נעים להכיר: לינדה יאקרינו - המנכ"לית החדשה של טוויטר
לינדה יאקרינו, מי שהייתה מנהלת הפרסום העולמית של NBCUniversal, התפטרה כדי להחליף את אילון מאסק כמנכ"לית הרשת החברתית טוויטר.
"אני נרגש לקבל את פניה של לינדה יאקרינו כמנכ"לית החדשה של טוויטר!" צייץ מאסק שהוא גם הבעלים של טוויטר. לדבריו, היא "תתמקד בעיקר בפעילות עסקית, בעוד שאני אתמקד בעיצוב מוצר ובטכנולוגיה חדשה". הוא הוסיף, "מצפה לעבוד עם לינדה כדי להפוך את הפלטפורמה הזו ל-X, אפליקציית-על". ההכרזה מגיעה יום לאחר שמאסק הודיע כי יפרוש מתפקיד המנכ"ל ובמקומו יכנס מנכ"ל חדש שיתחיל את תפקידו בעוד כשישה שבועות.
יאקרינו הצטרפה ל-NBCUniversal ב-2011 ומונתה לעמוד בראש עסקי הפרסום העולמיים של החברה. ביום שני, מנהלת הפרסום הייתה אמורה לקחת חלק באירוע Upfront של NBCUniversal ברדיו סיטי בניו יורק - להציג את המכירות לתקשורת כפי שהחברה עושה מדי שנה בחודש מאי. מנהלת הפרסום הוותיקה מביאה לטוויטר שפע של מערכות יחסים עם מנהלי שיווק בכירים ומנהלי פרסום אחרים, בתקופה שבה הפלטפורמה ראתה מפרסמים בורחים - ולכן גם הפסידה מיליארדי דולרים - לאחר ההשתלטות של מאסק בשנה שעברה.
מאסק השלים את רכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר באוקטובר אשתקד. זמן קצר לאחר מכן הוא פיטר את צמרת החברה ופיטר אלפי עובדים. חברות רבות עצרו את הוצאות הפרסום שלהן בפלטפורמה מאז טוויטר ראתה עלייה בדיבור פוגעני ושימוש ברטוריקה. בניסיון לפצות על אובדן ההכנסות מפרסומות, מאסק יצר שירות מנוי חדש, טוויטר בלו, המציע תכונות כמו היכולת לחבר ציוצים ארוכים יותר מהרגיל.
יקארינו ומאסק ישבו יחד בראיון מרכזי בכנס שיווק בפלורידה באמצע אפריל. במהלך השיחה שוחחו השניים על התפקיד שממלאים מפרסמים בעתיד של טוויטר, וכן על מיקומה בשיח התרבותי. במהלך הוועידה, מאסק ניסה על פי הדיווחים להרגיע את המפרסמים שטוויטר היא מקום מכובד עבור המותגים שלהם.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- טריליון דולר על השולחן: טסלה מעלה את השכר של מאסק, אבל יש תנאי חשוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היציאה של יקארינו מ-NBCUniversal מגיעה שבועות לאחר שג'ף של (Jeff Shell) הודח מתפקיד מנכ"ל החברה לאחר שהודה בקשר לא הולם עם עובדת. במקום להחליף את של, המנהלים הבכירים של NBCUniversal דיווחו למייק קבאנה, נשיא חברת האם Comcast. בחברת הפרסום NBCUniversal הודיעה כי יאקרינו תעזוב את החברה באופן מיידי, ומארק מרשל, המנהל הנוכחי של המכירות, פרסום ושותפויות לקוחות יהפוך ליו"ר זמני של קבוצת הפרסום והשותפויות של החברה.
- 1.אני 13/05/2023 05:57הגב לתגובה זולינדה לינדה יא לינדה... בהצלחה

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

המשקיעים תוהים: לאן הולך אילון מאסק?
למרות שמומחים ומשקיעים רבים סבורים כי טסלה בדרך למטה, מניית החברה עלתה בששת החודשים האחרונים יותר מהמדדים המובילים. אז מי מחזיק אותה? משקיעים אחרים שכבר מזמן אינם רואים בה רק חברת רכב חשמלי, מאמינים ביכולות הניהול הפנומנליות של מאסק, וקולטים את הפוטנציאל העצום שטמון בשש החברות הנוספות שבבעלותו
אני עוקב אחרי אילון מאסק מאז פרץ לתודעת המשקיעים בוול סטריט ב-2002, כאשר נמכרה חברת הטכנולוגיה הפיננסית PayPal שהוא היה ממקימיה לענקית המסחר הדיגיטלי EBAY. אבל לא בגלל PayPal התחלתי לעקוב אחרי מאסק, אלא בגלל קבוצת המשקיעים שהקימו את החברה בראשות פיטר ת'יל, שלמעשה שינו את עולם ההשקעות.
קבוצת האנשים שהקימה את PayPal וסדרה ארוכה של חברות טכנולוגיה שונות אחרות, שכנעו משקיעים שפלטפורמות ההערכה של המאה ה-20 אינן מתאימות יותר למאה ה-21, במיוחד כשמדובר בחברות טכנולוגיה שפועלות בנישות חדשות/משבשות.
מה אפשר ללמוד מהמקרה של פלאנטיר?
הדוגמה הכי טובה לכך היא החברה שהקים ת'יל, פלאנטיר (סימול:PLNT), שרבים טוענים שמדובר למעשה בניסיון מעבדתי ראשון מסוגו. ת'יל מכר מניות של פלאנטיר לציבור הרבה לפני שהחברה "הונפקה" רשמית בסוף ספטמבר 2020. משמעות הדבר הייתה שהחברה לא ביצעה הנפקה רגילה, באמצעות חתם או שהנפיקה מניות חדשות באותו אופן שבו הנפקה רגילה מתרחשת. במקום זאת, המניות הקיימות שלה, שנמכרו במהלך השנים למשקיעים פרטיים בעיקר, פשוט התחילו להיסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק. למה שיעשו דבר שכזה במקום להנפיק בערכים הגבוהים שהכול ציפו להם?

- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- למרות המגמה באירופה: למה נורבגיה ממשיכה להעדיף את טסלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דעתי היא שבמסגרת ה"ניסיון המעבדתי" עם פלאנטיר, החליטו ת'יל וחבריו שציבור המשקיעים הוא שיחליט מה הערכת החברה הנכונה. רואה החשבון טום יאנג, יועץ השקעות רשום, בעל מוניטין בוול סטריט, שמנסה מזה שנים להביא פשטות לעולם ההשקעות, פרסם בספטמבר 2020 כתבה עבור האתר Investors place, תחת הכותרת "המדריך המקיף למשקיע, מניות Palantir Technologies". בכתבה שפורסמה ערב רישום מניות PLTR באותם ימים, כתב יאנג שהחברה נבנתה על ידי ת'יל וחבריו כניסוי למשיכת כישרונות שיעזרו בפיתוח תוכנות לטיפול בדאטה,