בשורה למשקיעים: משרד התשתיות אישר את תכנית הפיתוח למאגר 'לוויתן'

אישור התכנית מתייחס למערכת התת ימית במאגר; עם זאת - כמות הגז נמוכה ב-20% מדיווח השותפויות
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
לאחר שנים של עיכובים, החזון של ישראל וחברות הגז להפוך לספקיות גז טבעי יוצא לדרך: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, אישר היום (ה') לשותפויות לוויתן את תוכנית הפיתוח לחזקות לוויתן דרום I/14 ולוויתן צפון I/15. 
אישור תכנית הפיתוח מתייחס למערכת התת ימית במאגר, לצנרת לכיוון אסדת הטיפול, אסדת הטיפול וההפקה, לצינור הייצוא מאסדת הטיפול וההפקה, לצנרת מהאסדה לחוף הישראלי ולמתקנים היבשתיים, כל זאת על פי תמ"א 37/ח'.
באישורו ציין הממונה על ענייני הנפט במשרד כי בשלב זה, לאור נתוני משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ועל פי חוות דעת של חברה בינלאומית שניתנה למשרד, כמות הגז הטבעי המשוערת אשר תופק ממאגר לוויתן הינה 17.6  TCF(כ-500 BCM) וזאת לפי תכנית ההפקה אשר הוגשה. יודגש כי לאחר קבלת נתונים נוספים, לרבות לאחר ביצוע קידוח "לוויתן 5" ונתונים שיתקבלו עם תחילת ההפקה, כמות זו יכולה להשתנות, תבחן לעומת הדיווחים הנוכחיים של החברות ותתעדכן בהתאם.
מיותר לציין, כי יום ראשון הקרוב עשוי להיות שמח במיוחד עבור מחזיקי מניות הגז, על רקע החלטה זו. היום סגרו המניות בעליות של עד 0.9%, בהובלת אבנר ודלק קידוחים. נציין כי בעוד רציו ודלק קידוחים ריכזו מחזורי מסחר ממוצעים, אבר ריכזה מחזור של כמעט 20 מיליון שקל - לעומת 11.5 מיליון בממוצע בחודש האחרון.
עם זאת, נציין כי לפי משרד התשתיות, כמות הגז ב'לווייתן' נמוכה בכ-20% מדיווח השותפויות, ועומדת על 500 BCM. מנגד, במשרד האנרגיה טוענים כי כמות הגז עשויה להשתנות לאחר ביצוע קידוח "לווייתן 5".
המשקיעים בחברות הגז חווים מומנטום חיובי בסקטור הגז מאז אישור המתווה המתוקן בממשלה. מעבר לכך, נזכיר כי מאז קריסת המניות בשל פסילת סעיף היציבות בבג"צ (בסוף חודש מארס), זינק ערכן של חברות הגז בשיעורים חדים: רציו טסה 31%, דלק קידוחים קפצה 24%, ואילו אבנר התחזקה בכ-17%. ביום ראשון, כאמור - צפויה עלייה חדה נוספת.
כמו כן, נציין כי מה שנראה כמו הפשרה ביחסים בין ישראל לטורקיה, כששתי המדינות "ירדו מהעץ" לגבי דרישותיהן - מתרחש במקביל לאישור זה. הדבר מעמיד שוב את טורקיה כרוכשת גז פוטנציאלית - ואולי אף יש קשר בין הדברים.
אישור תוכנית הפיתוח מנחה את החברות להגיש לפני ביצוע כל קידוח, הנחת צנרת והקמת מתקנים, תכנון מפורט מאושר על ידי חברת פיקוח חיצונית אשר אושרה על ידי הממונה. על החברות להגיש את המסמכים ההנדסיים והסביבתיים לכל קידוח ולקבל עליהם את האישורים ממנהל אגף סביבה ומנהל בקרה הנדסית ביחידת הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. כן מצויין באישור כי אישור פרטני להקמת צינור הולכת הגז הטבעי מאסדת הטיפול וההפקה למערכת ההולכה הארצית יינתן על ידי רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.
אישור תוכנית הפיתוח הוא שלב נוסף בחיבור מאגר לוויתן למשק הישראלי, ומהווה צעד נוסף ביישום מתווה הגז שיאפשר למדינת ישראל שימוש רב יותר בגז טבעי בכל תחומי המשק.
