חברות הנסיעות צופות עלייה בתיירות הנכנסת בחג הפסח

זאת לצד עלייה חדה בהזמנת חבילות תיירות לחו"ל בחג בעיקר לארה"ב, פאריז, ברצלונה, אמסטרדם, לונדון ואיי יוון
אפרת אדיר |

"בפסח 2007 מורגשת עלייה חדה במספר הזמנות חבילות תיירות לחו"ל, ובעיקר מורגשת עלייה בתיירות הנכנסת", כך אומר יהודה זפרני, סמנכ"ל השיווק של חברת "אופיר טורס".

כ-300 אלף ישראלים צפויים לטוס לחו"ל בחופשת הפסח ומדובר בעלייה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדבריו, חברות תעופה רבות מוסיפות מושבים מאירופה בעקבות הצפי לתיירות הנכנסת בחודש אפריל לכבוד חג הפסח, כדוגמת הוספת טיסה שבועית מקפריסין לאילת, טיסות שכר מיוחדות מפאריז, סקנדינביה, לונדון, סלובקיה ועוד.

לקראת הפסח החלה "אופיר טורס" לשווק לראשונה את סלובקיה בטיסות הישירות של אייר סלובקיה, הטיסות מהוות תוספת מקומות משמעותית לכל האיזור כולל וינה, הונגריה, פולין וצ'כיה. גם חברת אל על הודיעה על הוספת עשרות טיסות נוספות לניו יורק, פאריז, בייג'ין וברצלונה.

היעדים הפופולריים בפסח הינם ארה"ב, תורכיה, איי יוון, פאריז, לונדון, איטליה, בנגקוק, הונג קונג וסין. זפרני מציין, כי העלייה בתיירות היוצאת נובעת משער דולר נמוך לעומת השנה שעברה וסוכני הנסיעות מדווחים על תופעה בה הלקוחות מעוניינים לשלם כבר עכשיו את החופשה שהזמינו לאפריל וזאת על מנת לא לקחת את הסיכון ששער הדולר יעלה.

בנוסף, משפחות רבות שדחו את חופשתן מהקיץ עקב מלחמת לבנון, שריינו לעצמן כבר את החופשה של פסח.

טיסה לניו יורק - 1,000 דולר

חברת התיירות גוליבר, המפעילה אתר אינטרנט לרכישת מוצרי תיירות, מדווחת על כך ש-80% מהטיסות הסדירות לאירופה ולארה"ב מלאות. בטיסות שכר לאירופה התפוסה היא כ-60% ובנופשונים לאזור אגן הים התיכון התפוסה היא כ-40%.

לפי הערכות בענף התיירות, בשל הביקוש הרב לתקופה זו, הספקים השונים יוסיפו חבילות וטיסות נוספות ליעדים השונים.

לדברי יעל תמיר, סמנכ"ל גוליבר, ההזמנות לפסח החלו כבר באמצע חודש דצמבר. "רוב הנוסעים בפסח הם משפחות, אשר נוסעות בממוצע ל-4 עד 6 לילות כשמדובר בנופשונים. בטיסות ליעדים רחוקים יותר, תקופת החופשה שלהם היא 4 עד 7 לילות", אומרת תמיר.

באשר למחירי החופשות - חופשה ממוצעת למשפחה של 5 נפשות לאנטליה תעלה כ-1,800 דולר ל-4 לילות בקלאב 5 כוכבים דה-לקס וטיסה לניו-יורק תעלה כ-1,000 דולר לאדם.

תמיר מוסיפה, כי מספר ההזמנות לנופש בישראל גדל בהשוואה לשנה שעברה, והיעדים המבוקשים הם ים המלח, אילת ובמיוחד אזור הצפון.

ישראייר תפעיל בפסח רכבת אווירית

גם קבוצת "ישראייר" נערכת להטסת אלפי נוסעים לחו"ל ולהפעלת רכבת אווירית למגוון יעדים. החברה הוסיפה 20 טיסות לפני ובמהלך הפסח על מנת להיענות לביקושים המוגברים.

שי מרינה, המנהל המסחרי של קבוצת "ישראייר", מסביר שכיון שהשנה פסח יוצא ביום שני, החברה מתגברת את טיסותיה כבר מיום חמישי 29 במרץ, מאחר וישראלים רבים יעשו "גשר" ויחלו לנצל את החופשה לפני החג.

לדבריו, הקבוצה הוסיפה את הטיסות, על מנת לתת מענה לדרישה הגבוהה לנופשונים ברודוס, כרתים ואנטליה, בנוסף ליוצאים לחופשות וטיולים באירופה ולטובת הקהל היהודי והנוצרי שמגיעים לחגוג את החגים בארץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.