21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

בשורה למשקיעים: משרד התשתיות אישר את תכנית הפיתוח למאגר 'לוויתן'

אישור התכנית מתייחס למערכת התת ימית במאגר; עם זאת - כמות הגז נמוכה ב-20% מדיווח השותפויות
 |  40
בכוננות לזינוק?
Share
לאחר שנים של עיכובים, החזון של ישראל וחברות הגז להפוך לספקיות גז טבעי יוצא לדרך: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, אישר היום (ה') לשותפויות לוויתן את תוכנית הפיתוח לחזקות לוויתן דרום I/14 ולוויתן צפון I/15. 


אישור תכנית הפיתוח מתייחס למערכת התת ימית במאגר, לצנרת לכיוון אסדת הטיפול, אסדת הטיפול וההפקה, לצינור הייצוא מאסדת הטיפול וההפקה, לצנרת מהאסדה לחוף הישראלי ולמתקנים היבשתיים, כל זאת על פי תמ"א 37/ח'.

באישורו ציין הממונה על ענייני הנפט במשרד כי בשלב זה, לאור נתוני משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ועל פי חוות דעת של חברה בינלאומית שניתנה למשרד, כמות הגז הטבעי המשוערת אשר תופק ממאגר לוויתן הינה 17.6  TCF(כ-500 BCM) וזאת לפי תכנית ההפקה אשר הוגשה. יודגש כי לאחר קבלת נתונים נוספים, לרבות לאחר ביצוע קידוח "לוויתן 5" ונתונים שיתקבלו עם תחילת ההפקה, כמות זו יכולה להשתנות, תבחן לעומת הדיווחים הנוכחיים של החברות ותתעדכן בהתאם.מיותר לציין, כי יום ראשון הקרוב עשוי להיות שמח במיוחד עבור מחזיקי מניות הגז, על רקע החלטה זו. היום סגרו המניות בעליות של עד 0.9%, בהובלת אבנר ודלק קידוחים. נציין כי בעוד רציו ודלק קידוחים ריכזו מחזורי מסחר ממוצעים, אבר ריכזה מחזור של כמעט 20 מיליון שקל - לעומת 11.5 מיליון בממוצע בחודש האחרון.עם זאת, נציין כי לפי משרד התשתיות, כמות הגז ב'לווייתן' נמוכה בכ-20% מדיווח השותפויות, ועומדת על 500 BCM. מנגד, במשרד האנרגיה טוענים כי כמות הגז עשויה להשתנות לאחר ביצוע קידוח "לווייתן 5".

המשקיעים בחברות הגז חווים מומנטום חיובי בסקטור הגז מאז אישור המתווה המתוקן בממשלה. מעבר לכך, נזכיר כי מאז קריסת המניות בשל פסילת סעיף היציבות בבג"צ (בסוף חודש מארס), זינק ערכן של חברות הגז בשיעורים חדים: רציו טסה 31%, דלק קידוחים קפצה 24%, ואילו אבנר התחזקה בכ-17%. ביום ראשון, כאמור - צפויה עלייה חדה נוספת.

כמו כן, נציין כי מה שנראה כמו הפשרה ביחסים בין ישראל לטורקיה, כששתי המדינות "ירדו מהעץ" לגבי דרישותיהן - מתרחש במקביל לאישור זה. הדבר מעמיד שוב את טורקיה כרוכשת גז פוטנציאלית - ואולי אף יש קשר בין הדברים.

אישור תוכנית הפיתוח מנחה את החברות להגיש לפני ביצוע כל קידוח, הנחת צנרת והקמת מתקנים, תכנון מפורט מאושר על ידי חברת פיקוח חיצונית אשר אושרה על ידי הממונה. על החברות להגיש את המסמכים ההנדסיים והסביבתיים לכל קידוח ולקבל עליהם את האישורים ממנהל אגף סביבה ומנהל בקרה הנדסית ביחידת הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. כן מצויין באישור כי אישור פרטני להקמת צינור הולכת הגז הטבעי מאסדת הטיפול וההפקה למערכת ההולכה הארצית יינתן על ידי רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.