שר האנרגיה, יובל שטייניץ: "אישור הממונה לתוכנית הפיתוח של לוויתן הינו אבן דרך מהותית וחיונית לפיתוח אוצר הטבע הגדול ביותר שהתגלה בישראל. חיבור מאגר לוויתן לישראל יביא לחיזוק הביטחון האנרגטי ולתועלות כלכליות למשק המקומי". לדבריו, "בימים אלה של ירידה בייצוא ובהשקעות במשק, הגז מלוויתן יהיה מנוע צמיחה חשוב וחיוני לתעשייה".
תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    רק בעלי אמונה
    פרופסור כלכלי 05/06/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק בעלי אמונה זוכים בעולם הגז וגם ירויחו בעתיד
    סגור
  • 30.
    רציו אופציה 14 (ל"ת)
    אביר 05/06/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 29.
    רציו ולווןיתן
    דוקטור 05/06/2016 07:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברור שאישור התכניות מצוייןברטר שיש חוזים נוספים בדרךאין צורך לדאוג מירידת הכמות כי הכול השערות ואת נאמת נדע רק כשיהיו עוד קידוחיםבהצלחה
    סגור
  • 28.
    מניות הגז ההשקעה הטובה ביותר כיום בבורסה ,,,,,,
    יהודה ע 04/06/2016 12:27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    חוזים ענקיים ליצוא גז יחתמו בקרוב מאוד עם מאגר לוויתן השמיים הם הגבול עליות מטורפות צפויות במניות הגז בימים הקרובים ,,,,,,
    סגור
  • 27.
    אבנר מלכת מניות הגז נפט !!
    יוסי ד 04/06/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רבותיי מניות הלוויתן לקראת פריצה אדירה למעלה עליות חזקות צפויות במניות אלה בימים הקרובים !!!
    סגור
  • 26.
    יום ראשון עליות מטורפות במניות הגז !!!!!
    מוטי כהן 04/06/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    13 1
    חברה להדק חגורות מניות הגז לקראת פריצה ענקית למעלה , תוך ימים בודדים הסכם יצוא ענק של גז לתורכיה בנוסף הסכם יצוא ענק למיצרים וירדן ,, בקיצור הכיוון של מניות הגז הוא למעלה וחזק מאוד ,,,,,,,,,,!!
    סגור
  • 25.
    רציו המלכה
    המאמינה 03/06/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה שאומר ששששש אז אני אשתוק והמניה תצרח מעלה מעלה,,,,,,,
    סגור
  • 24.
    הממשלה בדרך לפתוח בבנק את חשבון העושר אל חשבון לוויתן
    יש גז טבעי 03/06/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    תפסיקו לדאוג ל20אחוז העיקר שנהיה בראים080אחוז מספיק ודי ל30שנים גם ליצוא וגם לשימוש מקומי .שיפסיקו הקנאים להיות מודאגם.!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 23.
    הממשלה בדרך לפתוח בבנק חשבון העושרעל חשבון לוויתן
    עם ישראל חי 03/06/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפסיקו להתייחס ל20אחוז שנהיה בראים 80אחוז יספיקו גם ליצוא וגם לשימוש מקומי למשך 30שנים .שיפסיקו הקנאים לדאוג!!!!!!!!!
    סגור
  • 22.
    לקדוח ולהפיק גז טבעי ולסתום בארות מצחינות...
    רואה את טובת המדינה! 03/06/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגיע הזמן סוף סוף לעסוק בעשייה ובהפקת גז טבעי ולא בדיבורים ולסתום את בארות הרעל הפולטות ריחות מבאישים מלועותיהם המצחינים של המתנגדים לכל דבר חשוב וחיוני למדינה כגון שלי יחמורוביצ' ודומיה.
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    בהצלחה לליוויתן
    יעקב 03/06/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סוף סוף לאחר 6 שנים משנת 2010 נתגלה מאגר ליוויתן ועד היום 6 שנים תקוע בגלל השמאלנים עשו הכל כדי להרוס.לא איכפת להם מהכנסות המדינה הכי חשוב לא לתת לתשובה להתעשר למרות הסיכונים בהשקעה .
    סגור
  • 20.
    יפליצו (ל"ת)
    שהקנאים 03/06/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    כיוון צפונה בלבד
    דודו 03/06/2016 09:15
    הגב לתגובה זו
    21 3
    מעכשו נמיות הגז רק יעלו ויעלו עי יש סיבה אמיתית לעליות חדות בשנים הקרובות עם מימושים טבעים בדרך כי יש המון חוזים בדרך והקופה הולך ותופח החל מתמר ועד לויתן הזדמנות אמיתית להשקעה עם רווחים בדרך לא לפספס
    סגור
  • 18.
