השופט דנציגר טעה - כלל ביטוח לא היתה אקטיביסטית; אקירוב קיבל ממנה כל מה שרצה
אכזבה גדולה. דוח הבדיקה של השופט (בדימוס) יורם דנציגר ודר' איל גבע על ההתרחשויות בכלל ביטוח הוא לא דוח. הוא תיאור אירועים, עם פרשנות במקומות מסוימים. אין בו נחרצות, אין בו ביקורת נוקבת ואמיתית, יש בו יותר מדי נחמדות ופחות מדי ממה שציפינו – שפיטה. זה דוח שמנסה ללכת בין הטיפות, זה דוח מלאכותי שמספק תובנות על פרוצדורות וכללים ונוגע במהות הדברים רק באופן שטחי. זה דוח שמספק מחמאות לאקטיביזם של כלל ביטוח, למרות שכלל ביטוח היא גוף פסיבי שנכנע שוב ושוב לאלפרד אקירוב בעל השליטה באלרוב.
כלל ביטוח מחזיקה בנתח גדול מאלרוב – 12.8%. מדובר בגוף המוסדי היחיד שמשקיע באלרוב כבעל עניין. מדובר בשיעור החזקה שמאפשר לכלל ביטוח להיות מאוד דומיננטיים באספות בעלי המניות. למעשה – בהחלטות שצריך רוב של המיעוט – עסקאות שקשורות לבעל השליטה – הם הקובעים. הם יכולים לספק אישור לשכר של אקירוב, של בנו ג'ורג'י אקירוב שמנהל את הפעילות של המלונאות בחו"ל ושל חוה אקירוב אשתו של אלפרד שאחראית על המיתוג והסטנדרטים של הקבוצה. כן, יש תפקיד כזה. הם גם יכולים להסכים לעסקה שבה אקירוב הבן מקבל 15% מהפעילות של המלונאות בחו"ל, הם גם יכולים לאשר מימון לפעילות בחו"ל לרבות מימון חלקו של אקירוב הבן. הם יכולים והם לרוב אישרו או לא דחו.
הם – כלל ביטוח – שתקו במשך שנים רבות. אקירוב קיבל כמעט את כל מה שהוא רצה. אין כאן אקטיביזם, יש כאן פסיביזם. דנציגר העדיף שלא לראות את זה. במשך יותר מעשור חברת אקירוב מממנת את הפעילות בחו"ל באופן מלא, למרות שהבן ג'ורג'י קיבל 15% מהחברה. ההחזקה הזו היא סוג של מתנה, איך נותנים כזו מתנה שבמהותה יוצרת ניגודי עניינים קשים ועלולה לפגוע במיעוט?
במשך שנים רבות הפעילות של לוקה המרכזת את פעילות בתי המלון בחו"ל (שלא דרך PIH שפועלת בשוויץ) מאכזבת מאוד, בעיקר בלונדון. התוצאות החלשות מעלות, במקרה הטוב, ספקות לגבי יכולת הניהול של הפעילות בחו"ל, ובמקרה הרע – כשלים בממשל תאגידי. אין סיבה שהפעילות הזו תספק תוצאות מאכזבות כל כך. מה עשו בכלל ביטוח? כמעט כלום.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מסוים מנהל פעילות כנף של כלל (פעילות ההשקעה לטווח ארוך) יוסי דורי מדבר עם אלפרד אקירוב וטוען שהפעילות בחו"ל – לוקה, מאכזבת, ושצריך למנות שם יועץ חיצוני. זה עולה בהמשך לדרישה של אלרוב להאריך את השכר הנדיב של ג'ורג'י אקירוב. כלומר, זה לא שבכלל בדקו ומצאו ותקפו – הם לא היו אקטיבים. הם בסה"כ ניסו לעשות שרירים כשאקירוב רצה שכר. המרחק בין זה לבין אקטיביזם הוא 180 מעלות. בסוף גם לא מונה שום יועץ/ בודק לפעילות - אקירוב עשה מהם צחוק.
מה הם יכלו לעשות? הם יכלו לתבוע – תביעה ייצוגית, תביעה נגזרת. הם יכלו לדרוש חשיפת מסמכים כדי לראות איך זה שלוקה לא מייצרת תשואה. הם יכלו שלא לאשר את השכר של אקירוב הבן. הם פחדו – הם אישרו שכר לשנה וחצי במקום לשלוש. זה לא הישג שלהם. זה הישג של אקירוב.
מישהו אחר לקח את האקטביזם ברצינות ותבע בדיוק בנקודות האלו. כלל למרות שהיא המיעוט החזק והגדול ביותר לא עשתה כלום. הפקירה את הכסף של החוסכים.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
ואז אקירוב שהתפלא איך לא מאשרים לו באופן מוחלט את דרישותיו, רכש מניות של כלל – 4.99% ותקף את כלל. זה אקטיביזם, הוא האקטיבי בסיפור הזה. הוא האשים את ההנהלה שהיא לא פרסמה אזהרת רווח, הוא שלח מכתבים בלי לחכות אפילו לתשובה. הוא כנראה, כך עולה מהדוח, רצה ללחוץ על הנהלת כלל ביטוח ולהשפיע על מנהלי ההשקעות למכור את ההחזקה של אלרוב לאקירוב וכך למחוק את מניות החברה מהמסחר. הוא דאג לאינטרסים שלו, אבל הוא שכח דבר אחד – כל עוד הדברים נעשים בשיחות טלפון, במפגשים, בישיבות, בסחבקיות, יש על מה לדבר. אבל אם אתה משתין מהמקפצה, הכללים משתנים. המנכ"ל, מנהלי ההשקעות, בעיקר בגלל המהלך של אקירוב הפכו להיות יותר נחושים שלא להסכים לדרישות של אקירוב. כל ההחלטות שקשורות לאלרוב גם החלטות של רכישה ומכירה בניירות הערך, דרשו משלב זה אישור מיוחד. אחרי הכל – לאקירוב יש 4.99% מהחברה ועכשיו כל מהלך ייבדק בשבע עיניים.
אקירוב נכשל. הוא היה בטוח מדי ויהיר מדי. כלל ביטוח כמנהלת כספים של ציבור גדול נכשלה. אנחנו – הציבור – הפסדנו. אבל נתנחם בסיפור מעניין עם מסקנה ברורה - כדי לשמור על הכסף שלנו צריך גופים אקטיביסטים, גופים עם מרפקים, גופים בלי ניגודי עניינים, גופים בלי עכבות שמנהלים את הכסף שלנו כאילו זה הכסף שלהם.
שופטים הם בשר ודם
שופטים טועים. דנציגר טעה. גם וורדה אלשיך שמכהנת כדירקטורית בכלל ביטוח טעתה. אלשיך יחד עם היו"ר דני נוה נפגשו עם אקירוב ודוד גרנות דירקטור באלרוב. למה? כדי לנסות ליישר את ההדורים. מה זה ליישר את ההדורים? נו באמת. האם אלשיך היא מהאו"ם? אבל ניחא. הבעיה היא בכך שמפגשים כאלו יוצרים לחץ על הנהלת החברה ועל העובדים שלה. זה לא ראוי במיוחד כאשר יש מחלוקת ועימות. בסוף אותה פגישה אקירוב העביר לאלשיך בשל הרקע שלה כשופטת "דוח מיוחד" על התנהלות הנהלת כלל וביקש ממנה "לשפוט". היא לא אמרה לא. היא ונוה היו"ר לקחו את הדוח. הם טוענים שהם לא פתחו אותו, אבל דנציגר השופט מאשים את אלשיך השופטת בטעות קשה. כן שופטים הם בשר ודם הם יכולים לטעות. גם אתה דנציגר.
- 12.אורי 20/06/2020 17:03הגב לתגובה זונותר רק "לפשר"
- 11.מ. 18/06/2020 15:02הגב לתגובה זוהסתה!!!!!!! פרועה!!!!!!!!!!!!!!!!
- 10.עידן 15/06/2020 09:39הגב לתגובה זוהטייקונים כמו ראש הממשלה שלנו.
- 9.דנציגר 15/06/2020 00:59הגב לתגובה זוכתבת נכון, אלה העובדות. הישועה אם בכלל, לא תגיע מהדנציגרים והאלשייךיות. הם קרנפים שרוצים לשמר את הכשל הקיים בניהול הכסף המוסדי(של הציבור).
- 8.מושקע 14/06/2020 15:35הגב לתגובה זוהשם המעניין שעולה בדו"ח הוא של ענת לוין, שבמשך שנים עמדה מאחורי הקשר ההדוק בין כלל ביטוח וכנף, בראשה עמדה, לבין אלרוב ואקירוב. לוין עזבה את כלל וכיום מכהנת כדירקטורית באלרוב.
- 7.תקראו את הדו"ח של דנציגר לגבי הדירקטורים. (ל"ת)אני 14/06/2020 15:04הגב לתגובה זו
- 6.אזרחית מודאגת 14/06/2020 13:38הגב לתגובה זומה הכוונה ...כל עוד הדברים נעשים בשיחות טלפון, במפגשים, בישיבות, בסחבקיות, יש על מה לדבר. האם אתם מטיפים לשחיתות. לא רצוי שהכל יהיה על השולחן.
- את לא מבינה את הציניות? (ל"ת)דניאל 14/06/2020 15:41הגב לתגובה זו
- 5.חן שטרקיס 14/06/2020 12:28הגב לתגובה זומרוקנים לעובדים במינימום את הכסף אין פנסיה אין כלום תמיד ימציאו סיבה טובה כגון השוק נפל וכו' וכו '
- 4.אוחנה 14/06/2020 09:38הגב לתגובה זוגם אחרי מותה הם התקשרו לבדוק אם אפשר להגיע כדי לבדוק אם עדיין חמותי זכאים לגרושים שלהם.....שלחנו אותם לבית הקברות
- 3.טור מעולה - האמת בפרצוף . (ל"ת)GUY 14/06/2020 08:47הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 14/06/2020 08:12הגב לתגובה זוביטוח סיעודי. רמאים.
- לא רק לקשישים (ל"ת)דד 20/06/2020 13:45הגב לתגובה זו
- 1.דנציגר לא טעה הוא אכל קצת יותר מאחד הצדדים למי שמכיר או (ל"ת)מרקו 14/06/2020 07:49הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.