מיקרוסופט ישראל השיקה פלטפורמות חדשות לניהול ולאבטחת תשתיות תוכנה ארגוניות

שוק ניהול ה-IT והשו"ב בישראל מוערך על ידי מיקרוסופט בכ-140 מיליון דולרים בשנה. לדברי יואב לנד, מנהל מוצר בכיר במטה העולמי של מיקרוסופט ברדמונד, "על ידי הטמעת המערכות ומעבר לשלב בשל של תשתיות ה-IT, ניתן להגיע למצב של צמצום תחזוקת ניהול ה-IT בעד 80%"
יוסי הטוני |

יומיים לפני שאר העולם, השיקה מיקרוסופט בישראל שתי חבילות מוצרים - בתחום השליטה והבקרה, ובתחום אבטחת המידע. באירוע, שהתקיים במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, הצהירה החברה כי לראשונה היא לוקחת אחריות על כלל ממשל ה-IT, ומציעה סל מלא של פתרונות ניהול ואבטחת מידע לכלל תשתיות הארגון ולתחנות הקצה. לרגל ההשקה הגיע ארצה יואב לנד, מנהל מוצר בכיר במטה העולמי של מיקרוסופט ברדמונד. בראיון לאנשים ומחשבים אמר לנד, כי משפחות המוצרים החדשות, נחשבות למנועי הצמיחה החשובים של מיקרוסופט.

לדברי לנד, משפחות המוצרים החדשות של מיקרוסופט, מאגדות בתוכן 11 מוצרים חדשים בתחום ניהול התשתיות ואבטחת המידע, חלקם תוצאה של מחקר ופיתוח שנמשך מאז יוזמת Trustworthy Computing Initiative של ביל גייטס בשנת 2002.

משפחת כלי הניהול System Center, אמר לנד, היא בבחינת דור המשך למוצרי שליטה ובקרה שקיימים כבר בקרב לקוחות החברה, ואותם הם אמורים להחליף - MOM ו-SMS. מוצרים אלו, ציין לנד, כבר מוטמעים בקרב מאות מערכי ארגוני IT בארץ – בארגוני אנטרפרייז וב-SMB.

"משפחת המוצרים מאגדת בתוכה שישה מוצרי ניהול תשתיות מיחשוב ארגוניים חדשים, אשר מאפשרים ניטור זמינות וביצועים של תשתיות המיחשוב", אמר לנד, "זאת, לצד עדכונים ופריסה של תוכנות, אחסון ושחזור של נתונים, דיווח על תקלות וניהול שלהן, פתרונות וירטואליזציה ותפעול של תשתיות המיחשוב".

העלאת תפוקת המשתמשים

גרסאות מבחן של המוצרים החדשים, אמר לנד, מוטמעות כבר בקרב עשרות ארגונים בעולם, ביניהן החברות לוקהיד מרטין, רשת אופיס מקס, ניסאן, דל, EDS, ו-HSBC. הוא ציטט מחקרים לפיהם עם הטמעת מערכות שו"ב אלו, גדלה התפוקה של המשתמשים בארגונים באחוזים ניכרים, וזאת לצד צמצום בכמות נפילות מערכות המחשב.

לנד הציג בפני יותר מאלף המשתתפים את מודל "מיטוב תשתיות הליבה" של מיקרוסופט, מודל אותו בנתה החברה יחד עם MIT. המודל מציע את הדרך המיטבית לגרום להבשלת מערכות המיחשוב בשכבות ה-IT שונות, על מנת למצות את המירב מה-IT. לדבריו, עם מערכות שו"ב אלו, מיקרוסופט נמצאת בתחרות עדיפה על פני מתחרותיה בעולם זה – יבמ, HP ,CA, ו-BMC, כיוון שהמדובר במערכת שקופה למשתמשים, עם יכולת "לדבר" עם מוצרים שאינם מיקרוסופטיים, להתממשק למערכות שו"ב אחרות, ולטייב את הליבה העסקית של הארגון.

"המטרה", אמר לנד, "היא לצמצם את ההוצאות המושקעות בניהול מערך ה-IT. ערכנו מחקר בקרב 141 ארגונים, יחד עם IDC. הממצא העיקרי העולה ממנו הוא, כי על ידי הטמעת המערכות ומעבר לשלב בשל של תשתיות ה-IT, ניתן להגיע למצב של צמצום תחזוקת ניהול ה-IT בעד 80%. המוצרים הללו בשלים, השוק מכיר ביתרונות של 'אבא' כמו מיקרוסופט, ומבין את העלות בעלות תועלת שניתן להשיג איתנו". הוא סיכם בציינו כי גרטנר מיקמה את מיקרוסופט בריבוע קסם המובילות, בקרב ספקיות מערכות שו"ב.

ניר טנצר, מנהל תחום תשתיות וכלי פיתוח במיקרוסופט ישראל, אמר כי המדובר בשוק גדל, וכי משפחות המוצרים החדשות, פותחות בפני החברה שוק, אשר היקפו בישראל נאמד ב-140 מיליון דולרים בשנה, "ואנו מתכוונים להיות שחקנים משמעותיים בעולם זה. אנו נמצאים רק בתחילת הדרך".

לדבריו, "במידה רבה, מהווה השקת המוצרים המאוחדת, מימוש של כמה מהבטחות מיקרוסופט לעולם מערכות המידע הארגוני - פישוט הניהול של מערכות המידע המורכבות בארגונים, הפחתת הסיבוכיות שלהן ויצירת מערכת מאובטחת, אשר מספקת סביבת עבודה בטוחה ויציבה. כל זאת, כאשר כוח העבודה הופך נייד יותר והגבול בין פנים הארגון והעולם החיצוני - מיטשטש והולך. משפחות המוצרים החדשות תאפשרנה לארגון למצוא את נקודת האיזון, בין ניהול רשת מאובטחת מצד אחד, יחד עם האפשרות לגמישות עסקית ונגישות למידע מצד שני".

טנצר הציג את משפחת כלי אבטחת המידע Forefront. לדבריו, משפחת מוצרים זו מאגדת בתוכה חמישה מוצרי אבטחת מידע ארגוניים חדשים, אשר מאבטחים טוב יותר את תשתיות הרשת הארגונית, מגנים על מערכות ההפעלה ברמת השרת והלקוח, והם בעלי יכולות תגובה מהירה לתוכנות זדוניות. כל זה מתבצע, אמר טנצר, באמצעות סדרה מקיפה של מוצרים לאבטחת מידע, ניהול זהויות ובקשת גישה; אינטגרציה עם תשתיות IT קיימות; יכולות פריסה, ניהול וניתוח פשוטות; ושימוש במתודולוגיות פריסה מוכחות.

בין שאר הרכיבים בהם מטמיעה מיקרוסופט במנועי האנטי-וירוס שלה, ציין טנצר, יש גם מנועים של קופרניק ו-CA, והוסיף כי כל המנועים "מדברים" ביניהם. "תחומי השליטה וניהול ה-IT, מתחברים לעולם אבטחת המידע", סיכם טנצר, "כאשר הכל נעשה על בסיס מדיניות משותפת. אלו הם שני תחומים אסטרטגיים עבור מיקרוסופט העולמית, כמו גם עבור הסניף הישראלי".

מענה כולל

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר בפתיחת האירוע כי "אנו מכריזים היום על שתי פלטפורמות מוצרים חדשות ורבות עוצמה, שלראשונה מאפשרות למיקרוסופט לקחת אחריות מלאה על כלל ממשל ה-IT בארגון. זה כולל את התשתיות עצמן, השליטה והבקרה, האבטחה, ה-Helpdesk ועוד".

לדברי ימין, "זהו שלם שגדול מסכום החלקים שלו, והמענה הוא כוללני - החל ברמת התשתיות הארגוניות הקריטיות, וכלה ברמת תחנות הקצה. הפלטפורמות החדשות התקבלו בברכה בעולם ובישראל, כאשר כבר בשלבי הבטא המוקדמים, עשרות ארגונים בישראל בחרו להטמיע את המוצרים החדשים, ולמעשה הם נהנים כבר היום ממגוון התועלות העסקיות שהמוצרים הללו מציעים".

ימין הוסיף כי "הפלטפורמות החדשות מציעות אינטגרציה ללא תקדים אחת עם השנייה, כמו גם עם שאר היישומים הקיימים בארגון. באמצעותן יוכלו ארגונים לייעל באופן מהותי את עבודת ה-IT, להקשיח את ההגנה על המידע ועל התשתיות, להגדיל את גמישות הארגון ביכולתו לתת מענה למצבים עסקיים משתנים, וליצור מערכות ושירותים, אשר ישפיעו באופן ישיר על ההצלחה העסקית של הארגון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.