במסגרת מהפכת התזונה, הישראלים עוברים לשמן בריא
לקראת חג הפסח צופה חברת "שמן תעשיות" לגידול של 15% בצריכת שמן, זאת בהשוואה לחודש רגיל. במסגרת מהפכת התזונה הנכונה, מייצרות החברות שמנים איכותיים ממרכיבים טבעיים ובריאים יותר, בשל חיפוש הצרכן אחר ערך בריאותי במוצר.
המגמה באה לידי ביטוי בעליה גדולה מאוד של צריכת שמן הקנולה והזית בשנתיים האחרונות ודחיקה של שמן הסויה שירד בכ-10% בשנתיים האחרונות. יש לציין, כי שמן הסויה היה השמן הפופולרי ביותר בישראל עד לפני מספר שנים. מותג "עץ הזית" מאמץ את המגמה הבריאותית ונכנס לקטגוריה חדשה של שמני איכות מעורבים עם המותג "זיתולה" - שמן קנולה ושמן זית במוצר אחד.
לדברי יעקב לסקוב, מנכ"ל שמן תעשיות: "נמשיך את מהפכת הבריאות בקטגוריית השמנים בישראל ונפתח מוצרים גם בעלי תועלות בריאותיות וגם מתוך אסטרטגיית המותג "שמחת האוכל"".
שוק השמן בישראל מוערך בכ-390 מיליון שקל בשנה, מתוכו עומד שוק שמן הזית שמן על כ-125 מיליון שקל. חברת "שמן" מובילה את שוק השמנים בארץ עם נתח שוק של 43% (ממוצע שנתי 2006, סטורנקסט, כאשר המותג "עץ הזית" אשר הושק מחדש בפברואר 2006 מוביל את שוק שמני הזית עם נתח שוק של 23.9% (נתוני סטורנקסט, מרץ 2007).
לדברי אלי ממן, סמנכ"ל שמן תעשיות: "אנו מצפים באמצעות "זיתולה" להמשיך ולהגדיל את נתח השוק של המותג "עץ הזית" לכ-30% עד סוף השנה".