בעברית קולחת: איציק הסיני לוקח אתנו לטיול ואת אל על - לעולם תוכן נהדר של המותג
לא רק שאיציק הסיני התנפל עלי בעברית קולחת, בפרסומת שאי אפשר לדלג עליה, הייתי בטוחה שמדובר בקליפ ביתי וויראלי של מדריך טיולים לסין שרוצה לעשות עלי קופה. האמת? זה היה מספיק טוב כי סין תמיד תיראה בעיני יעד רחוק, לא מפוצח, מאיים מבחינה תיירותית ובעיקר עוד יעד שהוא בבחינת נחשק אבל מפחיד.
איציק מתחיל להפגיז בדברים שאפשר לעשות בסין ואיך עושים אותם. איפה פוגשים את האיציק הזה? חשבתי לעצמי, כשפתאום הוא התחיל לדבר סינית מלווה בכתוביות בעברית. קשה להסתדר בסין היה המסר. השפה קשה והתקשורת עם האנשים בעייתית. טוב, איציק, נטייל רק איתך. מבטיחה. נדרתי, כשאני רוצה את האוכל שהוא נעצר לאכול, ולבקר בדיוק במקדש הבודהיסטי - אבל איתו. שיסביר לי בדיוק מי נגד מי ולאיזה אל מעלים בו עולה. ואז לא פחות ולא יותר נחשפה המזימה. אל על.
אל על לוקחת אותנו בלילה ומתעוררים איתה בבוקר בביג'ין. לצד קליפ המאסטר שהכניס את איציק הסיני לחיי, נחשף ארסנל אדיר של סרטוני איציק הסיני מבקר ומספר על כל מעללי האימפריה הסינית.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על יוצאת הפעם מגדרה ומהרגליה, ושמה בצד את הציונות המתחסדת שלה, ואת הגאווה שלא מרפה מהישראליות ומעדיפה אותי חוזרת הביתה מאשר יוצאת לחו"ל.
ה-DNA של אל על תמיד היה לטעמי קצת ישראלי מדי. כמה טוב שבאנו הביתה וגם יונתן סע הביתה קח רכבת קח אווירון. אז נכון, היתה פעם פעם, בשנות ה-90', הבלחה נפלאה של "אל על עולם אל על" שצירפה את אל על לזירת השמים הפתוחים הגלובאלית עם יעדים לתאילנד, סין והודו, אבל מהר מאד קיפלה אל על את זנבה המעוטר במגן דוד, וחזרה להיות המטיס הלאומי הגם שהופרטה.
האג'נדה של אל על תמיד היתה היהדות העולמית, הצוות הישראלי והבטחון, המורשת הישראלית והמטוסים. מדי פעם יש לנו חגיגת קבלת פנים לאיזה 747 או 777 עם המון דיילים וטייסים שמוציאים אותו מאריזת המתנה. שזה הכי לא הנוסע במרכז. פה ושם הזכירה לנו חברת התעופה הלאומית שהיא חדשנית ומספקת לנו אפשרויות לבצע פעולות אונליין אבל הליבה נותרה כשהיתה - המשך ישיר של המולדת - בעולם.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
איציק הסיני הוא התפתחות נהדרת של המותג. מצד אחד הוא דובר עברית וקוראים לו איציק. כלומר - נכון - הוא משלנו. אבל יש פה פרשנות חדשה ורלוונטית במיוחד של הכי בבית בעולם, שמשחררת אותנו לשוטט בעולם ואינה רכושנית. הבחירה דווקא בסין מדוייקת כי היא איננה מדינה שאתה מתחיל לשוטט בה באופן לא מתוכנן. אז מצד אחד איציק הסיני הוא העולם הגדול והאקזוטי אבל מצד שני יש פה יד מגוננת המסומנת על ידי השפה העברית. מגוננת אבל לא חונקת.
איציק מכסה הרבה נושאים שמטרידים אותנו לגבי סין – האם הם אוכלים כלבים, למה הם יורקים על הרצפה, מה הקטע של ילד יחיד. בין לבין מדליק אותנו איציק על דברים שעושים בסין ומקומות שחייבם לבקר בה. לצד אוסף הקליפים של איציק, מעניקה לנו אל על מדריכים מקוונים לסין, ועוד תוכן רלוונטי למדינה המאד רחוקה שמרתקת ומרתיעה אותנו בעת ובעונה אחת.
באמצעות סיני דובר עברית מצליחה אל על לא רק למכור לנו שוב ושוב את ישראל אלא לדבר קצת סינית בעצמה. בכך לוקחת החברה קצת חופשה מעצמה ומבינה שתוכן שמיש, אמיתי, כזה שכולנו רוצים לצרוך, יגיע אלינו ויגייס אותנו רגשית טוב יותר מאשר פרסומת ששרה הלל לאווירון חדש.
לדעתי תוכן הוא המלך כבר מזמן ומותג שרוצה להמשיך להיות רלוונטי צריך לחשוב איך לייצר אותו לצד מה שהוא רגיל לייצר. ולכן חברת הסעות, סליחה, תעופה, שזה סוג של אותו דבר, צריכה להרוויח את הערכים שהציבור ייחס לה לא רק ממכירת טיסות במטוסים מהממים, אלא באמצעות ייצור מקביל של תוכן. במקרה של איציק הסיני מדובר בקליפים בעלי תועלת לכל מי שחשק בתיור בסין, מעוניין לקבל את הפלייבור המקומי, נרתע ממדריכי טיולים ישראליים ובכל זאת חושש ללכת שם לאיבוד.
כפי שאיציק הוא הסיני הראשון שפגשנו שדובר עברית, כך גם אל על מודה בפעם הראשונה שיש מקום כזה חוץ לארץ, בתכנים שלה.
- 3.רועי 13/04/2016 22:11הגב לתגובה זולומר שאל על לא מדברת על היעדים שלה זה קצת מוזר אחרי שבמשך שנה שלמה הם טחנו לנו את הראש על בוסטון, גם בפעילות ענקית מעל הקו וקמפיין טלוויזיה על כל היעדים שלהם בארהב וגם באין ספור פעילויות תוכן שהם ייצרו בזירה הדיגיטלית. מעבר לבוסטון, בתור חבר פייסבוק שלהם חייב לציין שהם עושים פעילות תוכן נהדרת ושוטפת כל הזמן על מגוון ענק של יעדים. מסכים שקמפין איציק הסיני מצוין (במיוחד של התרמילאים), אבל חושב שאת לא מעודכנת בכל פעילויות התוכן שהם מבצעים כל הזמן על היעדים שלהם
- 2.מה עם קרדיט למי שעשה? (ל"ת)דני 13/04/2016 07:13הגב לתגובה זו
- 1.אין לך מושג (ל"ת)אמא 12/04/2016 17:33הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