    בשורה למשקיעים: כמות הגז נמוכה ב-20% מדיווח השותפויות
    פוף 02/06/2016 23:36
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אחלה בשורה חחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • יש הערכה א 21
    שקט 03/06/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש הערכה ב17 רק נאמר כי צריך קידוח אימות 5 לגבי הערכה 21 רגל מעוקב .מניות לויתן כסף על הריצפה
    סגור
  • 17.
    זאת התמונה שאני אוהב..הליוויתן הלבן..
    הכריש 02/06/2016 22:50
    הגב לתגובה זו
    15 1
    חזרנו לימים היפים של הגזיות..הודעות ירוקות...יום א עוברים קידומת ל 30 פלוס..רציו כמובן..שבת ש לעם ישראל
    סגור
  • 16.
    כמות הגז ב'לווייתן' נמוכה בכ-20% מדיווח השותפויות (ל"ת)
    יום א קריסה 02/06/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
    0 11
    סגור
  • 15.
    קנו רציו,אבנר,הזדמנות,מודיעין
    סוחר 02/06/2016 22:39
    הגב לתגובה זו
    14 1
    עד סוף השנה תעשו המון כסף.גילוי נאות אני בפנים בכל הנל ולא מוכר בחצי שנה הקרובה הכיוון שלהם למעלה
    סגור
  • 14.
    יום ראשון
    כהו 02/06/2016 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 10
    חמורים גדולים 20 אחוז פחות במאגר זה 20 אחוז פחות בשווי חברות הגז אז על עליות אתם מדברים
    סגור
  • 13.
    רציו המלכה
    המאמינה 02/06/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    15 2
    תודה לאל !!! קצת נחת לא תזיק לנו וכן גם עליות ברציו ובשאר מניות הגז!! בעזרת השם נתחיל לראות עליות אם ירצה השם ועצת השם היא תקום!!!!! מגיע לנו!!
    סגור
  • כל פעם את ? תנוחי (ל"ת)
    עוגי תרגיעי 03/06/2016 01:33
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 12.
    ומודיעין גם יחגגו בהצלחה לכולם (ל"ת)
    הזדמנות ישראלית 02/06/2016 20:54
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 11.
    אולי עכשו תאמינו לי. מישהו בצהרים קרא לי מעבול,אין דבר
    מקורב 02/06/2016 19:50
    הגב לתגובה זו
    14 1
    העיקר שיהיו עוד בשורות טובות.
    סגור
  • 10.
    הפוך סוחר טמבל
    אלי 02/06/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
    11 2
    בדיוק הפוך מניות הגז בכוון מעלה חזק ואף סוחר טמבל לא יעצור אותן
    סגור
  • 9.
    מה עם מודיעין?קשורה? (ל"ת)
    חיים 02/06/2016 19:23
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • בעקיפין
    אחד 02/06/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מודיעין היא חלק מהענף. ברגע שהענף יחזור לתפעול - דהיינו אסדות מתחילות להגיע לאזור - מודיעין תחזור למשחק. גילוי נאות אני מושקע במנייה ומאמין ברשיון דניאל. אבל מצד שני גם האמנתי שמכבי תקח את גביע המדינה...
    סגור
  • תודה והצלחה חבר (ל"ת)
    חיים 02/06/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 8.
    מה אתם קופצים
    דרחי 02/06/2016 18:58
    הגב לתגובה זו
    2 14
    בכל האתרים ובפועל הודיעו על כמות גדולה פחות מהמדווח. המרחק עד להפקה ומכירה גדול אם בכלל. וביז אף שילהב אותכם שיום ראון יהיה שמח .ואולי לא.
