יפעת: מקאן אריקסון מוביל בכותרות בשנת 2006

במקום השני, בפער לא קטן, ממוקם באומן בר ריבנאי אשר התקדם מהמקום השלישי בדרוג משרדי הפרסום בכותרות העיתונות היומית משנת 2005
אפרת אדיר |

שנת 2006 התאפיינה בגידול מסוים במספר הכותרות שקיבלו משרדי הפרסום בעיתונות היומית, גידול של 16% לעומת שנת 2005, כך עולה מדרוג משרדי הפרסום בכותרות העתונות היומית לסיכום שנת 2006 של "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים".

מתוך כך, 52% מסך הכותרות היו חיוביות, לעומת 7% כותרות שליליות. עם זאת, חלה עלייה בקטגוריית הסיקור האינפורמטיבי מ-29% ל-41%. נתי יעקובי, מנכ"ל פעילות יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מסביר את הממצאים בשל ה"כיסאות המוזיקליים" בחלוקת התקציבים הגדולים בין המשרדים ובמיוחד בשל המשבר שפקד את הענף בעקבות המלחמה בלבנון. יצויין, כי הדרוג כולל ניתוח הופעות משרדי הפרסום בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית (ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, גלובס, יתד נאמן, המודיע והצופה).

מהדרוג עולה, כי בשנת 2006 מקאן אריקסון שומר על מעמדו כמשרד המוביל בחשיפה בכותרות העיתונות היומית, כפי שהיה גם ב-2005. מקאן לא רק שמר על ההובלה אלא גם תדמיתו החיובית נשמרה כפי שהייתה, כ-56% אחוזים מהכותרות חיוביות ואחוז נמוך של כותרות שליליות. מקאן גרף השנה את פרס קמפיין השנה על "יס ויאטנם" והוסיף ללקוחותיו את ביטוח ישיר, HP, אינטל ואת תקציבי הרכב של קבוצת מאיר. בתחום העסקי, השלים המשרד את רכישת המשרד לייעוץ תקשורתי, רימון כהן וובר שנדוויק, אשר הפך למקאן PRess.

בדומה לשנת 2005, גם השנה, ישנו פער לא קטן בין המשרד המוביל בכותרות לבין המקום השני. בעוד שבשנה שעברה היה זה אדלר חומסקי & ורשבסקי אשר התמקם במקום השני, השנה עולה באומן בר ריבנאי מקום אחד והוא המשרד השני בחשיפה בכותרות עם 78 כותרות, מתוכן 33 חיוביות ו-38 כותרות ניטרליות.

באומן הוכתר השנה בטקס קקטוס הזהב כ"הפתעת השנה", זכה יחד עם אדלר חומסקי בתקציב שילוט החוצות של בזק וקיבל את התקציב של חברת הסלולר הרוסית MTS. לעומת מקאן, מקבל משרד באומן אחוז לא מבוטל של כותרות ניטרליות, זאת בעיקר בשל העסקה שלא יצאה לפועל למיזוג המשרד עם ראובני פרידן, המדורג רביעי ומקבל אף הוא אחוז גבוה של כותרות ניטרליות באותו הקשר (42 מתוך 65 כותרות).

גיתם BBDO עולה למקום השלישי עם 70 כותרות (מהמקום הרביעי בשנת 2005). גיתם קיבל השנה מחצית מתקציב סלקום ואף זכה להכרה בינלאומית לעבודותיו בפסטיבלים בקאן ובניו יורק. לצד הבולטות החיובית, גיתם גם מקבל אחוז לא קטן של סיקור ניטרלי בכותרות (35), לא מעט בשל התביעה המתנהלת נגד קרן אייפקס ובזק.

יתר המשרדים בעשירייה הראשונה שומרים על תדמית חיובית ברובה וזוכים לפרגון בכותרות במדורי השיווק והמדיה של העיתונות היומית.

המשרד אשר זינק קדימה בכותרות 2006 בדירוג היה יהושע TBWA, שנכנס לעשירייה השנה, לאחר שקיבל את תקציבי מקדונלד'ס, האופרה הישראלית, ג'אמפ ואלטשולר שחם. כמו כן, רכש המשרד את חברת האינטראקטיב מור. לעומתו, אריאלי פובליסיס שדורג ב-2005 במקום ה-6, יצא מהעשירייה בכותרות ודורג השנה רק במקום ה-11. בשנה שעברה התבלט אריאלי בעזרת תקציב ביג בוקס של רשת בסט ביי, תקציבי לקסוס ודנטסו שקיבל המשרד השנה לא עזרו לו לשמור על מיקומו בעשירייה הראשונה.

בדורג הפרסומאים השנתי, ראובן אדלר היה הפרסומאי המוביל במופעים בכותרות בשנת 2006. הסרט המדובר אודותיו ששודר בערוץ 10, מסתבר, לא גרם לתדמיתו של אדלר נזק משמעותי והוא זוכה ל-53% של כותרות חיוביות.

משה תאומים, מבעלי גיתם, מדורג במקום השני אחרי אדלר, אם כי בהקשרים מעט פחות חיוביים מובהקים, כאמור בשל התביעה שהגיש נגד קרן אייפקס סביב תקציב בזק. יש לציין גם כי תאומים זוכה לנוכחות במוספי הספורט, ללא קשר לפעילות משרדו.

מנכ"ל קבוצת מקאן אריקסון, אילן שילוח, מהדמויות המזוהות ביותר עם ענף הפרסום, מקבל אף הוא שיעור לא קטן של כותרות ניטרליות בשל מעורבותו בעסקה שלא יצאה לפועל בין ראובני פרידן לבאומן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה