Cars
צילום: בלומברג

לראשונה מאז מאי 2018 - עלייה במכירות הרכבים בסין

שוק הרכב של סין מראה סימני התאוששות מנתוני המכירות הקשים של השנה האחרונה, כאשר סוחרי הרכב מציעים הנחות גדולות על המלאי הקיים לפני כניסתם של חוקי הפליטה החדשים
Bloomberg |

שוק הרכב של סין מראה סימני התאוששות מנתוני המכירות הקשים של השנה האחרונה, וזאת כאשר סוחרי הרכב מציעים הנחות גדולות על המלאי הקיים לפני כניסתם של חוקי הפליטה החדשים.

המכירות הקמעונאיות של רכבים פרטיים, רכבי פנאי-שטח, וכלי רכב רב תכליתיים עלו ב -4.9% ל-1.8 מיליון יחידות בחודש יוני לעומת השנה קודמת, כך על פי נתונים ראשוניים של איגוד הרכבים בסין. זוהי העלייה הראשונה מאז מאי 2018 עבור השוק הגדול ביותר בעולם.

הדו"ח מפיח תקווה מסוימת אצל יצרניות הרכב והסוחרים אשר נאבקים עם השפל הראשון בביקוש בדור הנוכחי, שנגרם על ידי האטה בצמיחה הכלכלית, המתחים בגזרת הסחר והחמרת חוקי הפליטה. עם זאת, התאוששות רחוקה מלהיות בטוחה, כאשר הערכות האנליסטים מדברות עדיין על ירידה של כ-5% השנה.

בעוד שנתוני חודש יוני מעודדים את השוק המקומי, הם מנופחים על ידי ההנחות האחרונות ולא יהיה קל עבור השוק לשמור על הצמיחה, אמר צ'וי דונגשו, המזכיר הכללי של ה-PCA, לכתבים בבייג'ינג.

סוכניות הרכב הורידו את המחירים ב -50% בשבועות האחרונים, על פי דיווחי התקשורת המקומיים, כדי לנקות את מלאי הרכבים שלהם שאינם עומדים בסטנדרטים החדשים של הפליטה, וזאת כאשר שמונה עשר מחוזות ואזורים - אשר יחד מהווים את רוב המכירות של סין במכוניות - דורשים מכלי הרכב לעמוד בקריטריונים החדשים החל מ-1 ביולי.

"תמריצים לטווח קצר מסןג כזה הגבירו את המכירות", אמר ג'ו קונגיאן, מזכ"ל לשכת המסחר של סין לענייני מסחר. "אבל זה גם שיבש את השוק וערער את רווחיות הסוחרים, ותהיה לו השפעה שלילית על השוק בטווח הארוך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
UBS יוביאס יו בי אס
צילום: Istock

UBS: חגיגת הורדת הריבית של הפד תעצור כשיגיעו הדו"חות החלשים

כלכלני בנק ההשקעות מסבירים כי ההיסטוריה מראה על כך שההשפעה השורית מהציפיות לתמריץ מצד הפדרל ריזרב הסתיימה לאחר נתוני צמיחה שלילית ברווחי החברות
Bloomberg |
המשקיעים אשר בונים על אפקט הורדת הריבית מצידו של הפד, צריכים להיות מודאגים לגבי כיוון הצמיחה ברווחים, כך על פי כלכלני בנק ההשקעות UBS. ירידה בצמיחת הרווחים של חברות מדד ה-S&P 500 צפויה להביא לקץ הדינמיקה הקיימת בשווקים לפיה "חדשות רעות הן חדשות טובות" אשר סייעה להניע את הראלי במניות השנה, כתב האסטרטג פרנסואה טראהאן. ההיסטוריה מראה כי ההשפעה השורית מהציפיות לתמריץ מצד הפדרל ריזרב הסתיימה לאחר נתוני צמיחה שלילית, הוא אמר. תחזיות הצמיחה השנתיות למניות החברות במדד ה-S&P 500  ירדו מ-20% בסוף השנה שעברה ל-3% בלבד, על פי נתוני בלומברג. "ב-20 השנים האחרונות, העליות שלפני הורדת ריבית הוכיחו שהן לא מצליחות 'לחיות' לטווח ארוך, כאשר המכפילים בשוק התרחבו באופן זמני, אך בסופו של דבר נדחסו שוב מול הנתונים החלשים במדדים המובילים", כתב טראהאן. "בשנים 2001 ו-2007 הורדת הריבית של הפד הסתיימה כאשר הצמיחה ברווחי  חברות ה-S&P 500 ירדה ל-0%". המניות בארה"ב זינקו השנה לשיאים חדשים למרות החששות מפני האטה בצמיחה העולמית והשפעת מתחי הסחר בין ארצות הברית לסין. המשקיעים מהמרים על התמריץ מכיוונו של הפד ככזה שיכול למנוע הידרדרות בארה"ב, והסוחרים מתמחרים יותר משתי העלאות של רבע אחוז עד סוף השנה. טרהאן רואה דמיון בין השווקים כיום לאלה של השנים 2001 ו-2007, כאשר הסנטימנט החיובי מצידם של המשקיעים מקבל דחיפה על רקע הציפיה להקלה מצד הפד. "אז, כפי שקורה עכשיו, שוק המניות התעלם מההתפתחויות הכלכליות השליליות במשך זמן מה, כאשר המשקיעים קיוו שהנתונים הרעים יפתו את הפד להוסיף עוד תמריץ", אמר. "בסופו של דבר, שוק המניות חזר למצב "נורמלי" והחל להגיב שוב 'לרעה' על חדשות כלכליות מאכזבות".