ורדה רזיאל ז'קונט
צילום: יח"צ

אחרי שתמכה בהכאת ילדים: ורדה רזיאל ז'קונט תושעה לשבועיים מרדיו 103FM

בתכניותיה התבטאה ז'קונט לעיתים בצורה שעוררה זעם ציבורי רב. במסגרת הסכם עם הרשות השנייה, סוכמו עקרונות שעל רדיו ללא הפסקה לעמוד בהן
אלכסנדר כץ | (13)

השדרנית ורדה רזיאל ז קונט תושעה לשבועיים משידורי רדיו ללא הפסקה בתדר 103FM, בעקבות ריבוי ההפרות בתוכניתה. כך סוכם שלשום (יום ב') בין מנכ"ל התחנה אייל פאר, למנכ ל הרשות השנייה שי באב ד, בדיון בנושא הפרות התחנה שהתקיים בין נציגי הרשות השנייה לנציגי התחנה. השעייתה של ז'קונט תחל ב-20 באוקטובר למשך שבועיים. בכל נמנעת ככל הנראה הטלת קנס כספי על התחנה.

הדיון עסק בנושא ההפרות החוזרות ונשנות שהתבצעו על ידי התחנה בתכניות השונות, בהן 'שי ודרור', 'זהבי עצבני', תכניתו של עו"ד יורם שפטל והתכנית של רזיאל ז קונט. בתום הדיון סוכם על עקרונות אתיים שעל התחנה להקפיד בשידוריה, הכוללים הקפדה על היעדר קללות וגידופים, היעדר הכללות ופגיעה בקבוצות אוכלוסייה ובמיוחד בהקשרים של מוצא ועדה, היעדר שפה גסה ופוגענית, אי שימוש במושגים פוגעניים מהשואה, הקפדת השדרנים על הבחנה בין עובדה לדעה אישית, והקפדה על מתן זכות תגובה.

בין ההתבטאויות הפוגעניות שהיו בתכניתה של ז'קונט, ניתן למנות את מקרה בו היא הקריאה מכתב ממאזינה בת 23 שמספרת על ידיד שלחץ עליה לקיים עימו יחסי מין, ובתגובה ז'קונט הפנתה אצבע כלפי המאזינה וטענה שיש לה אישיות בעייתית ואומרת: מה הסיפור שלך? סליחה, משהו אצלך יצא מהפרופורציה, זה לא שמישהו התנפל עליך". ז קונט אף המליצה לה לצאת עם הרבה גברים ולחוות כמה שיותר חוויות מניות כדי להשתחרר מהטראומה. במקרה אחר, במהלך התכנית הקריאה ז'קונט מכתב המתאר מאזין במצב נפשי קשה ששקל להתאבד וביקש את עזרתה. ז'קונט ענתה כי המכתב מניפולטיבי והסבירה כי ישנם מצבים בהם התאבדות היא לגיטימית.

במקרה האחרון, הביעה השדרנית את עמדתה התומכת בהכאת ילדים ואף סיפרה כיצד אחיה הוכה "מכות רצח" כדבריה בילדותו. היא אף הביעה זלזול בשידור במאזינים שהביעו התנגדות להכאת ילדים וכינתה אותם "דור שמנת ובננה". בעקבות כך החליטה הרשות לקבוע לתחנה הפרה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    YL 11/10/2013 22:26
    הגב לתגובה זו
    אבל...משנה לשנה כמות הפרמטבם גדלה בארצנו ביחס הפוך אפילו ל ארצות ערב ....
  • 10.
    סינגפורי 11/10/2013 22:19
    הגב לתגובה זו
    בסינגפור כל ילד ב גיל 9 מבקר ביקור חובה ב בית הסוהר אחרי זה לא צריך להכות את החצופים הם ממושמעים אבל בארץ האם לא חובה לתת כדוגמה למורים סמכות לטפל במופרע התורן שמאים מרביץ יורק מפוצץ את השיעור ו...אף עושה מעשים מגונים? והוא יודע הדרדס הוא מוגן על פי חוק
  • 9.
    הראלי 10/10/2013 17:27
    הגב לתגובה זו
    פשוט מסכנה- זז לה משהוא במח. אין בה שפיות..
  • 8.
    אריה רפפורט 10/10/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    כמו תמיד הרשות השניה גיבורה על החלשים. במשך שנים הביטוח הישיר מפרסם פרסומת פוגענית ונבזית כנגד סוכני הביטוח ומבזה אותם ואת הפקידות שלהם . לא חוק ולא דיין וכבוד האדם נרמס ונלעג. אבל כאן למרות אין סוף תלונות לא זורקים אותם מכל המדרגות !! ולמה ?? אולי בדלל סכומי העתק שמשלמים הביטוחים הישירים עבור הפרסומות ??
  • 7.
    א.מ 10/10/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    חופשי?רק אתמול קופמן השתולל וכינה דיין בבית הדין של ההתאחדות "אידיוט"?
  • 6.
    מסכנה , איך היא ניראת, קיבלה הרבה מכות (ל"ת)
    שכפול הטראומה 10/10/2013 00:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    האישה הזאת זקוקה לטיפול דחוף (ל"ת)
    טלי 09/10/2013 22:10
    הגב לתגובה זו
  • צודקת ,היא וזהבי עצבני, אנשים בלי שליטה עצמית (ל"ת)
    נכון מאוד 10/10/2013 00:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אבי 09/10/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    "ח?שֵׂךְ שִׁבְט?, ??נֵא בְנ?; וְאֹהֲב?, שִׁחֲר? מ?סָר" (משלי יג כד).
  • 3.
    מאזין נורמלי 09/10/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    מספיק עם ההתייפיפות הזאת, אני שומר אותה מדי פעם, ומתפעל מחדש כל פעם על האומץ, הישירות, העצות המעולות. הורים/בנות/בנים, תקשיבו טוב: תפסיקו להיות סמרטוטים, הבנתם? תהיו קשובים לילדיכם מחד, ומאידך אל תתנו להם להתל בכם, להכות אתכם(!!), להתחצף אליכם. ולכן בנות בתולות חמודות: לא שכבת עד גיל 23, מה את מצפה שחבר שלך יעשה איתך?? ישחק דוקים? לכי טיפול ותפסיקי לבלבל את המח. ולך ילד שרוצה להתאבד: רחמי העמוקים עליך, לך לטיפול מהר מהר מהר ואל תתאבד!!!!! שחררו את ורדה, לפחות יש אחת נורמלית.
  • בהצלחה עם הילדים שלך (ל"ת)
    פסיכולוג 10- שנים 10/10/2013 00:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רמי 09/10/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    היא לא שמעה על דבר כזה. לא רק שבמהלך השידור היא כופה את דיעותה ועמדתה האישית על המאזינים והמרואיינים, היא והצוות מלכתחילה מראיינים את האנשים שיתמכו בדיעות שלה.
  • 1.
    wonderwoman 09/10/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    VARDA? ZACKO ?- WHO THE FUCK IS VARDA ?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.