קוקה קולה בחרה בפרוגרמה לתמיכה בצמיחה בשוק הרוסי

נערכת לתחזית צמיחה אגרסיבית במשקאות המוגזים ובמיצים מצד המגזר הרוסי; פרוגרמה תסייע בהיערכות אסטרטגית של שרשרת האספקה
אפרת אדיר |

חברת קוקה קולה רוסיה השייכת לקבוצת HBC בחרה בחברת "פרוגרמה" הישראלית לתמיכה בצמיחה אגרסיבית בפעילות החברה בשוק הרוסי.

החברה נערכת לתחזית צמיחה אגרסיבית בכל תחומי המשקאות, לרבות משקאות מוגזים, מיצים ותחומי פעילות נוספים. פרוגרמה שילבה בפרויקט צוות יועצים מישראל יחד עם צוות יועצים מסניף החברה בטורקיה.

לדברי רפי טומשוף, מנכ"ל פרוגרמה: "כחלק מתוכנית הצמיחה העתידית של קוקה קולה ברוסיה, שכרה החברה את פרוגרמה שנוסדה בישראל וכוללת היום מספר סניפים בינלאומיים. פרוגרמה נבחרה לתכנן את ההיערכות האסטרטגית של שרשרת האספקה לתמוך בתחזיות הגידול האגרסיביות של חברת קוקה קולה בשוק הרוסי בזכות ניסיונה בפעילות עם חברות רב לאומיות מובילות".

השוק הרוסי מאופיין בשיעורי צמיחה שאינם מוכרים בעולם המערבי, כאשר צריכת משקאות קלים צומחת בקצב מסחרר, בצד צריכת הבירה. מרכיבי שרשרת האספקה שנבחנו במסגרת הפרויקט כללו את מערכות מכירה והפצה, תובלה ארצית, מפעלי ייצור ומערכות רכש. במסגרת האסטרטגיה רכשה קוקה קולה לאחרונה את חברת המיצים "מולטון" וצפויה לרכוש חברות נוספות.

טומשוף מוסיף, כי "רוסיה מהווה אתגר לוגיסטי משמעותי. במדינה בה המרחק בין מוסקבה לנובוסיבירסק זהה למרחק בין מוסקבה למדריד שבספרד, יש אתגר לוגיסטי רב בבניית מערך לחברה כמו קוקה קולה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה