סקר דל שומן: 50% ממשקי הבית צורכים מזון דיאטתי
המודעות הגוברת בארץ ובעולם לשמירה על הגיזרה ועל בריאות תקינה, גוררת את הצרכן הישראלי לשלב פעילות ספורטיבית עם אכילה נכונה. מסקר של איגוד המזון בנושא התפלגות ההוצאה על מזון בהתאחדות התעשיינים נמצא, כי 50% ממשקי הבית בישראל נוהגים לקנות כיום מוצרים מופחתי קלוריות, זאת בהשוואה ל-47% בשנת 2003.
הסקר, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, נערך בקרב 600 איש, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, מציין, כי מניתוח הסקר מתברר כי 32% ממשקי הבית נוהגים לקנות כיום מוצרי חלב, יוגורט וגבינה דלי קלוריות, לעומת 30% מהמשקים שצרכו לפני כ-3 שנים.
קרינגל הוסיף, כי 6% ממשקי הבית קונים כיום נקניקים ופסטרמות מופחתי קלוריות, זאת בהשוואה ל-2% בלבד לפני כ-3שנים ו-5% ממשקי הבית בישראל נוהגים לקנות כיום רטבים ומרקים מופחתי קלוריות.
עוד עולה מהסקר, כי ב-3 השנים האחרונות חלה עלייה בשיעור הקונים לחם, לחמניות ופיתות דלי קלוריות, מ-19% בשנת 2003ל-25% כיום. דווקא בשיעור הקונים משקאות קלים דלי קלוריות חלה ירידה, מ-22% לפני 3 שנים ל-19% כיום.
בקטגוריית דברי המתיקה נמצא, כי 12% ממשקי הבית בישראל צורכים דברי מתיקה דלי קלוריות לעומת 8% בשנת 2003. 10% ממשקי הבית בישראל רוכשים כיום גרנולה וקורנפלקס דלי קלוריות ו-12% משתמשים בממתיק מלאכותי. כמו כן, חלה עלייה בשיעור הרוכשים ריבות וממרחים דלי קלוריות, מ-3% לפני 3 שנים ל-10% כיום ו-7% ממשקי הבית בישראל רוכשים כיום סוכריות ומסטיקים דלי קלוריות.
גם בקטגורית הגלידות עולה, כי 7% מהציבור הישראלי רוכש כיום גלידות מופחתות קלוריות, לעומת כ-4% בלבד לפני כ-3 שנים.