    סגור
  • דרחי רחמים עליך,תמשיך לשבת בחוץ ולאכול את הלב! (ל"ת)
    ישראלי 03/06/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    20% פחות גז, מינוס 5% במניות הגז (ל"ת)
    סוחר 02/06/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    6 21
    סגור
  • מצוין, יהיה אפשר לקנות בהנחה לפני ההסכם עם ירדן וטורקיה
    על בטוח 02/06/2016 19:06
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אחרי קידוח ליויתן 5 יעדכנו את כמות הגז ל - 23 tcf ומה עם הנפט? בין 600 מיליון חביות בהערכה נמוכה ל - 3 מיליארד בהערכה מיטבית. שכל הסוחרים יעשו מה שטוב בעינייהם יאללה ביי
    סגור
  • עם טורקיה ? סתם ספין, טוב שלא הוציאו ספין ייצוא לרוסיה
    שמטוב 02/06/2016 21:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תישכחו מהספינים. אין ללוויתן למי לייצא חוץ מירדן, וזה לא הרבה. התוכנית שלה התקבל האישור היא לייצא ... לישראל. האם היו עיכובים ? כן יצחק תשובה עיכב הספקת גז לישראל כדי לסחוט וויתורים, כלומר לדפוק את כלכלת ישראל על ידי מכירת גז יקר לישראל. אין שום תועלת כלכלית לישראל משותפויות בגז, צריך להלאים ולספק מייד גז לישראל במחיר כלכלי זול. הספקת גז זול לישראל תמונף חזק כי הרווחים לכלכלת ישראל יושגו מייצוא מוצרים, שדורשים אנרגיה, מישראל לכל העולם. הפקת נפט ? לעולם לא. מחיר הנפט בעולם הוא בריצפה וקידוחי נפט ימיים לא משתלמים.
    סגור
  • 6.
    ראו-"יום ראשון הקרוב עשוי להיות שמח במיוחד למשקיעים"!!!
    רציונל 02/06/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    14 5
    אחר שנים של עיכובים, החזון של ישראל וחברות הגז להפוך לספקיות גז טבעי יוצא לדרך: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, אישר היום (ה') לשותפויות לוויתן את תוכנית הפיתוח לחזקות לוויתן דרום I/14 ולוויתן צפון I/15. רוצה לקבל עדכונים חמים בזמן אמת? הירשם לניוזלטרים של ביזפורטל אישור תכנית הפיתוח מתייחס למערכת התת ימית במאגר, לצנרת לכיוון אסדת הטיפול, אסדת הטיפול וההפקה, לצינור הייצוא מאסדת הטיפול וההפקה, לצנרת מהאסדה לחוף הישראלי ולמתקנים היבשתיים, כל זאת על פי תמ"א 37/ח'. באישורו ציין הממונה על ענייני הנפט במשרד כי בשלב זה, לאור נתוני משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ועל פי חוות דעת של חברה בינלאומית שניתנה למשרד, כמות הגז הטבעי המשוערת אשר תופק ממאגר לוויתן הינה 17.6 TCF(כ-500 BCM) וזאת לפי תכנית ההפקה אשר הוגשה. יודגש כי לאחר קבלת נתונים נוספים, לרבות לאחר ביצוע קידוח "לוויתן 5" ונתונים שיתקבלו עם תחילת ההפקה, כמות זו יכולה להשתנות, תבחן לעומת הדיווחים הנוכחיים של החברות ותתעדכן בהתאם. מיותר לציין, כי יום ראשון הקרוב עשוי להיות שמח במיוחד עבור מחזיקי מניות הגז, על רקע החלטה זו.
    סגור
  • 5.
    משווים שוב תפוחים עם תפוזים
    Oilman 02/06/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    משרד האנרגיה מדבר על דו"ח עתודות של גז להפקה. חברות הגז מדווחות על "משאבים". פוטנציאל הגז במאגר. אחד מודד במטרים והשני מודד ברגל.
    סגור
  • 4.
    יום א פורצים 31 אג משם הדרך ל 80 סלולה
    רציו לפנסיה 02/06/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    18 6
    המנייה הטובה ביותר לשלוש שנים הבאות רציו,מחירי הגז והנפט עולים גם ובנוסף יש המון נפט מתחת ללוויתן ועוד לא הכנסנו את השווי של קידוח גל שיהיה גם בוננזה רצינית.רציו תהיה מעל 50 עד סוף השנה
    סגור
  • 3.
    יאללה למכור לירדן וטורקיה להקים תשתית
    טל 02/06/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    16 3
    ורציו בשער 55 בתור התחלה ונכנסת למעוף, מוזמנים לקבוצה בפייסבוק מניות מתחת לראדר
    סגור
  • 2.
    רציו 50 (ל"ת)
    אלי 02/06/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
    17 6
    סגור
  • נמוכה המון
    עדיין תהיה 02/06/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    12 2
    משיאה.
    סגור
  • 1.
    קדימה רציו
    רציו המלכה 02/06/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
    21 6
    זה הזמן שלנו ובגדול
    סגור
  • עוגי ששש.... (ל"ת)
    עוגי ששש.... 03/06/2016 01:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור