מיקרוסופט ישראל השיקה פלטפורמות חדשות לניהול ולאבטחת תשתיות תוכנה ארגוניות
יומיים לפני שאר העולם, השיקה מיקרוסופט בישראל שתי חבילות מוצרים - בתחום השליטה והבקרה, ובתחום אבטחת המידע. באירוע, שהתקיים במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, הצהירה החברה כי לראשונה היא לוקחת אחריות על כלל ממשל ה-IT, ומציעה סל מלא של פתרונות ניהול ואבטחת מידע לכלל תשתיות הארגון ולתחנות הקצה. לרגל ההשקה הגיע ארצה יואב לנד, מנהל מוצר בכיר במטה העולמי של מיקרוסופט ברדמונד. בראיון לאנשים ומחשבים אמר לנד, כי משפחות המוצרים החדשות, נחשבות למנועי הצמיחה החשובים של מיקרוסופט.
לדברי לנד, משפחות המוצרים החדשות של מיקרוסופט, מאגדות בתוכן 11 מוצרים חדשים בתחום ניהול התשתיות ואבטחת המידע, חלקם תוצאה של מחקר ופיתוח שנמשך מאז יוזמת Trustworthy Computing Initiative של ביל גייטס בשנת 2002.
משפחת כלי הניהול System Center, אמר לנד, היא בבחינת דור המשך למוצרי שליטה ובקרה שקיימים כבר בקרב לקוחות החברה, ואותם הם אמורים להחליף - MOM ו-SMS. מוצרים אלו, ציין לנד, כבר מוטמעים בקרב מאות מערכי ארגוני IT בארץ – בארגוני אנטרפרייז וב-SMB.
"משפחת המוצרים מאגדת בתוכה שישה מוצרי ניהול תשתיות מיחשוב ארגוניים חדשים, אשר מאפשרים ניטור זמינות וביצועים של תשתיות המיחשוב", אמר לנד, "זאת, לצד עדכונים ופריסה של תוכנות, אחסון ושחזור של נתונים, דיווח על תקלות וניהול שלהן, פתרונות וירטואליזציה ותפעול של תשתיות המיחשוב".
העלאת תפוקת המשתמשים
גרסאות מבחן של המוצרים החדשים, אמר לנד, מוטמעות כבר בקרב עשרות ארגונים בעולם, ביניהן החברות לוקהיד מרטין, רשת אופיס מקס, ניסאן, דל, EDS, ו-HSBC. הוא ציטט מחקרים לפיהם עם הטמעת מערכות שו"ב אלו, גדלה התפוקה של המשתמשים בארגונים באחוזים ניכרים, וזאת לצד צמצום בכמות נפילות מערכות המחשב.
לנד הציג בפני יותר מאלף המשתתפים את מודל "מיטוב תשתיות הליבה" של מיקרוסופט, מודל אותו בנתה החברה יחד עם MIT. המודל מציע את הדרך המיטבית לגרום להבשלת מערכות המיחשוב בשכבות ה-IT שונות, על מנת למצות את המירב מה-IT. לדבריו, עם מערכות שו"ב אלו, מיקרוסופט נמצאת בתחרות עדיפה על פני מתחרותיה בעולם זה – יבמ, HP ,CA, ו-BMC, כיוון שהמדובר במערכת שקופה למשתמשים, עם יכולת "לדבר" עם מוצרים שאינם מיקרוסופטיים, להתממשק למערכות שו"ב אחרות, ולטייב את הליבה העסקית של הארגון.
"המטרה", אמר לנד, "היא לצמצם את ההוצאות המושקעות בניהול מערך ה-IT. ערכנו מחקר בקרב 141 ארגונים, יחד עם IDC. הממצא העיקרי העולה ממנו הוא, כי על ידי הטמעת המערכות ומעבר לשלב בשל של תשתיות ה-IT, ניתן להגיע למצב של צמצום תחזוקת ניהול ה-IT בעד 80%. המוצרים הללו בשלים, השוק מכיר ביתרונות של 'אבא' כמו מיקרוסופט, ומבין את העלות בעלות תועלת שניתן להשיג איתנו". הוא סיכם בציינו כי גרטנר מיקמה את מיקרוסופט בריבוע קסם המובילות, בקרב ספקיות מערכות שו"ב.
