אביב גפן עובר לארומה

רשת "ארומה ישראל" תמכור דיסקים ישראלים בסניפים תחת המותג: "Aroma music bar"; חלק מהדיסקים שיימכרו יופקו בלעדית עבור ארומה במהדורה מיוחדת
אפרת אדיר |

רשת "ארומה ישראל" מרחיבה את פעילותה ונכנסת לתחום המוסיקה. בכך, משיקה הרשת את המותג "Aroma Music Bar" אשר יאחד תחתיו פעילות ענפה בתחום המוסיקה הישראלית.

המודל של Aroma Music Bar מבוסס על המודל הקמעונאי Hear Music של רשת "סטארבקס" בארה"ב. המודל, שנוסד בשנת 1999, הפך את רשת סטרבאקס תוך מספר שנים לגוף בעל היקף מכירות דיסקים משמעותי בארה"ב, אשר מעמיד תחרות קשה לרשתות ותיקות כגון טאוור רקורדס.

כיום, כלולים תחת מותג Hear Music תחום הפקת דיסקים בלעדיים לרשת, חנויות מותג, ערוץ רדיו עצמאי ועוד.

בנוסף, אמנים מפורסמים כגון שריל קרואו ובוב דילן בחרו בשנים האחרונות להוציא את התקליטים שלהם בלעדית ברשת סטרבקס. לשם המחשה, התקליט של שריל קרואו מכר בתוך שבוע 100 אלף עותקים ברשת סטרבאקס.

מהלך דומה מבצעת, כאמור, היום רשת ארומה ישראל אשר תשקיע מיליון שקל בכניסה לתחום המוסיקה. במסגרת קונספט זה חתמה הרשת עם 3 חברות ההפצה הגדולות של מוסיקה - הליקון, הד ארצי ו-NMC, לשיתוף פעולה עם האמנים הישראלים תחת ייצוגם.

הדיסקים שיימכרו ברשת יופקו בלעדית עבור ארומה ויימכרו אך ורק בסניפי הרשת.

נעם ברמן, סמנכ"ל שיווק ארומה ישראל: "אין כמעט גוף קמעונאי כיום בישראל אשר מעניק פרישה כה רחבה, זמינות גדולה ופניה לקהל יעד מגוון בדומה לארומה. 100 אלף לקוחות אשר עוברים בכל יום בסניפי ארומה ישראל, הופכים את הרשת לפלטפורמה אידיאלית למכירת מוצרי מוסיקה, בניגוד לרשתות המוסיקה המסורתיות אשר מעניקות מענה חלקי בכל הפרמטרים הללו".

ברמן הוסיף: "אנו שואפים להפוך לתו תקן בתחום המוסיקה הישראלית ולתפוס בתוך שלוש שנים נתח שוק של 20% עם מכירות של 100 אלף דיסקים בשנה".

שוק המוסיקה בישראל מוערך בכ-120 מיליון שקל בשנה עם מכירות של 2.5 מיליון דיסקים.

הדיסק הראשון שיושק תחת המותג Aroma Music Bar הנו אוסף חדש של שירי אהבה של אביב גפן מבית "הד ארצי". זהו האוסף הראשון של הזמר והוא כולל 20 שירים פופולאריים, בצירוף בונוס - ביצוע חדש לשיר של נורית גלרון "אתה פה חסר לי".

בשלב ראשון יושק הדיסק ב-30 אלף אשר ימכרו בלעדית בסניפי ארומה ישראל, במחיר של 59 שקל. השקת הדיסק החדש תלווה בקמפיין עיתונות.

לדברי ברמן: "הסכמתו של אמן מוביל כאביב גפן להוביל את המהפכה של ארומה מעידה על האמון המלא שיש לו במודל ועל האפשרות, שבדומה למה שקורה כיום בחו"ל, אמנים מובילים נוספים יצטרפו למגמה ויעדיפו להשיק את הדיסקים שלהם בלעדית בארומה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".