אם קת'י ווד צודקת לטסלה יש אפסייד של 358% עד 2025
קתי' ווד, המייסדת של קרן ARK פרסמה בסוף השבוע את התחזית שלה למניית טסלה TESLA INC (TSLA) והציגה מחיר יעד אסטרונומי של 3,000 דולר למניה עד שנת 2025. מדובר בקצת יותר מ-358% תשואה למניה ממחיר הסגירה של שישי האחרון, שעומד על קצת פחות מ-655 דולר למניה.
ווד מצפה שהמניה תצמח בכל שנה בממוצע (CAGR) של 50%, מה שיהפוך את החברה של אילון מאסק לבעלת שווי שוק של 3.6 טריליון דולר. החברה הגדולה בארה"ב כיום, אפל (AAPL) שווה בערך 2 טריליון דולר והיא תצטרך להציג נתוני צמיחה של 30% בכל שנה כדי לשמר את התואר של החברה הגדולה במשק האמריקאי.
מאז שנתנה את תחזיתה ב-2018, מניית טסלה הניבה למשקיעים למעלה מ-100% בכל שנה. הסיבה שבגינה ווד כל כך שורית על המניה הוא הפוטנציאל הגלום בעסקי המוניות האוטונומיות שטסלה מקדמת.
"בנטדל השיערוך האחרון שעשינו, ARK הניחה שלטסלה יש 30% סיכוי למסור מכוניות אוטונומיות לחלוטין עד שנת 2024", נכתב במחקר שפרסמה הקרן. "עכשיו אנחנו מעריכים שההסתברות צמחה ל-50% עד 2025", הוסיפו.
- פי 7 ב-5 שנים - התחזית של קת'י ווד ל-SpaceX, ומה עם טסלה?
- התומכת הכי גדולה של טסלה מוכרת מניות - מימוש רווחים או אובדן אמון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להערכת ARK, המוניות האוטונומיות של טסלה יכולות להוסיף לשורת ה-EBITDA (הכנסות לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) של טסלה 160 מיליארד דולר. ב-2020 שורת ה-EBITDA עמדה על 4.8 מיליארד דולר.
הנהלת טסלה צופה עלייה שנתית של 50% במסירת רכבים בשנים הקרובות. זה אומר שהשנה היא מתעדת למסור 730 אלף רכבים, לאחר שאשתקד מסרה כמעט 500 אלף.
- 8.ואני אומר שעד 2025 טסלה תרד ב 60% ! (ל"ת)22/03/2021 15:29הגב לתגובה זו
- 7.לא BB, לא קונה! (ל"ת)חובב אשליות 22/03/2021 00:39הגב לתגובה זו
- 6.ארז, יצאת מהשורט?? (ל"ת)דובון 21/03/2021 20:50הגב לתגובה זו
- 5.ערקק 21/03/2021 20:07הגב לתגובה זופנטזיות ופמפום המנייה הכי גדולה בתיק שלה
- 4.ממש בדיחה 21/03/2021 17:51הגב לתגובה זואת זה מבחינתה טסלה היא האחזקה הכי גדולה והיא חייבת שהמניה תעלה. וברו שעד 2025 לא יהיו רכבים אוטונומיים על הכביש. עוד יקח הרבה מאוד שנים עד שזה יקרה
- שמעתי אותה רק 1000 פעם בעשור האחרון (ל"ת)איזה תגובה מקורית! 21/03/2021 19:34הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 21/03/2021 16:58הגב לתגובה זוכל החברות הגדולות נכנסות לתחרות בנושא הרכב החשמלי. טסלה תצטרך לגייס הון בהנפקה עד סוף 21.
- דוד 21/03/2021 19:33הגב לתגובה זומעל ל-20 שנה מגיבים ככה, ובמשך 20 שנה עדיין לא קמה תחרות לטסלה כי לדבר זה נחמד אבל לקום ולשנות זה משהו שדינוזאורים כמו פורד וג׳י אם פשוט לא יודעות לעשות
- 2.לברוח מהקרן שלה (ל"ת)יעקב 21/03/2021 16:45הגב לתגובה זו
- 1.הרצת מניות לטיפול הרשויות בנאסדק (ל"ת)משה 21/03/2021 16:32הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
ב-2012 הכריזה אורקל רשמית על שירותי הענן הראשונים שלה. המהלך התקבל בספקנות, החברה נחשבה כבדה ומסורתית. אבל אליסון התעקש. ב-2016 הושקה Oracle Cloud Infrastructure (OCI) דור שני, עם דגש על אבטחה, ביצועים גבוהים ועלות נמוכה. אליסון הכריז: "אנחנו נבנה ענן מהיר יותר, בטוח יותר וזול יותר מאמזון." זו היתה יריית הפתיחה בקרב מול AWS של ג'ף בזוס, שעד אז שלטה ללא עוררין.
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
הבידול של אורקל בענן - בזמן שאמזון וגוגל פנו בעיקר לסטארט-אפים וחברות טכנולוגיה צעירות, אורקל התמקדה בארגונים גדולים, גופים ממשלתיים, בנקים וחברות בריאות. היא הציעה לא רק תשתיות (IaaS) אלא גם פלטפורמות ניהול נתונים, ERP בענן, HCM ו-SCM.
אחד הרגעים הזכורים היה ב-2016, כשאליסון עלה לבמה בכנס Oracle OpenWorld ואמר: "אמזון גמרה. אנחנו הולכים לעבור אותה." זו הייתה הצהרה נועזת. אמזון המשיכה לצמוח בקצב מסחרר, אבל המסר היה שאורקל לא מתכוונת לוותר.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".