חברת Penguin IT ומכללת רמת גן ישתפו פעולה בתחום הלינוקס

במסגרת ההסכם יוכנסו קורסי לינוקס ייעודיים לתוכנית הלימודים במכללה

חברת Penguin IT , ספקית פתרונות לינוקס וקוד פתוח ומכללת רמת גן הכריזו על שיתוף פעולה בתחום הלינוקס. במסגרת שיתוף הפעולה תשמש חברת Penguin IT כספק הבלעדי למכללת רמת גן ותעביר את קורסי הלינוקס השונים. הקורסים יועברו הן במסגרת מסלולי הלימודים הסטנדרטיים של המכללה, והן במסגרת מסלולי לימוד ייעודיים.

במסגרת מסלולי הלינוקס שיועברו יכוסו טווח רחב של נושאי לימוד, החל משימוש בסיסי בלינוקס, ועד לשימוש מתקדם בהפצות הלינוקס השונות והטמעתם בפועל. על מנת לתת ערך מוסף לסטודנטים במכללה, הוחלט, בשונה ממסלולי הדרכה סטנדרטיים של לינוקס, לטפל גם בנושאים טכנולוגים מתקדמים בתחומים אלו, שלא עסקו בהם עד כה. כגון: שימוש במערכות cluster , בניית מערכות בזמינות גבוהה, בניית מערכות HPC לביצועים , הגדלת שרידות של מערכות, בניית מערכות גריד בעזרת כלי קוד פתוח, שימוש במערכות storage , שימוש בווירטואליזציה להגדלת שרידות המידע, ועוד.

מסלולי ההכשרה השונים, יכשירו את התלמידים לקראת מבחני ההסמכה הרלוונטים,על מנת לוודא כי התלמידים יוצאים אל שוק העבודה כאשר מאחוריהם ידע והסמכות ברות תוקף. במסגרת הקורסים תינתן לסטודנטים ההזדמנות לתרגל במעבדות המכללה, מקרים אמיתיים ותגובות על בסיס הידע המקצועי אשר נצבר

ב- Penguin IT.

לדברי עינת קולודני, מנכ"ל משותף ב- Penguin IT: ”לראשונה בישראל יועברו מסלולי לינוקס אשר אינם כבולים לדיסיפלינה של יצרן כזה או אחר, או למפיץ כזה או אחר. מתוקף עבודתנו היום יומית, אנו מכירים את הצרכים של הסביבות המתקדמות ביותר בארץ ובחו"ל, הן במישור התמיכתי והן במישור הייעוצי, ולאור הידע הרב שצברנו בניתוח של הבעיות וביישום הפתרונות, בנינו מסלולים שהינם נגזרת של צרכים אמיתיים בשוק ולא של אג'נדה כזו או אחרת" , “המידע אותו יקבלו הסטודנטים הינו בעל ערך מאחר והוא מביא להם מידע מהשטח, ונותן להם את כל הכלים על מנת להצליח ליישם את היכולות והמידע הנצבר בקורס בשוק העבודה אליו הם פונים. אנו נעמוד לרשות הסטודנטים גם לאחר תקופת הקורס על הן על מנת לסייע להם בקליטה בעבודה מההיבט הטכני, והן לייעץ להם כאשר הם ייתקלו בבעיות בשטח", הוסיפה קולודני.

לדברי איל שרם, מנהל היחידה ללימודים חוץ אקדמיים, מכללת רמת גן: "מכללת רמת גן הינה מרכז הדרכה מורשה של מיקרוסופט, צ'ק פוינט, סאן וחברות תוכנה מובילות נוספות. שיתוף הפעולה עם Penguin IT בתחום הלינוקס יאפשר לסטודנטים ללמוד ממרצים טובים, בעלי ידע מעשי ותיאורטי ועל ידי כך להגדיל את הסיכויים שלהם להשתלב בשוק העבודה ולהתקדם בארגון בו הם עובדים. מכללת רמת גן מקפידה על התאמה בין תוכניות הלימוד לצרכי ה IT של הארגונים, מעבדות מחשוב מתקדמות, רמת שירות גבוהה ועוד

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".