חכמה ומניעה לפעולה: הפרסומת לטבליות המדיח 'פיניש' היא החיים עצמם
הפרסומת החדשה לטבליות למדיח של פיניש לא מתעסקת לשם שינוי, בפעולת הנקיון וההברקה. כנגד המסורת בתחום חמרי הניקוי, מתאפק הפרסומאי ומוותר על הדיון בפעולת חומר הניקוי ובתוצאה. דורות של פרסומות לדטרגנטים מתקשות לעשות את זה החל בשדרת סבוני הכלים הידניים ואלה המותאמים למדיח, אבקות ונוזלי כביסה, נוזלים לניקוי רצפה, מסירי שומן ומקרצפים ומלבינים למיניהם.
הפיתוי להראות את הלכלוך ואת פעולת הניקוי - לרוב תוך השוואה למוצר "אחר" שעושה פעולה פחות טובה - קשה מנשוא. האמת, לא ברור מדוע עולם הדטרגנטים נמשך כל כך לעולם הפונקציונאלי בעוד מותגים אחרים וויתרו על כך מזמן.
תארו לכם פרסומת למותג אופנה שמתעקש להראות עד כמה מחמם הבד את הגוף או בושם שמדגים כיצד המולקולה חודרת לעור ומותירה בו ריח? למה לא מראים עמודי תקשורת סלולאריים ואיך שהם מעבירים פולסים דיגיטאליים בפרסומות לסלקום או פלאפון או פרטנר ומדוע לא מראים מה עושה חטיף שוקולד למחזור הדם ולמוח שאוהב מתוק?
אז למה כל כך חשוב להראות לכלוך והסרת לכלוך בפרסומות לחמרי ניקוי? אז נכון שמדי פעם יש נסיון להראות לכלוך כדבר חיובי במיוחד כשמדובר בילדים שמשחקים בבוץ כאשר הלכלוך מסמל את שמחת החיים שלהם. אבל לכלוך של מבוגרים כדבר חיובי עוד לא היה לנו.
- משבר הביטוח הסיעודי בכללית: הראל תמשיך להפעיל את התוכנית עד סוף 2026
- כללית התחייבה לשלם 15 מ' ש' לשורדי שואה אך שילמה 761 א' ש' בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרסומת החדשה של פיניש מדברת על החיים ועל רסיסי החיים שמותירים חותם על לוח ליבנו. החיים מלאים בשינויים וכל שינוי חורץ בנו את חריציו. תובנה זו אוניברסאלית ונצחית. מתוך תובנה זו מקבילה הפרסומת את רסיסי החיים לכלים שתמיד נמצאים שם. הלכלוך על הכלים אינו אלא העקבות הבלתי נמנעים של אנשים שחיים את החיים.
הכלים רק מסמלים את מה שאנחנו עוברים בכל שלב ושלב בין אם מדובר במהלך יום שגרתי או באירועים מכוננים כמו נישואין, משפחה, גירושין ומוות, וכן - שינה, חוסר שינה והקיום בכללותו. אפשר לספר את סיפור חיינו דרך האוכל והמשקאות שאנחנו צורכים. הראה לי את הכלים ואומר לך מה עברת בחייך.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
הפרסומת מסכמת את מעגל חייו של אדם לא פחות טוב מאשר בנק או חברת ביטוח שהיו רוצים להוכיח לנו שבכל שלב ושלב אנו מזדקקים לכסף או לשקט נפשי, אלא שאלה האחרונים שחוקים, ונעשה בכך שימוש חוזר ונשנה, בעוד שסיפורו של אדם דרך כלים שהשתמש בהם מהווה זווית ראייה לא בנאלית ודי מרעננת.
בשורה התחתונה מישהו או יותר נכון משהו צריך לנקות את הכלים האלה ולהכין אותם למעשה לשלב הבא שיבוא עלינו לטובה או אולי פחות לטובה. והמשהו הזה הוא פיניש. במקום להראות את הכלי הנקי והמנצנץ, הפרסומת משאירה אותנו עם החלק של להדיח את כל הכלים המלוכלכים שראינו צפים באוויר הבית, ובכך נוטע בנו באופן חכם את מה שהפרסומאים קוראים לו call for action. תלך תקנה.
תאהבו את מדיח הכלים שלכם אומר לנו הקריין ואני תוהה אם לא היתה פה פשרה. בסופו של דבר הגיבור האמיתי של הדראמה זה הכלים שלנו ועלינו לאהוב אותם כי הם משרתינו הנאמנים ושומרי הסוד שלנו באשר נלך.