ניר טנצר, מנהל תחום תשתיות וכלי פיתוח במיקרוסופט ישראל, אמר כי המדובר בשוק גדל, וכי משפחות המוצרים החדשות, פותחות בפני החברה שוק, אשר היקפו בישראל נאמד ב-140 מיליון דולרים בשנה, "ואנו מתכוונים להיות שחקנים משמעותיים בעולם זה. אנו נמצאים רק בתחילת הדרך".
לדבריו, "במידה רבה, מהווה השקת המוצרים המאוחדת, מימוש של כמה מהבטחות מיקרוסופט לעולם מערכות המידע הארגוני - פישוט הניהול של מערכות המידע המורכבות בארגונים, הפחתת הסיבוכיות שלהן ויצירת מערכת מאובטחת, אשר מספקת סביבת עבודה בטוחה ויציבה. כל זאת, כאשר כוח העבודה הופך נייד יותר והגבול בין פנים הארגון והעולם החיצוני - מיטשטש והולך. משפחות המוצרים החדשות תאפשרנה לארגון למצוא את נקודת האיזון, בין ניהול רשת מאובטחת מצד אחד, יחד עם האפשרות לגמישות עסקית ונגישות למידע מצד שני".
טנצר הציג את משפחת כלי אבטחת המידע Forefront. לדבריו, משפחת מוצרים זו מאגדת בתוכה חמישה מוצרי אבטחת מידע ארגוניים חדשים, אשר מאבטחים טוב יותר את תשתיות הרשת הארגונית, מגנים על מערכות ההפעלה ברמת השרת והלקוח, והם בעלי יכולות תגובה מהירה לתוכנות זדוניות. כל זה מתבצע, אמר טנצר, באמצעות סדרה מקיפה של מוצרים לאבטחת מידע, ניהול זהויות ובקשת גישה; אינטגרציה עם תשתיות IT קיימות; יכולות פריסה, ניהול וניתוח פשוטות; ושימוש במתודולוגיות פריסה מוכחות.
בין שאר הרכיבים בהם מטמיעה מיקרוסופט במנועי האנטי-וירוס שלה, ציין טנצר, יש גם מנועים של קופרניק ו-CA, והוסיף כי כל המנועים "מדברים" ביניהם. "תחומי השליטה וניהול ה-IT, מתחברים לעולם אבטחת המידע", סיכם טנצר, "כאשר הכל נעשה על בסיס מדיניות משותפת. אלו הם שני תחומים אסטרטגיים עבור מיקרוסופט העולמית, כמו גם עבור הסניף הישראלי".
מענה כולל
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר בפתיחת האירוע כי "אנו מכריזים היום על שתי פלטפורמות מוצרים חדשות ורבות עוצמה, שלראשונה מאפשרות למיקרוסופט לקחת אחריות מלאה על כלל ממשל ה-IT בארגון. זה כולל את התשתיות עצמן, השליטה והבקרה, האבטחה, ה-Helpdesk ועוד".
לדברי ימין, "זהו שלם שגדול מסכום החלקים שלו, והמענה הוא כוללני - החל ברמת התשתיות הארגוניות הקריטיות, וכלה ברמת תחנות הקצה. הפלטפורמות החדשות התקבלו בברכה בעולם ובישראל, כאשר כבר בשלבי הבטא המוקדמים, עשרות ארגונים בישראל בחרו להטמיע את המוצרים החדשים, ולמעשה הם נהנים כבר היום ממגוון התועלות העסקיות שהמוצרים הללו מציעים".
ימין הוסיף כי "הפלטפורמות החדשות מציעות אינטגרציה ללא תקדים אחת עם השנייה, כמו גם עם שאר היישומים הקיימים בארגון. באמצעותן יוכלו ארגונים לייעל באופן מהותי את עבודת ה-IT, להקשיח את ההגנה על המידע ועל התשתיות, להגדיל את גמישות הארגון ביכולתו לתת מענה למצבים עסקיים משתנים, וליצור מערכות ושירותים, אשר ישפיעו באופן ישיר על ההצלחה העסקית של הארגון".

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".