אישור תוכנית הפיתוח הוא שלב נוסף בחיבור מאגר לוויתן למשק הישראלי, ומהווה צעד נוסף ביישום מתווה הגז שיאפשר למדינת ישראל שימוש רב יותר בגז טבעי בכל תחומי המשק.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ: "אישור הממונה לתוכנית הפיתוח של לוויתן הינו אבן דרך מהותית וחיונית לפיתוח אוצר הטבע הגדול ביותר שהתגלה בישראל. חיבור מאגר לוויתן לישראל יביא לחיזוק הביטחון האנרגטי ולתועלות כלכליות למשק המקומי". לדבריו, "בימים אלה של ירידה בייצוא ובהשקעות במשק, הגז מלוויתן יהיה מנוע צמיחה חשוב וחיוני לתעשייה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

40 תגובות ב-31 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
31 פרופסור כלכלי 05/06/2016 10:24 רק בעלי אמונה
רק בעלי אמונה זוכים בעולם הגז וגם ירויחו בעתיד
30 אביר 05/06/2016 09:41 רציו אופציה 14 (ל"ת)
29 דוקטור 05/06/2016 07:23 רציו ולווןיתן
ברור שאישור התכניות מצוייןברטר שיש חוזים נוספים בדרךאין צורך לדאוג מירידת הכמות כי הכול השערות ואת נאמת נדע רק כשיהיו עוד קידוחיםבהצלחה
28 יהודה ע 04/06/2016 12:27 מניות הגז ההשקעה הטובה ביותר כיום בבורסה ,,,,,,
חוזים ענקיים ליצוא גז יחתמו בקרוב מאוד עם מאגר לוויתן השמיים הם הגבול עליות מטורפות צפויות במניות הגז בימים הקרובים ,,,,,,
27 יוסי ד 04/06/2016 12:21 אבנר מלכת מניות הגז נפט !!
רבותיי מניות הלוויתן לקראת פריצה אדירה למעלה עליות חזקות צפויות במניות אלה בימים הקרובים !!!
26 מוטי כהן 04/06/2016 12:00 יום ראשון עליות מטורפות במניות הגז !!!!!
חברה להדק חגורות מניות הגז לקראת פריצה ענקית למעלה , תוך ימים בודדים הסכם יצוא ענק של גז לתורכיה בנוסף הסכם יצוא ענק למיצרים וירדן ,, בקיצור הכיוון של מניות הגז הוא למעלה וחזק מאוד ,,,,,,,,,,!!
25 המאמינה 03/06/2016 18:37 רציו המלכה
אתה שאומר ששששש אז אני אשתוק והמניה תצרח מעלה מעלה,,,,,,,
24 יש גז טבעי 03/06/2016 15:03 הממשלה בדרך לפתוח בבנק את חשבון העושר אל חשבון לוויתן
תפסיקו לדאוג ל20אחוז העיקר שנהיה בראים080אחוז מספיק ודי ל30שנים גם ליצוא וגם לשימוש מקומי .שיפסיקו הקנאים להיות מודאגם.!!!!!!!!!!!
23 עם ישראל חי 03/06/2016 14:57 הממשלה בדרך לפתוח בבנק חשבון העושרעל חשבון לוויתן
תפסיקו להתייחס ל20אחוז שנהיה בראים 80אחוז יספיקו גם ליצוא וגם לשימוש מקומי למשך 30שנים .שיפסיקו הקנאים לדאוג!!!!!!!!!
22 רואה את טובת המדינה! 03/06/2016 12:19 לקדוח ולהפיק גז טבעי ולסתום בארות מצחינות...
הגיע הזמן סוף סוף לעסוק בעשייה ובהפקת גז טבעי ולא בדיבורים ולסתום את בארות הרעל הפולטות ריחות מבאישים מלועותיהם המצחינים של המתנגדים לכל דבר חשוב וחיוני למדינה כגון שלי יחמורוביצ' ודומיה.
21 יעקב 03/06/2016 12:04 בהצלחה לליוויתן