יתכן שהלקוח אי שם באוסטרליה - ארץ הלידה של קליפ זה שעבר אדפטציה לעברית - דרש לדחוף את מדיח הכלים - שלא יעלב - למחזה. על זה סבא שלי היה אומר "שוין". נסלח. אהבתי את הקליפ כי הוא שלף את הצלחות והספלים ממקומם הבנאלי והפיח בהם רוח חיים שמזכירה לי את תרבות הזן והכבוד שהיא רוחשת לחפצים הפשוטים שמלווים אותנו.
ועוד משהו// כשגברים בהריון הכל נראה אחרת והרבה יותר מצחיק
כללית מושלם פלטינום נותנת סל הריון כל כך טוב, כנראה, שכולם פתאום רוצים להיות בהריון. הרעיון טוב כי הוא לא נתקע על תאור הצעת הערך המסחרית ועל כמה שהיא נפלאה, אלא פונה לתובנת הצרכנים. להיות בהריון לא קל ועוד פחות קל ללדת, אבל סל הריון מפתה הופך את ההריון לכה אטרקטיבי שגם מי שלא בהריון - רוצה.
כדי להשאר נאמן לכללי הפרסום ברור שחייבת להיות הגזמה או "שיבוש" וברור שמי שרוצה לקבל את סל ההטבות זה לא אחר מאשר הגבר. אנחנו רגילים לכך שהריון מותיר את הגבר חופשי משינויים פיזים והורמונאליים - ספק מאושר יותר, ספק מרגיש מחוץ לסצנה. כללית מושלם פלטינום החליטה לשחק עם האקסיומה ויצא לה טוב. הפעם הגבר רוצה להיות זה שמקבל את כל תשומת הלב, כאשר חלק מה'צומי' זה סל ההטבות של כללית מושלם פלטינום.
השאר - ברור. כשגברים בהריון הכל נראה אחרת והרבה יותר מצחיק. מה ששבר אותי זה כמובן החבר'ה בחדר לידה וכמובן הזעקה לחובש תוך כדי אחד הצירים הכואבים. הקונספט אינסופי כי אין סוף לרעיון שמדבר על קנאת כל מי שלא בהריון או לא יכול להכנס להריון - באלה שכן. האסוציאציה לוקחת אותי להריונות מדומים, זיוף בדיקות הריון ביתיות וגם, תסלחו לי, חירור אמצעי מניעה. וכן הלאה. השמים הם הגבול כשחבילת הלידה כה נחשקת.
אני רק מקוה שלא מדובר בקליפ קטן ונחמד שיפנה מקום לקליפ אחר על, נגיד, רפואת שיניים או ביטוח בריאות לחו"ל וכן הלאה. אני מקוה שכללית מושלם פלטינום תדע לעשות מהקונספט עניין גדול כי הוא שווה את זה.
- 3.איזה משרד? 16/03/2016 17:58הגב לתגובה זואיזה משרד?
- ירון 17/03/2016 15:10הגב לתגובה זובכלל לא פרסומת ישראלית. מדובר בפרסומת זוכת פרסים של ויידן אנד קנדי האגדיים שעבר תרגום לעברית...
- 2.צליל 16/03/2016 16:56הגב לתגובה זולקחת את הרעיון, לשלם לג'ו אל דרור או לאחד הכותבים הטובים האחרים של החמישיה, לקחת את שי אביבי, קרן מור, מנשה נוי, דוב נבון ורמי הויברגר ולהחיות בפרסומת הזו תוך מערכון שמבוצע כמו שצריך את החמישיה. אז, זה גם היה פי אלף מצחיק, גם היה פי אלף מקצועי (כי את זה נראה כאילו צילמו כמה חבר'ה עם מצלמה ביתית) וגם היה מרוויח מהאיחוד וזוכה לפי אלף צפיות ויחסי ציבור. אבל מה ... למה לא עשו והלכו עד הסוף? בטח בגלל הכסף. כאילו שלכללית חסר. חבל. פספוס. אבל כל הכבוד לטוויסטד שמנסים. מבינה שהחברה בצמיחה או לפחות עושה קולות של צמיחה עם מינוי סמנכלית חדשה ועוד קצת רעש. מישהו חושב למכור? :)
- 1.קולגהל'ה 16/03/2016 15:55הגב לתגובה זולמעט סכיני הגילוח של סופרפארם כמובן:)
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
