסות ברבעון השלישי יהיו בין 1.475 ל-1.505 מיליארד דולר, קרוב לתחזיות השוק של 1.48 מיליארד.  אבל החברה מדגישה שהמצב הכלכלי עדיין לא יציב, ולכן הם נזהרים בתחזיות.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סנאפ תקדם חינם תוכן נגד הליכוד וביבי ומרכז הליכוד מצביעי הליכוד גם טיק טוק ויוטוב וטוויטר. (ל"ת)
    ליטאי 06/08/2025 18:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מי עוד משתמש בכלל באפליקציה הזאתלמה לקנות בכלל המניה הזאת (ל"ת)
    אנונימי 06/08/2025 10:08
    הגב לתגובה זו
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla 0.59%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.