סופי בלום: 94% מבתי האב בישראל מחזיקים מוצר של P&G
"השנה חוגגת פרוקטר אנד גמבל חמש שנים בישראל של צמיחה עסקית בעולם כולו. במהלך תקופה זו הגדילה החברה את היקף פעילותה בכ-70% והיא נמצאת כיום בדרכה לסיים את השנה השישית ברציפות של גידול גידול דו-ספרתי ברווח למניה", כך מסרה היום (א') סופי בלום, מנכ"לית P&G ישראל, במהלך מסיבת עיתונאים לרגל השקת סדרת המגה-ברנד החדשה מבית ג'ילט - "ג'ילט פיוז'ן".
במהלך חמש השנים האחרונות הכפילה P&G את היקף פעילותה בישראל. החברה הוסיפה 19 מותגים חדשים לפורטפוליו מוצריה והיא מנהלת כיום בישראל 12 קטגוריות מתוך 16 קטגוריות של החברה בעולם, כולם נחשבות כקטגוריות הליבה של החברה. לדברי בלום, "94% ממשקי הבית בישראל רכשו לפחות אחד ממגוון מותגי P&G במהלך השנה האחרונה".
על ג'ילט, אומרת בלום, כי רכישת המותג מוכיחה עצמה כעסקה חלומית בה התאחדו שתי חברות בעלות DNA זהה. האיחוד יצר את השקת הסדרה החדשה של מוצרי הגילוח בשם: "ג'ילט פיוז'ן". בלום צופה כי הסדרה החדשה תהווה את אחד ממנופי הצמיחה המרכזיים של ג'ילט לשנים הקרובות. "הצבנו בפנינו יעד שאפתני להשיג עם פיוז'ן 25% משוק ערכות הגילוח הרב-פעמיות עד לשנת 2009, להאיץ את מעבר הצרכנים מקצף לג'ל גילוח ולחזק משמעותית את תחום האפטר שייב", מספרת בלום.
לשם השוואה, בארה"ב הסתכמו מכירות הסדרה החדשה בשנת 2006בכ-59 מיליון דולר, ובאנגליה הושקה הסדרה לפני כ-3 חודשים ועברה את רף הציפיות עם נתוני מכירות הגבוהים ב-57% מהצפוי.
80% מהאוכלוסיה מעדיפים את שיטת הגילוח הרטוב
רון רבינוביץ', מנהל תחום ג'ילט בפרוקטר מחזק את דבריה של בלום ואומר כי בראש ובראשונה, הסדרה מבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת והעדכנית ביותר בשוק הגילוח, אשר צפויה להתקבל בחום בקרב הקהל הישראלי המעריך טכנולוגיות חדשות. "מעבר לכך, הסדרה מעניקה את המענה הטוב ביותר לכל אחד מ-3 שלבי הגילוח: הכנה לגילוח באמצעות ג'ל גילוח על בסיס מים, גילוח באמצעות טכנולוגיית להבים חדשנית עם אופציה ידנית או הפעלה באמצעות סוללות ושלב הלאחר הגילוח באמצעות פיוז'ן אפטר-שייב".
היקף שוק הגילוח בעולם מוערך כיום ב-14 מיליארד דולר, כאשר הגילוח הרטוב מהווה את עיקר הקטגוריה - 10 מיליארד דולר. על פי נתונים כספיים נחלק השוק ל-20% המשתמשים בגילוח יבש, כלומר במכונת גילוח, לעומת 80% הנאמנים לשיטת הגילוח הרטוב, הכוללת מוצרי קדם גילוח, גילוח ולאחר גילוח. את חלק הארי של הקטגוריה תופסים סכיני הגילוח הרב-פעמיים עם נתח שוק של 80%.
על פי נתוני ג'ילט, מהווה קטגוריית הגילוח הרטוב בקרב הקהל החילוני בישראל כ-90% מכלל הקטגוריה. נתון זה הינו מהגבוהים בעולם ונובע, לדברי רבינוביץ', מהרגלי ההגיינה הגבוהים של הגבר הישראלי.
לפיכך, מאמינים בפרוקטר אנד גמבל, כי סדרת הפיוז'ן של ג'ילט תהפוך למותג ששוויו בעולם 1 מיליארד דולר, ותהפוך לסדרה שתשבור את נתוני המכירות של סדרת MACH3, הסדרה המצליחה ביותר של ג'ילט עד כה.
השקת הסדרה תיתמך במסע פרסום רחב היקף, הכולל פרסום בטלוויזיה ובעיתונות, שילוט חוצות, קמפיין אינטרנט, נוכחות בנקודות מכירה, שיווק ממוקד במכוני כושר ובבארים ופעילות קד"מ למציאת הגבר החלק של ג'ילט פיוז'ן.