סוף סוף לאחר 6 שנים משנת 2010 נתגלה מאגר ליוויתן ועד היום 6 שנים תקוע בגלל השמאלנים עשו הכל כדי להרוס.לא איכפת להם מהכנסות המדינה הכי חשוב לא לתת לתשובה להתעשר למרות הסיכונים בהשקעה .
20 שהקנאים 03/06/2016 10:51 יפליצו (ל"ת)
19 דודו 03/06/2016 09:15 כיוון צפונה בלבד
מעכשו נמיות הגז רק יעלו ויעלו עי יש סיבה אמיתית לעליות חדות בשנים הקרובות עם מימושים טבעים בדרך כי יש המון חוזים בדרך והקופה הולך ותופח החל מתמר ועד לויתן הזדמנות אמיתית להשקעה עם רווחים בדרך לא לפספס
18 פוף 02/06/2016 23:36 בשורה למשקיעים: כמות הגז נמוכה ב-20% מדיווח השותפויות
אחלה בשורה חחחחחחחחחחחחחח
שקט 03/06/2016 10:50 יש הערכה א 21
יש הערכה ב17 רק נאמר כי צריך קידוח אימות 5 לגבי הערכה 21 רגל מעוקב .מניות לויתן כסף על הריצפה
17 הכריש 02/06/2016 22:50 זאת התמונה שאני אוהב..הליוויתן הלבן..
חזרנו לימים היפים של הגזיות..הודעות ירוקות...יום א עוברים קידומת ל 30 פלוס..רציו כמובן..שבת ש לעם ישראל
16 יום א קריסה 02/06/2016 22:46 כמות הגז ב'לווייתן' נמוכה בכ-20% מדיווח השותפויות (ל"ת)
15 סוחר 02/06/2016 22:39 קנו רציו,אבנר,הזדמנות,מודיעין
עד סוף השנה תעשו המון כסף.גילוי נאות אני בפנים בכל הנל ולא מוכר בחצי שנה הקרובה הכיוון שלהם למעלה
14 כהו 02/06/2016 22:09 יום ראשון
חמורים גדולים 20 אחוז פחות במאגר זה 20 אחוז פחות בשווי חברות הגז אז על עליות אתם מדברים
13 המאמינה 02/06/2016 21:53 רציו המלכה
תודה לאל !!! קצת נחת לא תזיק לנו וכן גם עליות ברציו ובשאר מניות הגז!! בעזרת השם נתחיל לראות עליות אם ירצה השם ועצת השם היא תקום!!!!! מגיע לנו!!
עוגי תרגיעי 03/06/2016 01:33 כל פעם את ? תנוחי (ל"ת)
12 הזדמנות ישראלית 02/06/2016 20:54 ומודיעין גם יחגגו בהצלחה לכולם (ל"ת)
11 מקורב 02/06/2016 19:50 אולי עכשו תאמינו לי. מישהו בצהרים קרא לי מעבול,אין דבר
העיקר שיהיו עוד בשורות טובות.
10 אלי 02/06/2016 19:26 הפוך סוחר טמבל
בדיוק הפוך מניות הגז בכוון מעלה חזק ואף סוחר טמבל לא יעצור אותן
9 חיים 02/06/2016 19:23 מה עם מודיעין?קשורה? (ל"ת)
אחד 02/06/2016 20:37 בעקיפין
מודיעין היא חלק מהענף. ברגע שהענף יחזור לתפעול - דהיינו אסדות מתחילות להגיע לאזור - מודיעין תחזור למשחק. גילוי נאות אני מושקע במנייה ומאמין ברשיון דניאל. אבל מצד שני גם האמנתי שמכבי תקח את גביע המדינה...
חיים 02/06/2016 21:14 תודה והצלחה חבר (ל"ת)
8 דרחי 02/06/2016 18:58 מה אתם קופצים
בכל האתרים ובפועל הודיעו על כמות גדולה פחות מהמדווח. המרחק עד להפקה ומכירה גדול אם בכלל. וביז אף שילהב אותכם שיום ראון יהיה שמח .ואולי לא.
ישראלי 03/06/2016 10:42 דרחי רחמים עליך,תמשיך לשבת בחוץ ולאכול את הלב! (ל"ת)
7 סוחר 02/06/2016 18:34 20% פחות גז, מינוס 5% במניות הגז (ל"ת)
על בטוח 02/06/2016 19:06 מצוין, יהיה אפשר לקנות בהנחה לפני ההסכם עם ירדן וטורקיה
אחרי קידוח ליויתן 5 יעדכנו את כמות הגז ל - 23 tcf ומה עם הנפט? בין 600 מיליון חביות בהערכה נמוכה ל - 3 מיליארד בהערכה מיטבית. שכל הסוחרים יעשו מה שטוב בעינייהם יאללה ביי
שמטוב 02/06/2016 21:32 עם טורקיה ? סתם ספין, טוב שלא הוציאו ספין ייצוא לרוסיה
תישכחו מהספינים. אין ללוויתן למי לייצא חוץ מירדן, וזה לא הרבה. התוכנית שלה התקבל האישור היא לייצא ... לישראל. האם היו עיכובים ? כן יצחק תשובה עיכב הספקת גז לישראל כדי לסחוט וויתורים, כלומר לדפוק את כלכלת ישראל על ידי מכירת גז יקר לישראל. אין שום תועלת כלכלית לישראל משותפויות בגז, צריך להלאים ולספק מייד גז לישראל במחיר כלכלי זול. הספקת גז זול לישראל תמונף חזק כי הרווחים לכלכלת ישראל יושגו מייצוא מוצרים, שדורשים אנרגיה, מישראל לכל העולם. הפקת נפט ? לעולם לא. מחיר הנפט בעולם הוא בריצפה וקידוחי נפט ימיים לא משתלמים.
6 רציונל 02/06/2016 18:26 ראו-"יום ראשון הקרוב עשוי להיות שמח במיוחד למשקיעים"!!!
אחר שנים של עיכובים, החזון של ישראל וחברות הגז להפוך לספקיות גז טבעי יוצא לדרך: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, אישר היום (ה') לשותפויות לוויתן את תוכנית הפיתוח לחזקות לוויתן דרום I/14 ולוויתן צפון I/15. רוצה לקבל עדכונים חמים בזמן אמת? הירשם לניוזלטרים של ביזפורטל אישור תכנית הפיתוח מתייחס למערכת התת ימית במאגר, לצנרת לכיוון אסדת הטיפול, אסדת הטיפול וההפקה, לצינור הייצוא מאסדת הטיפול וההפקה, לצנרת מהאסדה לחוף הישראלי ולמתקנים היבשתיים, כל זאת על פי תמ"א 37/ח'. באישורו ציין הממונה על ענייני הנפט במשרד כי בשלב זה, לאור נתוני משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ועל פי חוות דעת של חברה בינלאומית שניתנה למשרד, כמות הגז הטבעי המשוערת אשר תופק ממאגר לוויתן הינה 17.6 TCF(כ-500 BCM) וזאת לפי תכנית ההפקה אשר הוגשה. יודגש כי לאחר קבלת נתונים נוספים, לרבות לאחר ביצוע קידוח "לוויתן 5" ונתונים שיתקבלו עם תחילת ההפקה, כמות זו יכולה להשתנות, תבחן לעומת הדיווחים הנוכחיים של החברות ותתעדכן בהתאם. מיותר לציין, כי יום ראשון הקרוב עשוי להיות שמח במיוחד עבור מחזיקי מניות הגז, על רקע החלטה זו.
5 Oilman 02/06/2016 17:57 משווים שוב תפוחים עם תפוזים
משרד האנרגיה מדבר על דו"ח עתודות של גז להפקה. חברות הגז מדווחות על "משאבים". פוטנציאל הגז במאגר. אחד מודד במטרים והשני מודד ברגל.
4 רציו לפנסיה 02/06/2016 17:56 יום א פורצים 31 אג משם הדרך ל 80 סלולה
המנייה הטובה ביותר לשלוש שנים הבאות רציו,מחירי הגז והנפט עולים גם ובנוסף יש המון נפט מתחת ללוויתן ועוד לא הכנסנו את השווי של קידוח גל שיהיה גם בוננזה רצינית.רציו תהיה מעל 50 עד סוף השנה
3 טל 02/06/2016 17:51 יאללה למכור לירדן וטורקיה להקים תשתית
ורציו בשער 55 בתור התחלה ונכנסת למעוף, מוזמנים לקבוצה בפייסבוק מניות מתחת לראדר
2 אלי 02/06/2016 17:38 רציו 50 (ל"ת)