ניתוח קמפיין

טפשי ומצחיק: הדואר בהומור עצמי למרות שהתעורר מאוחר

הקונספט איננו חדשני בעליל, אבל מה שכן חדשני זה דואר שמדבר אלינו בהומור ציני ונשמע כמו נער בן 17 שמשתעשע עם אנימציה. בשביל להבין את זה צריך להבין מה מסמלת העבודה של ניר וגלי
עטרה בילר |

אין ספק שניר וגלי הם אחד הדברים החמים כיום, ולמרות שהם הפכו לכוכבים של "ארץ נהדרת", אי אפשר להגדיר אותם כ-mainstream. בטבע שלהם הם 'חיות רשת' והחיבור של דואר ישראל אליהם מבשר מהפיכה.

אז נכון שדואר ישראל רץ במשך כמה שנים עם אלי ומריאנו, גם הם כוכבי ארץ נהדרת נהדרים, אבל ניר וגלי זה statement כי הסגנון צעיר וויראלי באופיו, ומתאים לאיחורו האלגנטי של הדואר בהשקה של אפליקציה. סרט האפליקציה הוא כנראה סנונית ראשונה בסדרה שלמה של סרטוני דואר.

התועלת ברורה - כשאתה לא צריך לצאת מהבית, תוכל להשאר בבית ולהרוויח זמן, ועם הזמן הזה - לעשות את מה שחשוב לך. הקונספט הזה איננו חדשני בעליל, אבל מה שכן חדשני זה דואר שמדבר אלינו בהומור ציני ונשמע כמו נער בן 17 שמשתעשע עם אנימציה. בשביל להבין את זה צריך להבין מה מסמלת העבודה של ניר וגלי.

הגדולה של סרטוני ניר וגלי היא האינפנטיליות שלה. כל מיני חפצים סתמיים בבית, עם שמות חסרי דמיון כמו בני ושאול, מדברים בנונשלאנטיות שלהם עצמם נראית ונשמעת טבעית. את הצופה זה די מצחיק, ומתחשק לו לצפות בהם שוב ושוב ולהעביר הלאה. לי, לפחות.

המקרר, הטוסטר, במקרה שלנו - התיק, הפאוץ', הכרית והספר, וכמובן גם הסלולארי והממיר הדיגיטאלי - חיים באינטימיות שמטפחת מתחים וציניות, כעס וסלחנות ובקיצור - כל מה שקורה במשפחות הטובות ביותר. החפצים הם אנחנו והמשפחות שלנו. קל לנו להזדהות איתם כי הם לא מאיימים. הם רק חפצים מצויירים. בדרך זו הם נכנסים לנו לנשמה.

מצחיקה בעיקר העובדה שגיבורי הסרטון לוקחים את עצמם בשיא הרצינות והקריינות כאילו לקוחה משיחות אמיתיות לחלוטין. במלים אחרות - סאטירה.

העקיצות ההדדיות והדרמה שמתפתחת משום דבר סובבות במקרה הנוכחי סביב וויכוח אם לצאת מהבית לדואר באמצע משחק יורו או שלא. רוב הסרטון מספק בידור נטו. התיק לא רוצה ללכת לדואר. הוא מלשין על הסנדויץ' טונה שיש בתוכו ועל ספר שבעליו תקוע בו על אותו עמוד. הוא מנדב את הפאוץ' אבל למזלו של הפאוץ' הוא יצא מהאופנה. הספר צץ מתוכו כדי להגן על בעל הבית. דווקא הגיע לעמוד יותר מתקדם. הויכחוחים קטנוניים ומביכים וזוהי גדולתם.

אחרי הרבה עקיצות הדדיות מסתבר שיש אפליקציה שמאפשרת לנו להישאר בבית במקום ללכת לדואר. הרבה fuss כדי להציע לנו משהו שכל בנק, חברת ביטוח, שירותי בריאות ורשת ריטייל - עשו מזמן.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אז מצד אחד יש בשורה מהפכנית, כי דואר ישראל ידוע בקושי שלו להדביק את קצב הקידמה והנה הוא עושה את זה. מצד שני - מדובר במהפיכה שקצת התעכבה. דואר ישראל התעורר קצת מאוחר. ולכן - רק באמצעות סרטון בעל טבע של low tech - הוא יכול להרשות לעצמו להרים את הראש בגאווה. סוג של הומור מטובל בהומור עצמי. הסגנון הפרובינציאלי - בכוונה - של סרטוני ניר וגלי מעיד על כך שדואר ישראל מודע למיקומו בתחרות ההיי טקיות/ אונלייניות, ובדיוק בגלל זה - מחפה על השתרכותו האיטית.

אנחנו עדיין מצפים לקבל מהדואר רשת סניפים מיושנת וחסרת מוטיבציה עם פקידים שמתנהגים לא אחרת מאשר הממיר האדיש עם הראש הקטן שמסרב לתת שירות "אין לי מקום. יש לי תכניות מוזמנות". בדיוק בגלל זה אי אפשר לתפוס את תשומת הלב שלנו טוב יותר מאשר עם הפורמט הנוכחי ולפחות אני מחכה לפרק הבא.

 

ועוד משהו

אם כבר מדברים על עולם השירות שאין גבול לכמה עוד אפשר לשכלל אותו, עובדה מוסכמת היא שישראל לא יודעת להציע שירות "כמו בחו"ל". כולנו יודעים שהחיים בארה"ב קלים יותר כי נותני שירות יודעים את מלאכתם נאמנה. ברור לנו עוד יותר שהשירות המקורי "נולד" בגרמניה. גרמניה היא אייקון של סדר ומשמעת לטוב ולרע.

בנק "פורום" החליט לקחת בעלות על הדעה הרווחת הזו ולהציע בנקאות דייקנית הן ברמה המקצועית פיננסית, והן ברמה השירותית. ההבטחה להייות דייקנים קיבלה טוויסט מצחיק במודעה שמראה עד כמה ממושמעת המערכת. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.