
תוצאות מאכזבות לסנאפ: ההכנסות נמוכות מהצפוי, המניה צונחת ב-16%
התוצאות של סנאפ, התחזית קדימה ומה ההכנסה הממוצעת ממשתמש?
חברת סנאפ, פרסמה דוחות מאכזבים לרבעון השני. המניה צנחה בכ-16% במסחר המאוחר. ההכנסות ברבעון היו 1.345 מיליארד דולר, קצת מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 1.35 מיליארד. ההפסד עמד על 16 סנט למניה, גבוה במעט מהתחזית של 15 סנט, וההפסד הנקי הכולל היה 263 מיליון דולר, עלייה לעומת 249 מיליון דולר הפסד בשנה שעברה.
סנאפ היא אחת האפליקציות הפופולריות בעולם, בעיקר בקרב צעירים, עם תכונות כמו תמונות שנעלמות אחרי זמן קצר ומסננים מצחיקים. אבל בשנים האחרונות היא מתמודדת עם תחרות קשה מפייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם, שגונבות לה משתמשים.
מספר המשתמשים היומיים הפעילים (DAU) זינק ל-469 מיליון, עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעט מעל התחזיות של 467.4 מיליון. גם המשתמשים החודשיים (MAU) גדלו ל-932 מיליון, עלייה של 7%. המנכ"ל אוון שפיגל אמר בשיחת הוועידה כי "הקהילה שלנו ממשיכה לגדול, ואנחנו מתרגשים מההזדמנויות להגדיל את ההכנסות דרך שיפורים בפרסום".
אבל ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) אכזבה – רק 2.87 דולר, לעומת ציפיות של 2.89 דולר.
הנהלת סנאפ הסבירה שהצמיחה בהכנסות נפגעה מכמה סיבות, כולל קשיים בפלטפורמת הפרסום ועדכונים בתקנות מיסוי. במיוחד, ביטול הפטור ממכס על חבילות זולות על ידי ממשל טראמפ גרם לעלייה בעלויות יבוא לארה"ב. חברות ששלחו סחורה זולה מסין וממקומות אחרים צריכות עכשיו לשלם יותר, מה שגורם להן לקצץ בתקציבי פרסום או לעבור לפלטפורמות גדולות יותר כמו גוגל או מטא.
- האם סנאפצ'ט פוגעת בפרטיות של קטינים?
- סנאפצ'ט פיספסה בשורה התחתונה ומורידה תחזיות - צונחת במסחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנכ"ל שפיגל הדגיש בשיחת המשקיעים את הצמיחה במשתמשים ואת ההשקעות בטכנולוגיות חדשות. הוא ציין שהאינטראקציות היומיות עם מציאות רבודה (AR) הגיעו ל-8 מיליארד, בזכות יותר מ-400 אלף יוצרים שבנו מעל 4 מיליון עדשות. "אנחנו בונים קהילה גלובלית של יוצרי AR שמביאה חוויות חדשות למשתמשים שלנו", אמר שפיגל. הוא גם התייחס לשירות Snapchat+, שגדל ל-16 מיליון מנויים, עלייה של 64% לעומת השנה שעברה ועם הכנסות שנתיות משוערות של כ-700 מיליון דולר.
ההכנסות מפרסום גדלו ב-4% ל-1.174 מיליארד דולר, בעיקר בזכות פרסומות ישירות (DR) שעלו ב-5% ומשיכת עסקים קטנים ובינוניים. אבל שינויים במחירי מכירות פומביות (auctions) גרמו לירידה בהכנסות ממשתמשים מסוימים, ולא ברור האם Sponsored Snaps באמת מגדילים מעורבות או רק מרגיזים משתמשים.
סנאפ צופה שההכנסות ברבעון השלישי יהיו בין 1.475 ל-1.505 מיליארד דולר, קרוב לתחזיות השוק של 1.48 מיליארד. אבל החברה מדגישה שהמצב הכלכלי עדיין לא יציב, ולכן הם נזהרים בתחזיות.
- למה AMD צונחת ב-6% ומה זה אומר על מניית אנבידיה?
- פאלו אלטו מרחיבה את אבטחת האפליקציות עם טכנולוגיה ישראלית
- תוכן שיווקי למכור את קרן ההשתלמות על ה-S&P? היא סיפקה תשואה שלילית כשהמדד עלה
- מטוס כנף ציון נוחת לראשונה בישראל וכלי השיט ששבר שיא היום...
- 1.מי עוד משתמש בכלל באפליקציה הזאתלמה לקנות בכלל המניה הזאת (ל"ת)אנונימי 06/08/2025 10:08הגב לתגובה זו