אדוונטק סוגרת שנה: הרווח התפעולי זינק ב-135% לכ-9 מיליון שקל

היו"ר והמנכ"ל זאב ינאי: "למרות המשבר, אדוונטק צירפה ב-2008 לשורותיה לקוחות משמעותיים בתחומי ה-ERP וה-CRM, שיבואו לידי ביטוי במהלך 2009 ויאזנו את הירידה המסוימת הצפויה בלקוחות הקיימים"
קובי ישעיהו |

חברת אדוונטק, העוסקת בטכנולוגיית תוכנה ובפיתוח מערכות מידע, דיווחה על תוצאותיה בשנת 2008. החברה רשמה צמיחה של 9.1% בהכנסות ב-2008 לכ-97.8 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-89.6 מיליון שקל ב-2007.

הכנסות אדוונטק ברבעון הרביעי של 2008 הסתכמו בכ-22.4 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות החברה ב-2008 הינה למעשה כ-12.4% משום שב-2007 אוחדו באדוונטק תוצאות חברת הבת ActionBase. כיום לאחר השקעת קרנותVC בחברת הבת, אדוונטק מחזיקה 16% והתוצאות אינן מאוחדות.

נציין כי אדוונטק ביצעה ב-2007 רה-ארגון שתרם אף הוא לשיפור בתוצאות העסקיות של החברה ובא לידי ביטוי ב-2008. הרווח הגולמי של אדוונטק ב-2008 הסתכם בכ-23.9 מיליון שקל ? גידול של 18%. שיעור הרווח הגולמי מתוך סך הכנסות החברה ב-2008 הוא כ-24.5% בהשוואה לכ-23.5% ב-2007.

ברבעון הרביעי של 2008 רושמת אדוונטק רווח גולמי של 4.9 מיליון שקל. במהלך 2008 קיצצה החברה את הוצאותיה התפעוליות, והרווח התפעולי של אדוונטק ב-2008 הסתכם בכ-9.2 מיליון שקל ? גידול של 135% בהשוואה לרווח התפעולי שרשמה החברה ב-2007. ברבעון הרביעי של 2008 רשמה אדוונטק רווח תפעולי של כ-1.3 מיליון שקל.

למרות הוצאות מימון גבוהות יותר ב-2008, הרווח הנקי של אדוונטק ב-2008 הסתכם בכ-2.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-300 אלף שקל בלבד ב-2007. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ב-2008 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי ב-2007 של כ-15.6 מיליון שקל.

זאב ינאי, יו"ר ומנכ"ל אדוונטק, אמר כי "אנחנו מרוצים מאוד מהמשך הצמיחה בהכנסות ומהצלחת הרה?ארגון וההתייעלות בחברה שאפשרו לנו לשפר את הרווחיות. החברות בקבוצה נמצאות בתהליך של גידול וצמיחה כשחטיבת הסאפ המשיכה להתרחב ב-2008 והיא פועלת כיום בארגונים המובילים במשק, חטיבת אורקל השיגה מתחילת השנה לקוחות משמעותיים וחטיבת מיקרוסופט הגדילה משמעותית את מספר פרויקטי ה-CRM לחברות ולמשרדים ממשלתיים.

"כחלק מהיערכות החברה להאטה בשווקים העולמיים, החברה עושה מאמצים לפעול בסביבות הגרעין של מערכות התוכנה ללקוחותיה, סביבות אשר יש להמשיך לפתח ולתחזק גם בזמנים של שפל כלכלי. למרות המשבר, אדוונטק צירפה ב-2008 לשורותיה לקוחות משמעותיים בתחומי ה-ERP וה-CRM, שיבואו לידי ביטוי במהלך 2009 ויאזנו את הירידה המסוימת הצפויה בלקוחות הקיימים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה