התשובה להפסקות החשמל? תחנת כוח חדשה תופעל באופן מיידי
לאחר ניתוקם של מאות אלפי אזרחים מהחשמל ביום שישי האחרון ולקראת שרב נוסף בסוף השבוע הקרוב, מינהל התכנון אישר בהליך מיוחד את הפעלתה של תחנת כוח בקריית גת של חברת או.פי.סי. המניה עולה ב-3%
בהמשך להפסקות החשמל בסוף השבוע האחרון, כתוצאה ממשבר בתחום האנרגיה, מינהל התכנון חתם היום על תעודת גמר להפעלת תחנת הכוח 'צומת אנרגיה' הסמוכה לקריית גת ונמצאת על אדמות קיבוץ נתיב הל"ה. לאחר האישור מקווים בחברת החשמל שכבר בסוף השבוע הקרוב בו צפוי גל חום קיצוני נוסף, התחנה תוכל לפעול באופן מיידי ולתת את המענה הנדרש לכלל האוכלוסייה.
תחנת הכוח הוקמה על ידי חברת או.פי.סי או פי סי אנרגיה -1.32% בניהולו של גיורא אלמוגי, שהשקיעה בפרויקט מעל מיליארד שקל. מניית החברה עלתה היום ב-3% בבורסה, כנראה בשוק היו שידעו כי האישור להפעלת התחנה הולך להינתן היום. המניה נסחרת במחיר של 24 שקלים.
בנוסף מניית או.פי.סי איבדה מעל 39% מתחילת השנה וושווי שוק של 5.45 מיליארד שקל.
התחנה צפויה לספק כ-400 מגה וואט, כך שיכולת הייצור המקסימלית בישראל תעמוד על 17,900 מגה וואט, בהינתן שכל התחנות עובדות יחדיו.
תחנת הכוח החדשה היא מסוג מחזור פתוח לה אומנם זיהום גבוה יותר מתחנות בעלות מחזור משולב, אך יכולת ההדלקה שלה מהירה יותר.
במינהל התכנון הסבירו כי תעודת הגמר ניתנה לאחר בדיקות קפדניות של המבנה הקונסטרוקטיבי של התחנה ושמירה על הסביבה, סקר חיבור, אישור פיקוד העורף, אישור כבאות, היתרי פליטה מהמשרד להגנת הסביבה, ועוד.
התחנה, שאושרה במסגרת תוכנית תשתית לאומית (תת"ל/55), ממוקמת בשטחי המועצה האזורית שפיר, מרחבי תכנון מקומיים שפיר, לכיש, יואב וקרית גת, על אדמות קיבוץ נתיב הל"ה, ברביע הדרום - מערבי של צומת פלוגות, על צומת הכבישים 40 ו-35.
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח ציין: "כמענה למשבר התשתיות, מינהל התכנון בראשותי הקים רשות רישוי ארצית, אשר טיפלה נקודתית במסלול יעיל ומהיר במתן אישורים להפעלת התחנה וקיצור לוחות זמנים. זוהי סנונית ראשונה בפתרון משבר ביצוע התשתיות והמגורים במדינה".
- 2.אנונימי 08/06/2023 19:00הגב לתגובה זובקרוב השורטיסטים יתכסו כל הפרמטרים תומכים
- 1.אז מתברר שישראל כץ צדק בקשר לממשלה הקודמת... (ל"ת)נחום 08/06/2023 18:35הגב לתגובה זו

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.