משרד התקשורת יוצא ביוזמות צרכניות למנויי הסלולר
משרד התקשורת מיישם שורה של יוזמות צרכניות לטובת מנויי הטלפונים הסלולריים. בין היתר, נקבעה הוראה אשר תאסור על חברות הסלולר לספק שירות שהמנוי לא ביקש מפורשות לקבלו, והוראה אשר תאסור על החברות להעלות תעריפים כל עוד לא הודיעו עליהם מראש ובכתב למנוי.
שר התקשורת, אריאל אטיאס: "התיקונים שהנהגנו ישמרו על זכויות המנויים, הכל יהיה גלוי, ברור ומפורט יותר. המנוי יידע בדיוק מהן זכויותיו, מהם תנאי החוזה שלו ויבחר איזה שירות ברצונו לקבל. המנוי יידע מתי הוא עלול לקבל חשבון טלפון גבוה יותר ויבחר כיצד לנהוג. התיקונים הם חלק בלתי נפרד מהמדיניות הצרכנית שהמשרד שבראשותי מוביל".
היוזמות החדשות של למשרד התקשורת לטובת ציבור צרכני הטלפוניה הניידת, תיכנסנה לתוקף לא יאוחר מ-15 במרץ 2007.
תיקון נוסף לרשיון חברות הסלולר הנו בנושא הסכם ההתקשרות שבין המנוי לחברה וקשורים לתנאים והזכויות של המנוי במקרה של ביטול הסכם התקשרות, וכן ציון חובותיה של חברת הסלולר כלפי המנוי; תנאי ההתנתקות משירות מסוים או אפשרות הפסקת קבלת שירות מחברת הסלולר. זאת לצד קביעת תעריפי השירותים שהמנוי הצטרף אליהם נכון ליום ההתקשרות, לרבות המועד והתנאים לסיומה של תוכנית התעריפים.
כמו כן, נקבעו מדדים לטיפול בפניות הציבור. בהנהגת התיקונים, מיישם משרד התקשורת, הלכה למעשה, את מעמדו כשומר על האינטרסים של ציבור הצרכנים. אטיאס מוסר, כי משרד התקשורת ימשיך להיות קשוב לפניות האזרחים ולבקשות השונות שהם מפנים למשרד, הקשורות לאופן ההתקשרות בינם לבין חברות התקשורת ולתנאים השונים המופיעים בחוזים השונים. לקוחות המעוניינים, יכולים לעיין ברישיונות של כלל המפעילים הכלליים באתר משרד התקשורת, תחת תפריט: רישיונות, תפריט משנה: רישיונות כלליים.
תגובת פלאפון להודעת משרד התקשורת: "פלאפון פועלת כבר כיום בשקיפות מלאה לטובת לקוחותיה ומודיעה להם על שינויים בתעריפי השירותים אליהם הם מנויים. כמו כן, החברה אינה מספקת ללקוחותיה שירותים שלא ביקשו לקבל".