טפשי ומצחיק: הדואר בהומור עצמי למרות שהתעורר מאוחר
אין ספק שניר וגלי הם אחד הדברים החמים כיום, ולמרות שהם הפכו לכוכבים של "ארץ נהדרת", אי אפשר להגדיר אותם כ-mainstream. בטבע שלהם הם 'חיות רשת' והחיבור של דואר ישראל אליהם מבשר מהפיכה.
אז נכון שדואר ישראל רץ במשך כמה שנים עם אלי ומריאנו, גם הם כוכבי ארץ נהדרת נהדרים, אבל ניר וגלי זה statement כי הסגנון צעיר וויראלי באופיו, ומתאים לאיחורו האלגנטי של הדואר בהשקה של אפליקציה. סרט האפליקציה הוא כנראה סנונית ראשונה בסדרה שלמה של סרטוני דואר.
התועלת ברורה - כשאתה לא צריך לצאת מהבית, תוכל להשאר בבית ולהרוויח זמן, ועם הזמן הזה - לעשות את מה שחשוב לך. הקונספט הזה איננו חדשני בעליל, אבל מה שכן חדשני זה דואר שמדבר אלינו בהומור ציני ונשמע כמו נער בן 17 שמשתעשע עם אנימציה. בשביל להבין את זה צריך להבין מה מסמלת העבודה של ניר וגלי.
הגדולה של סרטוני ניר וגלי היא האינפנטיליות שלה. כל מיני חפצים סתמיים בבית, עם שמות חסרי דמיון כמו בני ושאול, מדברים בנונשלאנטיות שלהם עצמם נראית ונשמעת טבעית. את הצופה זה די מצחיק, ומתחשק לו לצפות בהם שוב ושוב ולהעביר הלאה. לי, לפחות.
- התייקרות בדואר ישראל: האם יש חלופות
- דואר ישראל - רווח נקי של 4 מיליון שקל למרות התחזיות להפסד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המקרר, הטוסטר, במקרה שלנו - התיק, הפאוץ', הכרית והספר, וכמובן גם הסלולארי והממיר הדיגיטאלי - חיים באינטימיות שמטפחת מתחים וציניות, כעס וסלחנות ובקיצור - כל מה שקורה במשפחות הטובות ביותר. החפצים הם אנחנו והמשפחות שלנו. קל לנו להזדהות איתם כי הם לא מאיימים. הם רק חפצים מצויירים. בדרך זו הם נכנסים לנו לנשמה.
מצחיקה בעיקר העובדה שגיבורי הסרטון לוקחים את עצמם בשיא הרצינות והקריינות כאילו לקוחה משיחות אמיתיות לחלוטין. במלים אחרות - סאטירה.
העקיצות ההדדיות והדרמה שמתפתחת משום דבר סובבות במקרה הנוכחי סביב וויכוח אם לצאת מהבית לדואר באמצע משחק יורו או שלא. רוב הסרטון מספק בידור נטו. התיק לא רוצה ללכת לדואר. הוא מלשין על הסנדויץ' טונה שיש בתוכו ועל ספר שבעליו תקוע בו על אותו עמוד. הוא מנדב את הפאוץ' אבל למזלו של הפאוץ' הוא יצא מהאופנה. הספר צץ מתוכו כדי להגן על בעל הבית. דווקא הגיע לעמוד יותר מתקדם. הויכחוחים קטנוניים ומביכים וזוהי גדולתם.
אחרי הרבה עקיצות הדדיות מסתבר שיש אפליקציה שמאפשרת לנו להישאר בבית במקום ללכת לדואר. הרבה fuss כדי להציע לנו משהו שכל בנק, חברת ביטוח, שירותי בריאות ורשת ריטייל - עשו מזמן.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אז מצד אחד יש בשורה מהפכנית, כי דואר ישראל ידוע בקושי שלו להדביק את קצב הקידמה והנה הוא עושה את זה. מצד שני - מדובר במהפיכה שקצת התעכבה. דואר ישראל התעורר קצת מאוחר. ולכן - רק באמצעות סרטון בעל טבע של low tech - הוא יכול להרשות לעצמו להרים את הראש בגאווה. סוג של הומור מטובל בהומור עצמי. הסגנון הפרובינציאלי - בכוונה - של סרטוני ניר וגלי מעיד על כך שדואר ישראל מודע למיקומו בתחרות ההיי טקיות/ אונלייניות, ובדיוק בגלל זה - מחפה על השתרכותו האיטית.
אנחנו עדיין מצפים לקבל מהדואר רשת סניפים מיושנת וחסרת מוטיבציה עם פקידים שמתנהגים לא אחרת מאשר הממיר האדיש עם הראש הקטן שמסרב לתת שירות "אין לי מקום. יש לי תכניות מוזמנות". בדיוק בגלל זה אי אפשר לתפוס את תשומת הלב שלנו טוב יותר מאשר עם הפורמט הנוכחי ולפחות אני מחכה לפרק הבא.
ועוד משהו
אם כבר מדברים על עולם השירות שאין גבול לכמה עוד אפשר לשכלל אותו, עובדה מוסכמת היא שישראל לא יודעת להציע שירות "כמו בחו"ל". כולנו יודעים שהחיים בארה"ב קלים יותר כי נותני שירות יודעים את מלאכתם נאמנה. ברור לנו עוד יותר שהשירות המקורי "נולד" בגרמניה. גרמניה היא אייקון של סדר ומשמעת לטוב ולרע.
בנק "פורום" החליט לקחת בעלות על הדעה הרווחת הזו ולהציע בנקאות דייקנית הן ברמה המקצועית פיננסית, והן ברמה השירותית. ההבטחה להייות דייקנים קיבלה טוויסט מצחיק במודעה שמראה עד כמה ממושמעת המערכת.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
