האריה השואג: גיתם פורטר נובלי זכה בקמפיין השנה

בתחרות של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, נבחר משרד לניאדו-גנאור בקטגוריית טיפול במשבר
אפרת אדיר |

ענף יחסי הציבור בישראל, התכנס ביום שישי האחרון, לרגל התחרות השנתית שלו בישראל - האריה השואג 2006. התחרות נערכה ביוזמת האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, במטרה לעודד מצוינות בין העוסקים ביחסי ציבור, דוברות וייעוץ תקשורת בישראל.

המשרדים שהשתתפו בתחרות הגישו קמפיינים של יחסי ציבור אשר בוצעו במהלך שנת 2005. במהלך האירוע הוענקו 11 פרסי האריה השואג, לקמפיינים על פי קטגוריות שונות ואת הפסל עצמו עיצב הפסל ואיש יחסי הציבור משה דיין. ועדת השופטים בראשות היו"ר, פרופ' שמואל ליימן וילציג, ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן, כללה אנשים מתחום העיתונות, האקדמיה, המשפט והפרסום.

בקטגוריית קמפיין השנה, זכה קמפיין מאבק מורי ישראל למען רפורמה במערכת החינוך, בביצוע גיתם פורטר נובלי, עבור הסתדרות המורים בישראל. קמפיין זה נבחר מתוך כלל העבודות שזכו בקטגוריות השונות וזכה גם בקטגוריית מאבק ציבורי. בין הזוכים בקטגוריות הנוספות, זכה במקום הראשון בקטגוריית טיפול במשבר, קמפיין חוות גז הבישול, בביצוע לניאדו גנאור יחסי ציבור ותקשורת, עבור חוות הגז בקריית אתא. בקטגוריית מלכ"רים זכה, קמפיין ניידת ממוגרפיה ומבצע הקש בדלת, בביצוע נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן.

בקטגוריית אירועים מיוחדים זכה, קמפיין פתיחת המוזיאון החדש לתולדות השואה, בביצוע יחידת יחסי הציבור של יד ושם. ובקטגוריית היי-טק זכה, קמפיין I mate Jam – That’s All בביצוע עמירם פליישר תקשורת, עבור סולגוד תקשורת.

קמפיין יום אינטרנט בטוח בביצוע גיתם פורטר נובלי, בשיתוף מיקרוסופט ישראל קטף את המקום הראשון בקטגוריית קשרי קהילה. ובקטגוריית תיירות זכה, קמפיין עידוד תיירות לטורקיה, בביצוע צימט תקשורת שיווקית, עבור משרד התרבות והתיירות הטורקי.

כמו כן, זכה חנן זיסו תקשורת בקטגוריית בריאות ורפואה על קמפיין כירורגיה פלסטית עבור איגוד הפלסטיקאים.

בציון מיוחד לשבח עבור פעילות מגזרית במגזר הערבי זכה, קמפיין קוקה קולה סטאר 2005, בביצוע פובליסיס סקטורס ותומר סגיס מנהל יחסי ציבור בקוקה קולה, עבור קוקה קולה ישראל.

בתחרות השנה, נוספה לראשונה קטגוריית גור אריה, במסגרתה נשפטו עבודות גמר של סטודנטים בתחום. למקום הראשון הגיע קמפיין בדרכן לתהילה – ייעוץ תקשורתי פוליטי מובחן מגדרית, בביצוע אוהד עברי מהמחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון.

הטקס נפתח בדבריה של סילביה בית הלחמי, יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות שאמרה, כי: "ענף יחסי הציבור נמצא בעידן של פריחה, לאחר שנות שפל. משרדים חדשים נפתחים, ההתמחות של העוסקים מותאמת לרוח התקופה, וכל אחד מאיתנו נדרש להיות חלק בלתי נפרד וחשוב, בתכנון האסטרטגי, שיווקי, פרסומי ותדמיתי בחברות ובארגונים שאותם אנו משרתים. אני שמחה לציין כי צעירים רבים משתלבים לצד הותיקים בעבודה המקצועית. בית הלחמי ביקשה לחדד את סוגיית הקוד האתי באומרה, כי "האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות ימשיך בביסוס מטרותיו המקצועיות. כולנו נטפח ונשמור על כללי האתיקה, שחשיבותם גדלה מיום ליום, בשל ריבוי הערוצים התקשורתיים. אני דורשת בשם האיגוד, שנושא התוכן השיווקי התופס תאוצה, יעוגן בקודים אתיים הולמים ובלתי מתפשרים".

פרופ' שמואל ליימן וילציג, ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ויו"ר ועדת השופטים של התחרות מסר באמצעות מרכז ועדה השופטים, משה דיין: "חבר השופטים התרשם השנה לטובה מהרמה המקצועיות של העבודות שהוגשו. אמנם ישנם כארבעה חמישה קריטריונים עיקריים בהערכת העבודות, אך בסופו של דבר מאחר שבכמה קטגוריות הניקוד בין שניים שלושה מהקמפיינים הטובים ביותר היה די צמוד, שני שיקולים עיקריים הכריעו את הכף. ראשית, עד כמה קשה היה האתגר שעמד בפני הקמפיין בתחילת דרכו. שנית, עד כמה ניתן היה להצביע על יחסי ציבור כגורם המכריע לעומת מערך פרסום ושיווק".

במהלך הארוע הוענק אות הוקרה לדר' יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד על שימוש מושכל ביחסי ציבור ככלי להעלאת נושאים על סדר היום הציבורי. בנוסף הוענק באירוע תואר של נשיא כבוד של האיגוד לאיש יחסי הציבור ומוותיקי הענף, דוד אשכול.

האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות מאגד בתוכו כ-400 חברים העוסקים במקצוע זה ממשרדים פרטיים, דוברים ואנשי יחסי ציבור בחברות עסקיות ובמשרדים בשירות הציבורי. לאיגוד מועצה ציבורית, הנהלה וועדות מקצועיות, הפועלים בהתנדבות. כיו"ר האיגוד מכהנת סילביה בית הלחמי, נשיא מועצת האיגוד הינו דוד נוימן. האיגוד הישראלי חבר ב-IPRA, האיגוד הבינלאומי ליחסי ציבור, המאגד חברים מכ-100 ארצות בעולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה